تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۲۹۲۰۸
بر اساس تصاویری که منتشر شده، شهر ریچموند آمریکا در ادامه اعتراض‌های سراسری علیه نژادپرستی ساختاری در این کشور سه شنبه شب به صحنه جنگ بین معترضان و نیروهای پلیس تبدیل شده بود.  
۰
plusresetminus
«ریچموند» به میدان جنگ مردم با پلیس نژادپرست آمریکا تبدیل شد

به گزارش بلاغ، اعتراض‌ها علیه نژادپرستی ساختاری در آمریکا یک ماه را رد کرد. پلیس آمریکا نیز همچنان مردم را سرکوب می‌کند. بر اساس گزارش‌های جدید، پلیس آمریکا، بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ بیش از ۷ هزار و 666 نفر از شهروندان این کشور را کشته است. طبق این گزارش، ۹۵ درصد این افراد حین بازداشت در بازداشتگاه‌های پلیس جان خود را به علت خشونت پلیس از دست داده‌اند.

گزارش‌های جدید ناآرامی‌های آمریکا نیز حاکی است پلیس این کشور برای دومین شب متوالی اعتراضات گسترده مردمی را در شهر «ریچموند» ایالت «ویرجینیا» به شدت سرکوب کرده است. تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این درگیری‌ها از تبدیل ریچموند به صحنه جنگ بین مردم و پلیس نژادپرست آمریکا حکایت دارد. مردم نیز در پاسخ به سرکوب پلیس خیابان‌ها را نزدیک ساختمان شهرداری مسدود کردند. شماری از مردم نیز از سوی پلیس دستگیر شدند.

تاکنون بر اساس گزارش‌ها بیش از 23 نفر در اعتراضات یک ماه اخیر کشته شده و هزاران نفر نیز دستگیر شده‌اند که آمار دقیقی از سوی رسانه‌ها و نهادهای رسمی در مورد شمار بازداشتی‌ها و زخمی‌ها ارائه نشده است. تا هفته دوم اعتراض‌ها، بیش از 13 هزار نفر دستگیر شده بودند اما انتشار آمار در‌باره شمار کشته و زخمی و مجروحین به طور ناگهانی متوقف شد! در کارولینای جنوبی نیز اعتراضات همچنان ادامه دارد و تمامی مجسمه‌های مربوط به شخصیت‌های نژادپرست در سطح شهر از ترس واکنش‌های گسترده مردمی جمع‌آوری شده‌اند.

درخواست ترامپ از کنگره
رئیس‌جمهور آمریکا که در روزهای اخیر تمامی تلاش خود را برای سرکوب و مجازات معترضان به کار گرفته، در تازه‌ترین پیام توئیتری خود از کنگره خواسته تا برای مقابله با مردم وارد عمل شود. ترامپ سه‌شنبه شب به وقت محلی در پیامی توئیتری، برای معترضان از لفظ «عقب‌مانده» و «پَست» استفاده کرد و نوشت: «شرم‌آور است که کنگره اقدامی درباره عقب‌مانده‌هایی نمی‌کند که پرچم آمریکا را می‌سوزانند. این اقدام همین حالا باید متوقف شود».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در تلاش برای بهره‌برداری از اعتراضات سراسری کشورش در راستای منافع سیاسی‌ خود، سه‌شنبه در کارزار انتخاباتی آریزونا متعهد شد تا از اقدام «اوباش جناح چپگرا» برای کشاندن آمریکا به سمت هرج و مرج جلوگیری کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز،‌ دونالد ترامپ که اولین گردهمایی انتخاباتی او بعد از پاندمی کرونا شنبه در شهر تالسا در ایالت اوکلاهاما برگزار شده بود و تنها تعداد‌اندکی از حامیانش حضور داشتند و همین ضعف کمپین او را نمایان کرد، مقابل هوادارانش در فینیکس آریزونا با تاکید بر «برقراری نظم و قانون» حاضر شد. ترامپ با اشاره به معترضانی که دوشنبه شب تلاش داشتند تا مجسمه «اندرو جکسون»(قصاب سرخ پوست‌ها)، هفتمین رئیس‌جمهوری آمریکا را مقابل کاخ سفید به زیر بکشند و همچنین اقدام معترضان در سیاتل و تشکیل یک «منطقه خودمختار» به عنوان دلایلش برای ماندن در مقام ریاست جمهوری، به جای انتخاب جو بایدن دموکرات در انتخابات تاکید کرد و گفت: «این رفتار یک جنبش سیاسی مسالمت‌آمیز نیست.

این رفتار خودکامه‌ها و دیکتاتورها و مردمی است که به کشورشان علاقه ندارند». در همین حال، بیرون محل سخنرانی ترامپ در کلیسای« دریم سیتی»، نیروهای پلیس صدها تن از معترضان را که تحت عنوان «منطقه سخنرانی آزاد» تجمع کرده بودند، با خشونت متفرق می‌کردند.پلیس فینیکس بعد از آنکه معترضان یک خیابان را مسدود کردند وارد عمل شد و معترضان را متفرق کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰