تاریخ انتشاردوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۴۲۸۸۶۸
وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر تا هفت یا 10 سال پیش، دولت تا دهک پنج درآمدی را باید حمایت می‌کرد تا صاحب خانه شوند اکنون نزدیک است تا دهک هشت هم برای خانه‌دار شدن نیازمند حمایت دولت باشند!
۰
plusresetminus
وزیر راه و شهرسازی: 7 سال پیش 5 دهک برای تهیه خانه نیازمند حمایت بودند الان 8 دهک!
به گزارش بلاغ، محمد اسلامی با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما اظهار داشت: التهابات و تغییرات قیمت در حوزه مسکن اساساًً از عرضه و تقاضا نیست بلکه متأثر از هجوم منابع یا تجدید ارزیابی برای کالا و خدمات و متأثر از شاخص‌های اقتصادی کشور و تغییرات نرخ ارز است.

وی با‌ اشاره به اینکه استطاعت خرید خانوارها به مرور زمان کاهش یافته است گفت: با توجه به مطالعات طرح جامع مسکن, اگر تا هفت یا 10 سال پیش، دولت تا دهک پنج را باید زمینه فراهم می‌کرد تا صاحب خانه شوند اکنون به دهک هفت رسیدیم و حتی نزدیک است تا دهک هشت هم برای خانه‌دار شدن نیازمند حمایت دولت باشند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برنامه اقدام ملی مسکن ما فعلا دهک هشت را هم در برنامه لحاظ کرده است زیرا دهک هفت می‌توانست در مدت حداکثر پنج سال صاحب خانه شود اما اکنون این رقم از 18 تا 20 سال هم عبور کرده است بنابراین باید برنامه جامعی داشتیم تا این دهک‌ها را پوشش دهد.

اسلامی ادامه داد: یک میلیون و 600 هزار نفر برای طرح مسکن ملی نام نویسی کردند که از این تعداد،​ 800 هزار نفر واجد شرایط هستند و هر 800 هزار نفر را پوشش خواهیم داد و 200 هزار مسکن هم برای روستاها در نظر گرفته شده است. طرح اقدام ملی مسکن از ماه آینده آغاز می‌شود و آن را تا پایان این دولت به پایان می‌رسانیم.

همان طور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد، طی هفت سال گذشته که دولت تدبیر و امید روی کار آمده، سه دهک درآمدی دیگر نیازمند کمک دولت برای خانه‌دار شدن شده‌اند که این موضوع حاکی از مدیریت غلطی است که از زمان وزارت عباس آخوندی در این وزراتخانه باب شد.

در واقع ثمره رویکرد عباس آخوندی که در روز تودیع خود افتخار کرد حتی یک واحد مسکونی نساخته است، این بود که عرضه مسکن به شدت کاهش یافت و از 890 هزار واحد در سال 88 به حدود 500 هزار واحد رسید، و بر همین اساس قیمت خانه نیز 350 درصد رشد نمود و اوضاع کنونی را رقم زد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴