تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۲۹۱۷۲
جدیدترین فصل «زنده‌باد زندگی» از شنبه ۷ تیرماه به تهیه‌کنندگی و با اجرای محمد جعفرخسروی حوالی ۱۱ روانه آنتن می‌شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از روابط عمومی شبکه دو، تهیه‌کننده «زنده‌باد زندگی» ضمن اعلام آغاز به پخش این برنامه از هفته آتی بیان کرد: در چند دوره اخیر سعی کردیم با رویکرد مستقیم و موکد به موضوعات اقتصادی به زبان خانواده توجه ویژه‌ای داشته باشیم. به این دلیل که سال های متوالی با چالش‌های اقتصادی مواجه بودیم و باید به این مهم می‌پرداختیم. از سوی دیگر بخشی از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مقتضیِ ماموریت های شبکه دو هم در چشم‌انداز ما قرار می گرفت نظیر موقعیت های مختلف سیاسی اجتماعی شهادت سردار سلیمانی، ۲۲ بهمن، انتخابات و ... که جلد اجتماعی به خودمان گرفتیم.
خسروی با اشاره به بارزترین وجه تمایز این دوره از «زنده باد زندگی» نسبت به فصل های پیشین گفت: در فصل نهم «زنده باد زندگی» به طور منحصر، خانوادگی خواهیم بود. «زنده باد زندگی» متمرکز بر خانواده و زندگی خانوادگی خواهد بود و تاکید می کنم متاسفانه گاهی ذیل عنوان برنامه‌های «خانوادگی» برنامه های «خانه‌داری» را قرار می دهیم اما زنده‌باد زندگی برنامه خانه‌داری نیست بلکه برنامه «خانواده‌داری» است.
او ادامه داد: موضوعاتی نظیر فرزندآوری، فرزندپروری، مهارت های ارتباطی زوجین، ازدواج و روابط عاطفی، روابط فرزندان و افراد خانواده، رابطه خویشاوندان و نیازهای خانواده به عنوان هسته اولیه جامعه را به بحث گذاشته و به مرور سعی خواهیم کرد تصویری از زندگی معاصر خانواده ایرانی را به نمایش بگذاریم.
خسروی با بیان اینکه طبیعتا کوشش موکد ما این است که مقید و محصور به خانواده های شهرنشین و شهرهای بزرگ و پایتخت نباشیم، افزود: تلاش می‌کنیم خانواده را به مفهوم رایج ایرانی در همه جغرافیای ایران به نمایش بگذاریم.
این تهیه کننده و مجری درباره بخش‌های مختلف این برنامه گفت: در ادوار گذشته زنده باد زندگی را ذیل چند عنوان چند گروه بررسی می‌کردیم. «خانواده سالم» که به مسائل بهداشت سلامت جسم و روان خانواده می پرداخت، در «خانواده پاک» به آسیب های اجتماعی و بالاخص اعتیاد در خانواده توجه داشتیم، ذیل عنوان «خانواده مولد» به خانواده هایی می‌پرداختیم که کوشش می‌کنند از عادات مصرفی به عادات تولیدی عزیمت کنند و سعی نمی کنند صرفا مصرف کننده باشند، در «خانواده کامل» سعی می‌کردیم خانواده‌ای را که به فرزندآوری پرداخته و احساس کمال نسبی را تجربه می کند میزبان باشیم و به نقد نیازهای فرآیند فرزندآوری در جامعه بپردازیم. همین طور به بازشماری ویژگی های کارکردی مثبت و اجتناب ناپذیر فرزندآوری در یک خانواده بپردازیم. امیدواریم در دوره آتی نیز باب بحث‌های مفیدی را برای خانواده‌های ایرانی بگشاییم.
لیدا عرفانیان سردبیر، محمد اجاقلو تدوین‌گر و امیرحسین خسروی کارگردان برنامه «زنده‌باد زندگی» هستند.
برنامه «زنده‌باد زندگی» کاری است از گروه دانش و اقتصاد به تهیه‌کنندگی و اجرای محمدجعفر خسروی که شنبه تا چهارشنبه حوالی ۱۱:۰۰ از شبکه دو روانه آنتن می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴