کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هند دستور داد پاکستان شمار کارکنان سفارتش را کاهش دهد

4 تير 1399 ساعت 12:50

هند به پاکستان دستور داده تعداد کارکنان سفارتش در دهلی‌نو را به نصف تعداد فعلی کاهش دهد.



به گزارش بلاغ، در ادامه جدال بین هند و پاکستان و تنش‌های دیپلماتیک اخیر بین این دو کشور همسایه، هند روز سه شنبه به  اطلاع پاکستان رسانده که اعضای سفارتخانه‌ این کشور در «دهلی نو» باید به نصف کاهش یابد.
به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»  این اقدام هند در واکنش به اقدام اخیر پاکستان در دستگیری دو مقام هندی در یک منطقه مرزی بین دو کشور صورت گرفت.
وزارت خارجه هند مدعی شده که ماموران دستگاه‌های امنیتی پاکستان با دو مقام این کشور برخوردهای ناپسندی داشتند.  این در حالی است که پاکستان با رد این اتهام زنی، این دو مقام هندی را متهم به جاسوسی کرده بود. پاکستان در روزهای گذشته این دو مقام هندی را آزاد کرد.
هند پاکستان را متهم می‌کند که با حمایت از «تروریست‌ها» به درگیری‌ها در کشمیر دامن می‌زند اما اسلام‌آباد این اتهام را رد کرده است.
از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و۱۹۷۱  میان  این دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند.
تنش بین این دو کشور دارنده سلاح‌های اتمی چندی قبل بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا گرفت. (جزئیات بیشتر)
 


کد مطلب: 429123

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429123/هند-دستور-پاکستان-شمار-کارکنان-سفارتش-کاهش-دهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com