تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۴۲۹۱۹۷
مدیرکل بهزیستی مازندران از تدوین سند وضعیت درمان و نقشه اعتیاد در استان در آینده نزدیک خبر داد.
۰
plusresetminus
تدوین سند وضعیت درمان و نقشه اعتیاد در مازندران/تخصیص 12 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای معتادان بهبودیافته
به گزارش بلاغ، فرزاد گوهردهی به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: در هفته بهزیستی امسال نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر مبتنی بر تداوم درمان در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز به صورت پایلوت در چهار استان اصفهان، کرمانشاه، اردبیل و مازندران راه اندازی می شود، تصریح کرد: مجوز راه اندازی مرکز جامع اعتیاد در استان اخذ شده و در هفته بهزیستی در شهرستان قائمشهر فعالیت خود را آغاز می کند‌.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: در این مرکز سم زدایی، درمان‌های حمایتی و روانشناختی، مهارت آموزی برای بازگشت به جامعه ارائه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه 62 مرکز درمان اعتیاد سرپایی تحت پوشش بهزیستی در استان داریم که یک مرکز آن دولتی و 61 مرکز غیر دولتی است، افزود:طی سال گذشته 167 نفر در مرکز دولتی و 7 هزار و 853 نفر در مراکز غیردولتی از این مراکز بهره‌مند شدند.

گوهردهی با اعلام اینکه در حوزه مراکز اقامتی میان مدت 14 هزار و 780 نفر در 62 مرکز درمانی خدمات دریافت کردند، ادامه داد: در حوزه سرپناه دو مرکز در استان وجود دارد که 778 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.

وی از پرداخت 56 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف استان طی سال گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: 12 میلیارد تومان شامل 20 درصد تسهیلات به بهبودیافتگان اعتیاد در استان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در ایام کرونا از 62 مرکز 40 مرکز در دوران شیوع فعال بودند، گفت: از هفته گذشته پذیرش جامعه هدف در مراکز درمان اعتیاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴