مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد

تشکیل کاگروه ملی برای احیای تالاب میانکاله

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۲۹۰۱۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: برای نخستین بار ستاد ملی احیای تالاب‌های کشور با ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل و شروع به کار کرده است و با توجه به حساسیت تالاب‌های خاص نظیر میانکاله، کارگروه ملی تشکیل شد.
۰
plusresetminus
تشکیل کاگروه ملی برای احیای تالاب میانکاله
حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از مهار آتش‌سوزی در نوار ساحلی تالاب میانکاله خبر داد.

وی افزود: این آتش‌سوزی که طی روزهای گذشته به وقوع پیوست در وسعتی حدود یک هزار متر مربع رخ داد که با حضور به موقع ماموران محیط زیست، مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: علت اینگونه از  آتش سوزی‌ها غالبا منشا انسانی دارد، اما اینکه این امر سهوی بوده یا عمدی در دست برسی است.

ابراهیمی ادامه داد: در صورت محرز شدن عمدی بودن این اتفاق، قطعا با افراد یا فرد خاطی برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در این آتش سوزی بیشتر، پوشش گیاهی عمومی و علف‌زاری در تالاب نظیر بوته‌های تمشک و چند اصله درخت توسکا، طعمه حریق شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: ما امسال به کرات خواهش کردیم که به هیچ وجه نه مسافران و نه بومیان در مناطق حفاظت شده، آتش روشن نکنند و با توجه به گرمای این روزهای دمای هوا و تراکم پوشش گیاهی، یک ظرفیت بالقوه و مستعد برای آتش سوزی در طبیعت وجود دارد و باید تمام مردم و مسافران کمال همکاری و رعایت نکات لازم را با همکاران ما داشته باشند.

ابراهیمی در خصوص آخرین وضعیت سلامت زیست محیطی تالاب میانکاله، پاسخ داد: جدا از مشارکت مردمی و فعالیت‌های جدی محیط زیست در این باره، برای نخستین بار ستاد ملی احیای تالاب‌های کشور با ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل و شروع به کار کرده است و با توجه به حساسیت تالاب‌های خاص نظیر میانکاله، کارگروه ملی تشکیل شد.

وی افزود: جلسات تخصصی در خصوص این تالاب‌ها در تهران در حال برگزاری است، برنامه‌های لازم را ارائه کردیم و منتظریم تا این برنامه‌ها در کارگروه ملی مورد تصویب قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص آخرین وضعیت بررسی عامل اتفاقات سال گذشته در میانکاله را به طور قطع بوتولیسم اعلام کرد و گفت: بنا به نظر قطعی دامپزشکی، موضوع عوامل انسانی کاملا منتفی اعلام شد.

به گفته ابراهیمی، پیگیری‌ها برای برخورد قضایی با صادرکنندگان بیانیه از سوی جمعی از صیادان که در فضای مجازی منتشر شده بود، کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما