تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۲۸۶۰۶
سخنگوی گروه طالبان به آمریکا و کشورهای اروپایی اطمینان داد که از جانب این گروه هیچ تهدیدی متوجه آنها نخواهد شد.
۰
plusresetminus
طالبان خطاب به غرب: نگران نباشید از جانب ما تهدید نخواهید شد

به گزارش بلاغ، «ذبیح الله مجاهد» گفت: آنها- غربی‌ها- نباید از جانب افغانستان نگران باشند، تهدیدی از جانب ما وجود نخواهد داشت. این نخستین بار است که یک مقام طالبان رسما اعلام می‌کند که این گروه برای آمریکا و غرب خطری محسوب نمی‌شود. طالبان به همراه سایر گروه‌های وهابی طی دو دهه اخیر، خدمات زیادی به منافع آمریکا در منطقه کرده‌اند. ماموریت اصلی آنها طی این مدت، ریختن خون مسلمانان، ایجاد تفرقه میان شیعیان و سنی‌ها و بد نام کردن دین اسلام در نگاه جهانیان بوده است.

دیروز همچنین، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، اعلام کرد که بر اجرای توافق صلح با طالبان پایبند است و نیروهای آمریکایی تا سال آینده این کشور را ترک خواهند کرد.

آمریکا عامل فساد مالی
روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبون» نوشت، آمریکا عامل ترویج فساد مالی در افغانستان است و سال‌ها زمان نیاز است که چنین فرهنگی در این کشور اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اکسپرس تریبون با اشاره به گزارش «اداره بازرسی آمریکا در امور باز‌سازی افغانستان» (سیگار) در دسامبر 2019 میلادی، افزود، رویکرد آمریکا و ناتو به گونه‌ای است که سبب شده، فرهنگ تحمل فساد در افغانستان ایجاد شود. بنابراین، برای از بین بردن آن، سال‌ها زمان لازم دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴