کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مستند «گنج دره» در مرحله تدوین است

4 تير 1399 ساعت 18:10

مستند «گنج‌دره» یکی از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی کیوان طباطبایی صمیمی است که به موضوع پیدایش کشاورزی در منطقه زاگرس می‌پردازد.


به گزارش بلاغ، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلم‌ پس از مدتها فیلمبرداری، هم‌اینک در مرحله تدوین قرار دارد و تا پایان تابستان ۹۹ آماده نمایش می‌شود.
طباطبایی صمیمی درباره‌ی مکان‌هایی که در این مستند به تصویر کشیده است، گفت: هشت هزار سال پیش بود که حرفه کشاورزی در منطقه زاگرس شکل گرفت و ما در مستند «گنج‌دره» با ثبت تصاویری از کرمانشاه، هرسین، تویسرکان و صحنه، به این موضوع پرداخته‌ایم.
وی افزود: در این مستند ۴۰ دقیقه‌ای، کاوش گروهی از باستان‌شناسان ایرانی و دانمارکی در یکی از کهن‌ترین خاستگاه‌های پیدایش کشاورزی در جهان روایت می‌شود، چرا که پژوهش‌های چند سال اخیر آشکار ساخته است که دشت‌ها و کوهپایه‌های زاگرس در ایران، یکی از نخستین نمودهای یکجانشینی و آغاز انقلاب کشاورزی در تاریخ تحول انسان را در خود نهفته دارد.
ارسطو مداحی گیوی (فیلمبردار) و حسن شبانکاره (صدابردار) از همکاران «کیوان طباطبایی صمیمی» در ساخت پروژه‌ی مستند «گنج‌دره» هستند.


کد مطلب: 429184

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429184/مستند-گنج-دره-مرحله-تدوین

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com