تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
کد مطلب : ۴۲۸۹۹۸
۰
plusresetminus
تازه‌ترین 4 خبر ویژه امروز سه‌شنبه 99/4/3

  اصلاح‌طلبان از مردم عذرخواهی کنند سپس وعده انتخاباتی جدید بدهند
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بدون عذرخواهی درباره خسارت سنگینی که طی هفت سال به کشور و مردم زده‌اند، گفت رویکرد انتخاباتی ما در سال 1400 تغییر می‌کند.
علی صوفی دبیرکل «حزب پیشروی اصلاحات» در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت جلسات شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: آخرین جلسه‌ای که شورا داشت مربوط به یک هفته پیش از انتخابات دوم اسفند است و غیر از آن جلسه‌ دیگری نداشته است، بنابراین شورای‌عالی سیاستگذاری فعلاً در رابطه با مواردی که در رسانه مطرح می‌شود، وارد نشده و بحثی نداشته است. در خصوص اینکه پارلمان اصلاحات یا مجمع عالی اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود یا نه، باید بگویم که این طرح قبلا در دستور کار شورای هماهنگی احزاب جبهه اصلاحات بود که متوقف ماند و در حال حاضر هنوز تصویب نشده یا شکل نگرفته که ما بخواهیم بگوییم این ایده اجرایی شود یا نشود.
وی درباره مطرح شدن استعفای عارف از سوی برخی از چهره‌ها، با بیان اینکه نیاز اولیه شورا برگزاری جلسات و نظرسنجی از استان‌‌ها است، تصریح کرد: در شورای عالی سیاستگذاری عرف این است که شورا بعد از هر انتخابات در سطح کشور از شوراهای اصلاح‌طلبان استان‌ها یک نظرسنجی را ترتیب می‌دهد و کار گروهی را برای جمع‌آوری و بررسی این نظرسنجی‌‌ها مشخص می‌کند و جلساتی را شورای‌عالی سیاستگذاری تشکیل می‌دهد که در آن پیرامون نظرات و انتقاداتی که از استان‌‌ها می‌آید و همچنین نظراتی که ممکن است اعضا داشته باشند به بحث و مشورت می‌پردازد تا نقاط ضعف و قوت شورا بررسی شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تا زمانی که این روال سپری نشود هنوز اتفاقی رخ نداده و همه مواردی که مطرح می‌شود از جمله پیشنهاد استعفا به آقای عارف بعد از نظرسنجی در خصوص عملکرد شورای‌عالی سیاستگذاری در این شورا به مشورت گذاشته می‌شود.
وی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌‌جمهوری از افرادی که به جریان راست سنتی و معتدلان تعلق دارند، اظهار داشت: شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در سال 98 رویکرد و راهبرد خود را برای انتخابات مجلس طی مصوبه‌ای اعلام کرد و در آن اظهار کرد که نسبت به انتخابات‌های 92، 94 و 96 تغییر رویکرد داده است، تغییر رویکرد به این معنا که دیگر شیوه مشارکت بدون قید و شرط در انتخابات را کنار گذاشته است. یعنی قبلا اگر کاندیدای اصلاح‌طلب داشتیم و شورای نگهبان رد صلاحیت می‌کرد ما به دنبال افراد بینابین می‌رفتیم، مثلا در انتخابات سال 92 آقای روحانی که اصلا خود را اصلاح‌طلب نمی‌دانست، نسبت به دکتر عارف که اطلاح‌طلب بود ترجیح داده شد، یا در 94 لیستی که به عنوان لیست امید مطرح شد، یک لیست ائتلافی بود.
صوفی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تبعات معرفی این نوع کاندیداها که نتیجه‌اش افزایش نارضایتی و ریزش رای اصلاح‌طلبان شده است، منطقی به نظر می‌رسد که این جریان سیاسی برای بازیابی بدنه و اعتبار اجتماعی خود به اصالت و گفتمان خود باز گردد و با همان ادبیات با مردم صحبت کند و همچنین مسئولیت اقدام خود را هم بپذیرد.
صوفی توضیح نداده که سرنوشت خسارت‌های سند‌دار به اقتصاد و امنیت ملی و معیشت مردم چه می‌شود؟ و کسانی که اکنون پاسخگو نیستند چگونه می‌‌خواهند به مردم وعده جدید بدهند؟

رد گم نکنید جناب آشنا قاتل برجام، تیم شماست
مشاور رئیس‌جمهور به جای عذرخواهی از آدرس‌های گمراه‌کننده‌ای که در طول این سالها به رئیس‌جمهور و مردم داده، مدعی شد برجام قربانی منتقدان شده است.
حسام‌الدین آشنا در توییتر نوشت: برجام قربانی زیاده‌خواهی دوسویه شد؛ دلواپسانی عرب‌زبان و عبری‌زبان که به آمریکایی‌ها می‌گفتند چرا زیاد دادید و کم گرفتید و دلواپسانی فارسی‌زبان که به ایرانی‌ها می‌گفتند چرا کم گرفتید و زیاد دادید. هر دو طرف به ظاهر بسیار بیشتر می‌خواستند ولی در عمل هر دو بسیار کمتر بدست آوردند.
جا دارد آقای آشنا پاسخ دهند که آیا برجام را با همه منافذ و خلل و فرجش - غرب بتواند زیرپا بگذارد و طرف ایرانی حتی نتواند شکایت کند- منتقدان نوشتند یا دولت و وزارت خارجه؟! منتقدان نوشتند که تعهدات ایران نقد باشد و ظرف 3 ماه کاملاً ادا شود و تعهدات طرف مقابل نسیه مطلق باشد، یا دولت برجام؟! منتقدان گفتند تحریم‌ها دیگر برنمی‌گردد و ده‌تا ترامپ هم سرکار بیایند نمی‌توانند آن را به هم بزنند، یا روحانی و ظریف و آشناهای دولت؟!
منتقدان گفتند اوباما را بسیار مؤدب یافتیم یا روحانی که به دولت آمریکا اعتماد کردند و کلاه برجام سرشان رفت؟! ترامپ و عرب‌زبان‌ها و عبری‌زبان‌ها، برجام را از همان روز اول زیرپا گذاشتند یا دولت اوباما که با تحریم‌های ویزایی، ارعاب شرکت‌های خارجی، تأیید بر برقراری تحریم‌ها، ریل‌گذاری تحریم‌های جدید مانند کاتسا، عملاً وعده‌های کاهش تحریم‌ها را به صفر رساند؟!
فروش 1/5 میلیون بشکه‌ای نفت در سال 91 و 92 را منتقدان برجام به زیر
300 هزار بشکه رساندند یا برجام و روند خواب‌آور آن؟! نقدینگی 470 هزار میلیاردی، با برجام  2400 هزار میلیارد شد یا بدون آن و... توافق مورد انتظار با غرب که بعدها برجام نام گرفت، قبل از هر چیز قربانی منطق «توافق به هر قیمت» و «اجرای توافق به هر قیمت» و «ماندن در توافق به هر قیمت (ولو به تنهایی)» شد؛ جایی که آمریکا و اروپا یقین کردند تیم آقای روحانی، خود را به برجام دخیل بسته‌اند و مانند  امری مقدس قصد جدایی از آن در هیچ شرایطی را ندارند. آیا با این وضع، دلیلی داشت دولت آمریکا ولو در لفظ پایبند تعهدات برجام باقی بماند؟!

رابطه قابل تأمل سه مفسد؛ طبری و فریدون و دانیال‌زاده
بررسی سوابق دانیال‌زاده و ارتباطات ویژه او با حسین فریدون، خدمات متقابل دانیال‌زاده و طبری به یکدیگر و ارتباطات پیچیده آنها با مفسدین اقتصادی دیگر همچون خانواده‌ نجفی نشان از وجود یک ابر شبکه فساد اقتصادی است.
به گزارش رجانیوز، با برگزاری جلسات دادگاه اکبر طبری، هر روز ابعاد تازه‌ای از فساد در این پرونده آشکار می‌شود. در اولین جلسه محاکمه اکبر طبری، رسول دانیال‌زاده به‌عنوان یکی از متهمان پرونده در دادگاه حضور داشت. در ابتدا معلوم نبود اتهامات دانیال‌زاده در پرونده طبری چیست اما با برگزاری ادامه جلسات مشخص شد که طبری برای دانیال‌زاده، همچون بسیاری از افراد دیگر، کارچاق‌کنی انجام می‌داده است.
یکی از رشوه‌های دریافتی‌ وی از نجفی، مالک کلاک، ملکی در خیابان «کریمخان» بوده است. طبری نیز در مقابل این رشوه‌ با اعمال نفوذهای بسیار در پرونده کلاک زمینه صدور حکم به نفع مالکان را فراهم می‌کند. طبری بعد از دریافت این ملک، آن را تحت شرایطی و با هدف رد گم‌کنی، با واحدی از برج سلطنتی «روما رزیدنس» متعلق به دانیال‌زاده معروف به سلطان فولاد معاوضه می‌کند.
ملک خیابان کریمخان که نجفی به طبری به‌عنوان رشوه پرداخت کرده در سال 92 و 96 ستاد انتخاباتی آقای روحانی بوده است.
رسول دانیال‌زاده با بیش از چهار هزار میلیارد تومان بدهی، یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی کشور می‌باشد که بعد از دستگیری اکبر طبری، در مهرماه سال گذشته از کشور فرار کرد.
22 آبان ماه بود که سخنگوی قوه‌قضائیه از دستگیری و انتقال این بدهکار کلان بانکی  توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) به کشور خبر داد.
ازجمله تکنیک‌های دانیال‌زاده ایجاد کارخانه‌ها و شرکت‌های اقماری کوچک به‌عنوان ویترین فعالیت‌هایش برای اخذ تسهیلات نجومی از بانک‌ها بوده است. یکی دیگر از تکنیک‌های این مفسد اقتصادی نیز پرداخت رشوه به مدیران شعب بانکی جهت همراهی در ارائه تسهیلات بوده که حداقل منفعت آن عدم شکایت بانک از بدهکار بوده است!
دانیال‌زاده  بخش عمده تسهیلات بانکی را صرف برج‌سازی در داخل و خارج کشور کرده است که از جمله آن برج‌های فوق سلطنتی در کامرانیه تهران است!
دانیال‌زاده علاوه‌بر اینکه حامی بزرگ ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 و 96 بوده، رابطه بسیار نزدیکی با برادر رئیس‌جمهور داشته است، آنقدر نزدیک که هزینه مراسم ختم مادر رئیس‌جمهور را متقبل شد. دانیال‌زاده در یک مورد ۲۵۰ میلیون تومان به‌حساب همسر خواهر حسین فریدون واریز می‌کند. مراودات مالی فریدون و دانیال‌زاده تنها به همین مورد ختم نمی‌شود. برادر رئیس‌جمهور مجموعاً 34 میلیارد تومان پول تحت عناوین مختلف
در ازای کارچاق‌کنی، از دانیال‌زاده دریافت کرده است. در نهایت دانیال‌زاده در پرونده حسین فریدون به اتهام رشوه محکوم شد.
در همان روزها جمعی از نمایندگان مجلس وقت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستند که در مورد ارتباط حسین فریدون با برخی از بدهکاران کلان بانکی از جمله رسول دانیال‌زاده توضیحاتی ارائه دهد. به همراه این نامه نیز یک سند که نشان می‌داد یک واحد مسکونی به ‌ارزش 14 میلیارد تومان توسط دانیال‌زاده به اسم همسر حسین فریدون خریداری شده نیز برای رئیس‌جمهور ارسال شده بود. اما پاسخی به این نامه داده نشد.
بررسی سوابق دانیال‌زاده و ارتباطات ویژه‌ او با فریدون، خدمات متقابل دانیال‌زاده و طبری به یکدیگر و ارتباطات پیچیده آنها با مفسدین اقتصادی دیگر همچون خانواده نجفی نشان از وجود یک ابر شبکه فساد اقتصادی می‌باشد. ابر شبکه‌ای که برساخته اصحاب ثروت و قدرت است و مهم‌ترین اهداف آن ارائه خدمات متقابل به یکدیگر، توسعه نفوذ و افزایش قدرت خود و در یک کلام در دست گرفتن حیات و ممات مردم می‌باشد.

واشنگتن‌پست: انتخابات آمریکا زمان انتقام ایران از ترامپ است
یک روزنامه آمریکایی می‌گوید: دونالد ترامپ که زمانی قلدری می‌کرد، اکنون در انتخابات، گروگان ایران شده است.
واشنگتن‌پست نوشت: انتخابات آمریکا گروگان‌بازی قدرت ترامپ با ایران شده است. جمهوری اسلامی قصد دارد سرنوشتی را که چهار دهه پیش برای «جیمی کارتر» نوشت، این بار برای ترامپ تکرار کند و شانس انتخاباتی او را کاهش دهد.
سوء‌مدیریت در اوج دوران همه‌گیری کووید-19 و یک اقتصاد ضربه‌خورده از کرونا، تظاهرات سراسری در اعتراض به نژادپرستی و افت محبوبیت انتخاباتی برای زمین خوردن «ترامپ» کم بود، حالا بحران سیاست خارجی هم به همه اینها اضافه شده است و شانس انتخاباتی «ترامپ» را در محاق از بین رفتن قرار داده است.
اشتباه نکنید، جو بایدن و طرفدارانش نیستند که شانس انتخاباتی ترامپ را زمین می‌زنند؛ این دو تا از دشمنان آمریکایند که همیشه ایام به‌دنبال فرصتی برای انتقام گرفتن از آمریکا بودند و حالا این فرصت به دستشان افتاده است.
ایران و کره‌شمالی سه سال است تحت «فشار حداکثری» ترامپ هستند. حالا این سیاست ظاهرا به اهداف خود نرسیده است و گردونه شانس به سمت دشمنان آمریکا چرخیده است.
یقینا مهمترین عامل باخت انتخاباتی قابل پیش‌بینی و شگفتی اکتبر؛ چیزی نیست جز ایران. رهبر ایران، کینه نسبت به آمریکا دارد و بی‌نهایت از ترامپ متنفر است. ترامپ بدون تعقل، از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و تحریم‌های روزافزون ایران را حتی با وجود کرونا برگرداند.
همه کارشناسان مسائل ایران اتفاق نظر دارند که فشار حداکثری، دستاورد چشمگیری نداشته است. «مایکل سینگ» مدیر ارشد امور خاورمیانه در «شورای امنیت ملی آمریکا» در دولت «جورج بوش» می‌گوید: «فشار حداکثری ما منافع آمریکا را برآورده نکرده است. «فشار حداکثری نه منجر به مذاکره مستقیم ایران و آمریکا شد. نه جلوی تهاجمات و ماجراجویی‌های ایران در منطقه را گرفت. نه ثبات سیاسی ایران را برهم زد.»
در عوض همه اینها؛ فشار حداکثری یک بهانه قوی به دست رهبر ایران، سپرده است تا برای ترامپ هم همان سرنوشتی را رقم بزند که سال‌ها پیش ایران برای «جیمی کارتر» نوشت. کارتر موفق نشد گروگان‌های آمریکایی در بند در ایران را آزاد کند و در انتخابات باخت و بیشتر از یک دوره نتوانست رئیس‌جمهور باشد.
«رئول مارگ گرشت» کارشناس مسائل ایران در «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» متعلق به محافظه‌کاران آمریکا اخیرا در مقاله‌ای در «واشنگتن‌پست» نوشت: «رهبر عالی ایران، شانس انتخاباتی ترامپ را نشانه گرفته است و همین چندی پیش با اعزام پنج فروند کشتی حامل بنزین به ونزوئلا نشان داد که در عزم خود جدی است یقیناً این همه هدف رهبر ایران نیست و او تصمیم دارد تا ماه نوامبر ضربات کاری‌تری به ترامپ وارد کند.»
آمریکا ژانویه امسال «قاسم سلیمانی» دست راست نظامی رهبر ایران را ترور کرد تا  ایران را مهار کند اما ایران اصلا خود را نباخت. از آن موقع تا به امروز گروه‌های تحت امر ایران بیش از 20 بار به نیروهای آمریکایی در عراق حمله کرده‌اند.
ترامپ پاسخ هیچکدام از این حملات را نداده است چون خودش هم بارها گفته است که دلش نمی‌خواهد یک رویارویی تصاعدی دیگری در خاورمیانه به راه بیفتد. چون در آن صورت عده‌ای از دوستان آمریکا با او دشمن خواهند شد. ایران به تلافی تحریم‌ها، راهی را در پیش  گرفته است که ترامپ را در منگنه قرار بدهد و ثابت شود که آمریکا ضعیف است. در هر حالت، آن چیزی که به خطر می‌افتد؛ شانس انتخاباتی رئیس‌جمهور در مسند کار است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴