مسئول تربیت‌بدنی سپاه کربلا خبر داد

راه‌اندازی گروه‌های جهادی ورزش و سلامت در مناطق محروم

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۴۲۸۶۴۷
مسئول مرکز تربیت بدنی و ورزش بسیج سپاه کربلا مازندران از راه‌اندازی گروه‌های جهادی ورزش و سلامت جهت ارائه خدمات تخصصی در مناطق محروم و کم برخوردار استان خبر داد.
۰
plusresetminus
راه‌اندازی گروه‌های جهادی ورزش و سلامت در مناطق محروم
به گزارش بلاغ، کاظم غفارپور در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی گروه‌های جهادی ورزش و سلامت جهت ارائه خدمات تخصصی در مناطق محروم و کم برخوردار استان خبر داد و گفت: در راستای تحقق فرمایشات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در کمک و دستگیری از نیازمندان و کمک به اقشار کم درآمد، با هدف کم نمودن مشکلات و آسیب‌های حوزه سلامت، افزایش امید در مناطق آسیب پذیر و کم کردن هزینه‌های درمان برای خانواده‌های نیازمند گروه‌های جهادی ورزش و سلامت به همت هیئت بسیج پزشکی ورزشی و مرکز تربیت بدنی سپاه کربلا تشکیل شدند.

وی با بیان اینکه اولویت گروه‌های جهادی سلامت خدمت‌رسانی درمناطق آسیب دیده و کم برخوردار مازندران است و اعزام این گروه‌ها با همکاری و حمایت سازمان بسیج سازندگی و سپاه‌های شهرستانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اعضای این گروه جهادی دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه‌های فیزیولوژی ورزشی، حرکات اصلاحی و همچنین مربیان حوزه ورزش می‌باشند که در قالب تیم‌های 5 الی 10 نفره به مناطق محروم اعزام می‌شوند.


وی با اشاره به اینکه تقریبا ۸۰ درصد از کودکان پسر و 90 درصد از کودکان دختر حداقل دارای یک ناهنجاری آناتومی هستند، تصریح کرد: وظیفه تخصصی این گروه‌های جهادی، پایش ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی است و بعد از ویزیت و شناسایی نوع مشکل جسمانی آموزش حرکات اصلاحی به افراد داده می‌شود، کسانی که دارای مشکل آناتومی حاد هستند، برای درمان به کلینیک‌های تخصصی معرفی خواهند شد.



مسئول مرکز تربیت بدنی سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه گروه‌های جهادی ورزش و سلامت زیر نظر هیئت بسیج پزشکی ورزشی بسیج استان فعالیت می‌کنند، افزود: برنامه‌های آینده این گروه‌های جهادی حضور در مهدهای قرآنی و پایش سلامت کودکان خواهد بود.



غفارپور در پایان از راه‌اندازی گروه‌های جهادی تا آخر سال جاری در تمامی شهرستان‌ها خبر داد و یادآور شد: گروه‌های جهادی ورزش و سلامت علاوه بر حضور با تجهیزات کامل پزشکی در مناطق آسیب دیده استان، جهت معاینه‌های پزشکی نسبت به ارائه مشاوره‌های رایگان به افراد در حوزه سلامت نیز فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما