تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۴۲۹۰۱۳
پریسا جوادی قهرمان ارزنده تکواندو ایران، بالا بردن پرچم کشورمان در میادین مختلف ورزشی را احساسی بی‌نظیر توصیف می‌کند و می‌گوید: تا به حال در جایی غیر از زمین تکواندو از تکنیک‌های این ورزش استفاده ‌نکرده‌ام.
۰
plusresetminus
غرور و افتخار ملی دستاورد تلاش دختر مازندرانی
به گزارش بلاغ؛ اینکه از سال ۸۶ مقررشده، اول ذیقعده مصادف با روز ولادت حضرت معصومه(س) به‌عنوان روز ملی دختران در تقویم‌ها درج شود، بهانه کافی و خوبی برای پرداخت به بخش مهمی از جامعه ایران امروز نیست که این روز هم نمونه‌ای از هزاران درج در تقویم رسمی کشور است و دختران ایران در عرصه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد، سیاست، ورزش و … حضور فعال دارند و تمام روزهای تقویم این روزهای‌مان پر شده از افتخارات دختران ایران، از ابتدای انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷، مساله زنان در جامعه ایران با توجه به ابعاد انسانی زن، در دو عرصه خانواده و جامعه تبیین شد و طبیعی است در مرحله تحقق شعارها، حفظ کرامت زن در خانواده و اجتماع ایرانی در دوره‌های مختلف، شدت و ضعف یافته است.
در تقویم رسمی ما میلاد حضرت فاطمه معصومه این بانوی بزرگ را روز دختر نامیدند. دخترانی که بخش وسیعی از جمعیت جوان کشور را تشکیل می‌دهند اما این قشر در تمامی نقاط کشور از امکانات یکسانی برخوردار نیستند  آنچنانکه زنان و دختران دربرخی از کلان شهرها از پارک‌های اختصاصی برخوردار هستند اما در برخی نقاط محروم وکم توسعه یافته‌تر، چتر محرومیت برنیازهای این این قشر گسترانیده شده است.
گذشته آن زمان‌ها که زن‌ها و دختران هیچ تاثیری در جامعه نداشتند و فقط ابزاری برای ساده‌تر شدن زندگی مردها بوده‌اند. در حال حاضر دختران و بانوان جامعه نقش تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف جامعه و حتی زندگی‌ها دارند. دختران جامعه ما هم پای مردان کار می‌کنند و حتی بهتر از مردان فکر می‌کنند و تصمیمات مهمی را برای پیشرفت در جامعه می‌گیرند.
این روزها دختران نقش تاثیرگذاری هم در موفقیت‌های ورزش کشور داشته‌اند. نقش آنها در موفقیت ورزش کشور در طول این چند سال حسابی پر رنگ بوده است. کسب مدال‌های رنگارنگ و افتخار آفرینی های پیاپی در آوردگاه های آسیایی و جهانی، بانوان ما را حسابی بر سر زبان‌ها انداخته تا جایی که در اکثر رشته‌ها چشم و امیدمان برای کسب مدال به درخشش آنهاست.
ولادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر بهانه ی خوبی شد تا از دختران افتخار آفرین مازندرانی بنویسیم .قهرمانانی که این روز ها برای دیارعلویان در آوردگاه های جهانی و آسیایی پرچم داری میکنند . پیشرفت چشم گیر دختران مازندرانی در اکثر رشته های ورزشی ، نشان از توجه ویژه راس ورزش مازندران به دختران و بانوان است. سرمایه‌گذاری هرچند اندک برای این شیرزنان، آینده خوبی را برای ورزش بانوان ترسیم کرده است.

این روز بهانه خوبی شد تا به گفت‌وگو با یک دختر قهرمان بپردازیم. پریسا جوادی قهرمان ارزنده تکواندو ایران در روز دختر صحبت‌های جالبی انجام داد که در ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید:
***  در کنار فعالیت‌های ورزشی خود در چه حرفه‌های دیگری فعالیت کرده‌اید؟
با توجه به فرصت های بسیار محدود توانستم در رشته تربیت بدنی تحصیل کنم تا در آینده از این دانش برای پیشرفت در ورزش استفاده کنم.
***  از افتخاراتی که تاکنون کسب کرده‌اید مختصر توضیحی بدهید؟
قهرمانی بازی های آسیایی داخل سالن در رده جوانان و بزرگسالان
نقره مسابقات جام ریاست
نقره مسابقات جام فجر
برنز مسابقات قهرمانی جهان نوجوانان
برنز مسابقات آسیایی نوجوانان
برنز تورنومنت کره جنوبی
***  چطور با این رشته آشنا شدید و مشوق شما چه کسانی بودند؟
به پیشنهاد دایی بزرگم که قبلا هم تکواندو کار بودند این رشته را شروع کردم. خانواده به ویژه مادرم مشوق اصلی من بود.
***  آیا فعالیت‌های ورزشی خللی در درس خواندن شما به‌وجود آورده است؟
ورزش تایم و انرژی زیادی از زندگی روزمره گرفته و قطعا آن‌طور که باید نتوانستم درس بخوانم ولی با تلاش بیشتر توانستم رشته تحصیلی خودم را تمام کنم.
***  ارتباط بین تحصیل و  ورزش چگونه است؟
ورزش باعث می‌شود ذهنم برای یادگیری بازتر شود و تحصیل باعث می‌شود با علم و دانشی که کسب می‌شود، عمر ورزشی فرد بالاتر برود و تمرینات درست و اصولی‌تری‌ انجام بدهد.
***  تاثیر ورزش در روحیه و فعالیت  اجتماعی خانم‌ها چیست؟
باعث می‌شود در زندگی سرسخت‌تر و محکم‌تر باشند.
***  برخی از خانم‌ها می‌گویند که به خاطر  دفاع شخصی به ورزش‌های رزمی روی می‌آورند، نظر شما در این مورد چیست؟
خشونت من فقط در زمین تکواندو است و تا به حال در جایی غیر از زمین تکواندو از ابزارهای این ورزش استفاده‌نکردم.
***  وقتی موفق به کسب افتخاری می‌شوید چه احساسی درون شما شکل می‌گیرد؟
احساس غرور و افتخار ملی و بالا بردن پرچم کشورم در میادین مختلف لحظه وصف ناپذیری است.
***  نظر شما نسبت به پریسا جوادی فعلی چیست؟
پریسا جوادی سرسخت‌تر و مصمم تر از همیشه برای کسب افتخارات ملی

***  چه مشکلاتی سد راه ورزشکاران زن وجود دارد؟
هیچ وقت تا الان به مشکلات فکر نکردم و همیشه خودم را به هر شرایطی وفق دادم
***  فکر می کنید ورزش بانوان چگونه می تواند همگانی شود؟
به نظرم همین الان هم درصد ورزشکاران زن در رده‌های مختلف سنی بسیار بالا رفته است.
***  گاه دیده می شود خانم‌ها فقط به فعالیت  جسمانی می‌پردازند و از مطالعه در مورد ورزش و رشته تخصصی خویش غافل می‌مانند؛ نظر شما در مورد نقش مطالعه در پیشرفت ورزش بانوان چیست؟
داشتن علم و دانش ورزشی برای یک ورزشکار و مربی از ضروریات‌است چون باعث می‌شود تمرینات بر پایه اصول ورزشی و سبب پیشرفت بازیکن می شود.
***  در این ایام کرونایی برای تمرین و آمادگی جسمانی بهتر خود چه می کنید؟
در خانه با وسایل ورزشی محدودی که دارم تمرین می‌کنم تا آمادگی نسبی بدنم را حفظ کنم.
***  نقدی یا دلخوری از کسی در ورزش ندارید؟
خدا راشکر در طول ۱۴ سالی که ورزش می‌کنم، افراد بسیار موثر و خیرخواهی سر راهم قرار داشتند و بخشی از موفقیتم را مدیون آنها هستم.
***  در پایان با توجه به فرارسیدن روز دختر چه سخنی با دختران این سرزمین دارید؟
دختر ایران زمین، عاشق خودت و هدف‌هایت باش و در راه رسیدن به آنها، کوتاه نیا ( روزتون مبارک )

درخشش بانوان طهورستانی در آوردگاه‌های جهانی و آسیایی که پا به پای شیرمردان دیار علویان افتخار آفریدند سبب شد تا دیگر جهانیان حساب ویژ‌ه‌ای روی دختران و زنان مازندرانی باز کنند. کم نیستند افتخارآفرینان دختر مازندرانی که اکنون ورزش این استان به وجود آنها در خطه قهرمان پرور مازندران به خود می‌بالد. قهرمانانی چون مطهره اسدی، صدیقه کلانتری و مبینا علی‌نسب در رشته شطرنج،مارال اسدی، سوگند گلشنی و صدیقه دریایی در رشته ووشو،  فاطمه اسماعیل‌پور، گلاره جلیلیان،تکتم آخوندراده در رشته قایقرانی، مونا خواجه‌کلایی و سارا آقاجانی و سودابه باقرپور در والیبال، مهسا گرگانی در دوومیدانی و … سایر بانوانی که اکنون بازوی راست قدرت اداره ورزش و جوانان استان مازندران هستند و همه مازندرانی‌ها به داشتن آنها افتخار می‌کنیم.
در پایان ضمن تبریک به تمامی دختران جامعه ورزش مازندران، آرزوی موفقیت و افتخارآفرینی‌های بیشتر را برای تک‌تک ورزشی‌ها ویژه دختران مازندرانی داریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴