کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث فاز اول بوستان ایرانیان

4 تير 1399 ساعت 17:10

شهردار منطقه ۱۹ از پیگیری برای ساخت بیمارستان، ایجاد بوستان ایرانیان و غیره خبر داد.



به گزارش بلاغ، امروز توکلی در جریان بازدید علی اعطا و رسانه ها از منطقه ۱۹ درمورد وضعیت بوستان ایرانیان گفت: حدود ۱۲ سال است که این محدوده ۱۸۰ هکتاری برای ایجاد پارک ایرانیان در نظر گرفته شده است که متاسفانه حتی در دوره ی مدیریت شهری سابق که وضعیت مالی بهتر بود اقدامی برای این مهم صورت نگرفت.
وی با بیان این که بخشی از این زمین ها موقوفه است و به افراد دیگر اجاره داده شده است، افزود: کل این پهنه جی است که هنوز شهرداری نتوانسته آن را به صورت کامل تملک کند.
وی با بیان این که سازمان بوستانها قرار است تا پایان سال جاری با تزریق ۱۵ میلیارد تومان بودجه، فاز اول این بوستان را به مساحت ۱۴ هزار هکتار به بهره برداری برساند، گفت: یکی از مشکلات عمده ما در منطقه مساله خلازیر است که عمده این افراد در املاک موقوفه به صورت اجاره ای فعالیت می کنند که اگر بخواهیم این اراضی را تملک کنیم باید ۳۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی داشته باشیم و به دلیل این که عدد تملک بالا است هنوز نتوانستیم سرمایه گذاری جذب کنیم.
وی با بیان این که یکی از آسیب‌های اجتماعی این منطقه علاوه بر وجود معتادان در کوره پز خانه ها آلودگی تولید شده توسط گاراژها است، تصریح کرد: در این گاراژها به صورت شبانه زباله  و سیم‌ها را برای رسیدن به آهن آلات آتش می‌زنند که علاوه بر آلودگی شدید سبب مسمومیت اهالی شده بود که حدود ۴۰ گاراژ را با همکاری مقامات بسته و گاراژهایی را که مجددا به این عمل غیر قانونی مبادرت کردند را وادار به تغییر صنف کردیم.
شهردار منطقه ۱۹ با بیان این که بخش زیادی از مساحت منطقه ۱۹ را املاک اوقافی به خود اختصاص داده‌اند، گفت: چندی پیش در موقوفه ۲۷ هکتاری جراح تهرانی قرارداد ایجاد شهرک فناوری و نوآوری صنعتی منعقد شد که طرح آن به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است.
وی با بیان این که خلازیر ۱۵۳ هکتار است که عمده آن در اختیار سازمان اوقاف قرار دارد، تصریح کرد: ما پیشنهادات مشخصی داریم تا ظرفیت بهتر شود و پیشنهادمان این است که یا بخشی از این پهنه جی به اس تغییر کاربری دهد و یا شهرداری بتواند ضمن تأمین اعتبار کمک کند که ۶۰ هکتار زمینهای ضایعاتی را تملک کنیم و یا مسیر برای حضور سرمایه گذاران باز شود.
توکلی در مورد سرانجام بوستان ایرانیان به مساحت ۱۸۰ هکتار گفت: در شرق این اراضی، پارک دانش و طبیعت و در غرب، پارک ایرانیان ایجاد می‌شود که هنوز بخش زیادی از این املاک تملک نشده است و نیاز به نقدینگی و اعتبار داریم.
وی با بیان این که با مالکان کوره‌های آجرپزی صحبت کردیم که تغییر کاربری متناسب با پهنه بدهند که در این راستا حتی یک مالک پیشنهاد ایجاد شهربازی را داد، گفت: شهرداری تهران دراین راستا یکی از کوره‌های آجر پزی را برای تبدیل کردن به موزه آجر خریداری کرده که طرح ایجاد این موزه در اختیار شرکت توسعه فضای فرهنگی قرار گرفته که اعتبار آن ۱۴ میلیارد تومان تخمین زده شده است.
توکلی در مورد وضعیت درمانی در این منطقه گفت: منطقه ۱۹ بیمارستانی ندارد اما تلاش مان را انجام دادیم با مجوزی که برای ساخت بیمارستان داریم نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کنیم اما چندین سرمایه گذار بخش خصوصی با این عنوان که توجیح اقتصادی ندارد به این منطقه نیامدند اما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا این مهم به نتیجه برسد.
به گزارش ایسنا مالک حسینی سرپرست سازمان خدمات اجتماعی نیز که در این بازدید حضور داشت در موردآسبیهای اجتماعی در خلازیر گفت: عمده افرادی که به هرندی و فرحزاد می آیند متعلق به آن محل نیستند و برای استعمال مواد به این پاتوق ها می‌آیند اما افرادی که به خلازیر می آیند تقریبا برای همین محل هستند و به همین دلیل جنس مواجهه مان با این افراد متفاوت از سایرین است.
 


کد مطلب: 429168

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429168/احداث-فاز-اول-بوستان-ایرانیان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com