تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۲۹۰۸۹
با برگزاری دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال تهران، 4 ماه تعطیلی فوتبال ایران به واسطه شیوع ویروس کرونا به پایان می‌رسد.
۰
plusresetminus
4 ماه تعطیلی فوتبال ایران امشب به پایان می‌رسد/تقابل حساس استقلال و فولاد در غیاب تماشاگران

به گزارش بلاغ، تیم فوتبال فولاد خوزستان در دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر کشور امشب از ساعت 21 در ورزشگاه خالی از تماشاگر از استقلال تهران میزبانی می‌کند. از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون، هیچ بازی فوتبالی در ایران به دلیل شیوع کرونا ویروس انجام نشده است و حالا چشم همه پس از ماه‌ها تعطیلی لیگ و حرف و حدیث بر سر برگزاری مسابقات، به دیداری فولاد و استقلال در اهواز است، دیداری که نکونام و مجیدی، همبازی‌های سابق در استقلال و نسل جدید مربیان در فوتبال ایران، می‌خواهند برابر هم عرض‌اندام کنند.

فولاد پیش از اینکه کرونا لیگ را برای چهار ماه به تعطیلی بکشاند در سه بازی پایانی خود به سه برد متوالی دست پیدا کرده بود و این یعنی لیگ برای فولاد در حالی که در روزهای اوج خود و در‌اندیشه رسیدن به آسیا بود، تعطیل شد اما نحوه آماده شدن فولاد برای حضور در ادامه لیگ نیز نشان می‌دهد که انگیزه شاگردان نکونام همان انگیزه قبلی است و می‌خواهند به آسیا برسند.

فولاد با دستور سازمان لیگ برای آغاز تمرینات جهت حضور در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، اردویی ۲۰ روزه در تهران بر پا کرد تا برای رسیدن به هدفش، با توان و برنامه بیشتر و بهتر کار کند. این تیم در ۲ بازی تدارکاتی نیز برای بیشتر محک خوردن به میدان رفت، البته نکونام با سیاست و نگرش خاص خود، نگذاشت ترکیب اصلی تیمش به بیرون درز پیدا کند و دستش برای مجیدی در بازی با استقلال رو شود. البته نکونام، ۲ بازیکن تاثیرگذار خود یعنی ایوب والی را به دلیل مصدویت و پاتوسی را به دلیل نبود پرواز برای بازگشت به ایران در اختیار ندارد.

همچنین در آن سوی میدان استقلالی قرار دارد که با فرهاد مجیدی در‌اندیشه صعود به رده‌های بالایی جدول و رسیدن به آسیا است. مجیدی هم تمام تلاش خود را به کار گرفته که شاگردانش را به خوبی برای این مصاف سخت و دیدنی آماده کند، البته اگر چه مجیدی چندین بازیکن خود از جمله رضا آذری، شیخ دیاباته، مرتضی تبریزی، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی و محسن کریمی را برای دیدار با فولاد نخواهد داشت اما با توجه به حساسیت جدولی و رقابت با فولاد، خود را محکوم به برد می‌داند.

آخرین بازی دو تیم استقلال و فولاد که بازی رفت دو تیم محسوب می‌شود، تنها اتفاق ویژه‌اش، حضور فردی بود که اکنون دیگر در فوتبال یاران حضور ندارد. آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی آبی پوشان که در تابستان سال قبل به تهران آمده بود، در اولین دیدار خانگی خود در ورزشگاه آزادی به مصاف فولاد رفت و تا ثانیه‌های پایانی نیز از حریف خود پیش بود اما در دقیقه 95 دروازه تیمش را باز شده دید تا حسرت برد با استقلال همچنان بر دل استراما بماند. استرا پس از کسب نتایج قابل قبول به دلایلی که هنوز برای اهالی فوتبال مبهم مانده ایران را ترک کرد تا فرهاد مجیدی جانشین او در استقلال شود.

حال باید دید جدال سرمربیان جوان دو تیم چه خواهد شد؟ آیا مجیدی می‌تواند درخشش‌های دوران بازیگری‌اش در شهر اهواز را تکرار کند یا جواد نکونام مقابل تیم سابقش امتیاز کسب می‌کند؟ امشب مجیدی و نکونام در شرایطی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که این دوچهره 7 سال قبل آخرین قهرمانی استقلال را رقم زدند. مجیدی پنالتی گرفت و نکونام گل قهرمانی را زد.

نکته مهم اینکه علاوه‌بر حساسیت تقابل بین نکونام و مجیدی، این دیدار از این بابت که آیا تیم‌های فوتبالی ایران توان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند یا خیر، از حساسیت دو چندانی برخوردار است. البته باشگاه فولاد از مدت‌ها قبل خود را برای میزبانی ایمن آماده کرده است تا حریفانش بدون دغدغه برای رقابت به اهواز بیایند.

آمار عجیب به پایان می‌رسد؟
یک آمار جالب توجه از این بازی آن است که فولاد خوزستان در طی تاریخ لیگ برتر مربیان زیادی را روی نیمکت خود دیده که اغلب داخلی‌ها در اهواز مقابل استقلال موفق نبوده‌اند. طلسم عجیبی که در تاریخ بازی‌های فولاد خوزستان و استقلال وجود دارد این است که هیچ مربی ایرانی به غیر از مجید جلالی نتوانسته در اهواز مقابل استقلال پیروز شود.

آخرین بار در 9 سال و 6 ماه پیش و در ۲۸ آذر ۸۹ فولاد خوزستان میزبان شاگردان پرویز مظلومی بودند که با 4 گل استقلال را بدرقه کردند. هر چند فولادی‌های 5 سال پیش با دراگان اسکوچیچ به پیروزی رسیدند اما آخرین و تنها مربی پیروز ایرانی روی نیمکت فولاد مجید جلالی است.

پس از مجید جلالی؛ نعیم سعداوی و سید سیروس پورموسوی و افشین قطبی و حتی حسین فرکی که فولاد خوزستان را قهرمان لیگ برتر کرد نتوانستند در اهواز مقابل استقلال پیروز شوند. حالا باید دید جواد نکونام می‌تواند این طلسم عجیب را بشکند یا خیر؟

برنامه دیدارهای هفته بیست و دوم
بازی تیم‌های فولاد و استقلال از معوقه هفته هفدهم لیگ برتر است. پس از برگزاری این بازی، رقابت‌های هفته بیست و دوم از یکشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد. برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و دوم به شرح زیر است:

یکشنبه 8 تير 1399
* تراکتور............................. نساجی مازندران (ساعت 20:15)
* شهر خودرو ................................ ذوب آهن (ساعت 20:30)
* صنعت نفت آبادان ............ پارس جنوبی جم (ساعت 21)
* شاهین شهرداری‌بوشهر .... نفت‌ مسجدسلیمان(ساعت 21)
* پیکان .................................................. پرسپولیس(ساعت 21)

دوشنبه 9 تير 1399
* سپاهان ............................ گل گهرسیرجان (ساعت 20:45)
* فولاد ....................................... ماشین‌‌سازی‌تبریز(ساعت 21)
* استقلال ...................................................... سایپا (ساعت 21)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴