تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۴۲۸۵۵۶
رئیس‌و نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی که هر دو از قهرمانان المپیک و جهان هستند در تازه‌ترین صحبت‌های خود بازهم هشدار دادند که اگر کشتی حمایت نشود، با افت شدیدی رو‌به‌رو خواهد شد.
۰
plusresetminus
کشتی دوران خوبی را پشت سر نمی‌گذارد حمایت نشویم به دو دهه قبل برمی گردیم!

به گزارش بلاغ، همین چند روز قبل بود که علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی در گفت‌و‌گویی با سایت این فدراسیون هشدار داد که زنگ خطر برای ورزش اول ایران به صدا درآمده و اگر فکری به حال کشتی نکرد، این رشته پرطرفدار تا 5 سال دیگر از بین خواهد رفت. دبیر در صحبت‌هایش عنوان کرد که باید نگاه ویژه‌ای به کشتی داشت تا جمعیت فعال آن افزایش یابد. او همچنین یادآور شد که هزینه‌های کشتی تنها برای اعزام تیم‌هایش سالی 70 میلیارد تومان است.

انتظار می‌رفت پس از صحبت‌های رئیس‌فدراسیون کشتی، مسئولان وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک واکنشی نشان دهند، اما این اتفاق نیفتاد تا دبیر مجددا روز سه شنبه مسائل تازه‌ای را درباره کشتی مطرح کند. قهرمان المپیک و جهان این بار گفت: اگر فکری به حال کشتی نکنیم به افت و سقوط نزدیک شده و همچون کشورهایی خواهیم شد که در تک‌ وزن موفقیت کسب می‌کنند.
وی افزود: همه تلاش می‌کنند اما باید واقعیت‌ها را بر زبان بیاوریم، کشتی همچون نفت، خاویار، فرش ایرانی است و وارداتی نیست؛ همیشه به کشتی افتخار کرده‌ایم و گفته‌ایم کشتی ورزش اول ماست اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد به ورزش سوم و چهارم تبدیل شده است اما در افتخارات همچنان اول است. با مشکلاتی که موجود است اگر کاری انجام ندهیم به معضلات بزرگی برخورد می‌کنیم.

احتمال بازگشت به دو دهه قبل
بعد از دبیر نوبت به حمید سوریان است تا حرف‌هایی از نوع صحبت‌های علیرضا دبیر را به زبان بیاورد. نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی که به مانند دبیر قهرمان المپیک و جهان است، در این باره گفت: آمارهای موجود به ما نشان می‌دهد که جمعیت کشتی نسبت به دو دهه گذشته بسیار افت کرده و این موضوع بسیار نگران‌کننده است. نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی، ادامه داد: اگر تدبیر و فکری برای وضعیت کشتی نکنیم، به دهه 60 شمسی بر می‌گردیم که کشتی افت شدیدی داشت و شاهد تک مدال‌هایی مانند عسکری محمدیان، حسن محبی و مجید ترکان بودیم. دارنده 7 مدال‌ طلای جهان و المپیک افزود: مهم‌ترین اولویت فدراسیون حفظ وضعیت موجود و در ادامه، توسعه کشتی در کشور است که این‌کار نیازمند یک بودجه مناسب و حمایت‌های سایر نهادها و سازمان‌ها است، البته نباید تمام نگاه‌ها به وزارت ورزش باشد چرا که وزارت ورزش جزئی از کل است و باید بسیار کلان‌تر به کشتی نگاه شود.

سوریان با تأکید بر اینکه مردم باید واقعیت‌ها را در مورد کشتی بدانند، اظهار کرد: تمام تلاش خود را در فدراسیون کشتی می‌کنیم که وضعیت موجود را بهتر کنیم اما اگر به کشتی نگاه درستی نشود و حمایت‌های لازم از نظر مادی و معنوی انجام نگیرد، در چندسال آینده قطعا دچار مشکل می‌شویم. دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان در مورد سایر برنامه‌های فدراسیون کشتی تصریح کرد: اولویت اصلی ما اجرای عدالت و قانونمندی است تا حق کسی در کشتی ضایع نشود. به همین منظور به دنبال اجرای چرخه انتخابی تیم‌های ملی و در ادامه نیز قانونمند شدن سایر بخش‌های کشتی هستیم. سوریان با تأکید بر اینکه باید به کسانی که حقشان است فرصت بدهیم تا بیایند و کار کنند گفت: در فدراسیون کشتی به کار تیمی اعتقاد داریم و مطمئنیم که اگر از مهره‌هایی که خوبند در جایی که باید استفاده کنیم، باری از روی دوش فدراسیون برداشته می‌شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: باید طوری عمل کنیم که عدالت رعایت شود، همه چیز بر اساس قانون انجام شده و به صورت شخصی در موارد ورود نکنیم تا خیالمان از این بابت راحت باشد که نفرات بر اساس عدالت انتخاب می‌شوند. اگر حق به حق دار برسد و عدالت انجام شود، قطعا خدا در بحث نتیجه هم کمک می‌کند.

برنامه اتحادیه جهانی برای مسابقات کشتی
این صحبت‌های رئیس‌و نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی در شرایطی مطرح می‌شود که نناد لالوویچ رئیس‌اتحادیه جهانی کشتی پس از تشکیل جلسه کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی و بررسی‌های صورت گرفته، تصمیمات اتخاذ شده درباره مسابقات قاره‌ای و جهانی در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را اعلام کرد و قرار است در ماه آگوست این پیشنهادات نهایی شود.

رقابت‌های قهرمانی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۳ سال قاره‌ای اولین رویدادهایی هستند که از یک سپتامبر تا ۳۰ اکتبر برگزار خواهند شد. البته بنابر شرایط به لحاظ شیوع کرونا امکان لغو نیز وجود دارد.

رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان نیز طبق پیش‌بینی‌ها اواخر ماه نوامبر یا اوایل دسامبر در بلگراد صربستان برگزار می‌شود و رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان نیز در همان تاریخ قبلی و در ماه نوامبر در فنلاند برگزار می‌شود.

رقابت‌های جهانی کشتی ساحلی در سال ۲۰۲۰ طبق تقویم به میزبانی رومانی و یونان باقی می‌ماند و کشور دیگری نیز میزبان رقابت‌های ساحلی نوجوانان و جوانان خواهد شد. کمیسیون رقابت‌های کشتی ساحلی تاریخ و جزییات مسابقات را بررسی خواهد کرد. جایزه بهترین کشتی‌گیر سال ۲۰۲۰ در صورت برگزاری مسابقات جهانی اهدا می‌شود و با توجه به شرایط شیوع کرونا و در صورت عدم برگزاری، به سال ۲۰۲۱ موکول خواهد شد. تقویم رقابت‌ها در سال ۲۰۲۱ نیز تحت تاثیر کرونا و تعویق المپیک قرار گرفته است. سیستم امتیاز‌دهی برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ بر اساس نتایج رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان، رقابت‌های تورنمنت رنکینگ ۲۰۲۰ در رم ایتالیا و قهرمانی قاره‌ای بزرگسالان ۲۰۲۰ محاسبه می‌شود و طبق ضوابط کمیته بین‌المللی المپیک، رقابت‌های رنکینگ در سال ۲۰۲۱ تاثیری در ورودی المپیک نخواهند داشت.

همچنین طبق نظر اعضا، امتیاز رنکینگ رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ برای کشتی‌گیران چین، کره شمالی و ترکمنستان به‌دلیل اینکه نتوانستند در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۰ حاضر شوند، محاسبه خواهد شد.مسابقات رنکینگ در سال ۲۰۲۱ شامل دو رویداد است که در انتخاب بهترین کشتی‌گیر سال تاثیرگذار است اما نقشی در سیدبندی المپیک نخواهد داشت. همچنین مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۲۱ از ۲ تا ۱۰ اکتبر در اسلو پایتخت نروژ برگزار می‌شود و رقابت‌های جام جهانی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز برگزار نخواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴