کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران:

جرم امنیتی در مازندران نداشتیم/ خبر خوش برای سربازان فراری

4 تير 1399 ساعت 12:21

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با اشاره به اینکه جرائم در بین نیروهای مسلح در استان نسبت به کشور خیلی پایین است، گفت: جرم امنیتی در استان نداشتیم.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  یکی از رسالت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح احیای حقوق عامه است، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح براساس ماده 172 قانون اساسی تشکیل شده است و به جرائم خاص نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما حفظ سلامت نیروهای مسلح است، افزود: میزان جرائم نیروهای مسلح نسبت به جمعیت و جرائم در بین سایر دستگاه ها آمار بسیار پایینی دارند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران تصریح کرد: مازندران از استانهای توریست پذیر کشور محسوب  می شود و در روزهای پایان هفته به طور متوسط یک میلیون نفر به جمعیت استان اضافه می شود و این جمیعت زمینه های جرم و جنایت و را برای افراد فاسد و کلاهبرداران فراهم می کند.

این مسئول ادامه داد: جرائم در بین نیروهای مسلح در استان نسبت به کشور خیلی پایین است.

پورخاقان اجرای عدالت را سرلوحه کار قضایی عنوان کرد و گفت: تحقق امنیت اجتماعی مستلزم حفظ سرمایه‌های اجتماعی است.

وی از کاهش 9.5 درصدی ورودی پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خبر داد و گفت: جدا از فرار از خدمت سربازی، اهانت درون یگانی و ایراد سهل انگاری منجر با اموال نظامی بیشترین نوع جرائم در نیروهای مسلح محسوب می شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با اشاره به اینکه 60 درصد پرونده منجر به صدور به منع تعقیب می‌شود و 40 درصد پرونده ها به دادگاه می‌آید، تصریح کرد: برای راحتی کار مردم غرب استان از محمودآباد تا رامسر دادسرای ناحیه چالوس به پرونده‌های نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه جرم امنیتی در استان نداشتیم، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح پاکدست هستند.

پورخاقان در بخش دیگری گفت: تمام سربازان فراری که یگان خدمتی آن‌ها در سطح استان است اگر خودشان را به یگان خدمتی معرفی کنند از حداکثر ارفاقات قانونی برخوردار شده و مجازات آن‌ها حذف خواهد شد.

* اولویت اصلی پیشگیری از وقوع جرم

دادستان نظامی مازندران نیز با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم سرلوحه کار سازمان قضایی نیروهای مسلح است، تصریح کرد: در سال 76 پیشگیری از وقوع جرم را شروع شده و تا کنون 800 مجمع پیشگیری از وقوع جرم در کشور داشتیم و هر سال یک جرم را بررسی و به تهران ارسال می شود.

رحیم رحیمی با اعلام اینکه در حوزه پیشگیری 80 پژوهش داشتیم، تصریح کرد: در استان تاکنون 100 جلسه پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از تصمیم‌های مهم سازمان قضایی آموزش است، تصریح کرد: از سال 96 تا کنون برای پیشگیری از وقوع جرم 18 هزار و 741 نفر(42 هزار و 842 نفر ساعت) آموزش دادیم که در این بخش 27 درصد افزایش داشته ایم.

رحیمی با اشاره به اینکه بازدید از کلانتری و پاسگاه ها به صورت مستمر انجام می شود، گفت: 26 درصد کاهش ورودی پرونده جرم داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: اگر سربازان فراری تا آخر تیرماه خودشان را معرفی کنند از مجازات معاف می شوند.

این مسئول با اعلام شماره همراه خود(09925875670 ) به عنوان دادستان نظامی استان عنوان کرد که آماده هرگونه نظرات، شکایت و گزارش‌های مردمی است.

دادستان نظامی مازندران گفت: شهروندان استان می‌توانند در صورت مشاهده سرعت‌کاه‌های غیرمجاز و غیر ضروری در معابر، عدم تکریم ارباب رجوع در مراکز تعویض پلاک و پلیس +10 و همچنین نقض قوانین شهروندی از سوی دستگاه نظامی و انتظامی به دادسرای نظامی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 429154

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429154/جرم-امنیتی-مازندران-نداشتیم-خبر-خوش-سربازان-فراری

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com