تاریخ انتشارجمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۴۲۸۴۸۲
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ساعت ۱۴ و ۲۶ دقیقه روز دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ هم‌زمان با روز عاشورا حادثه‌ای جانکاه در حرمامام و مقتدای ملت ایران حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام رخ داد که قلب همه دلدادگان به اهلبیت رسول‌الله صلی‌الله علیه ؤ اله و سلم را ریش ریش کرد.


انفجار در حرم ثامن‌الحجج علیه آلاف‌التحیه والثناء از سوی منافقین کوردل، که ادعای مبارزه با امپریالیسم آنان گوش فلک را کر می‌کرد، نقاب از روی سیاه و منافقانه آنها برداشت و ثابت کرد که سازمان منافقین خلق حتی به مقدسات دینی مردم هم کمترین توجه نداشته و مردم عاشق ولایت را بیرحمانه هدف ترورهای کور خود قرار می‌دهند تا از اربابان آمریکایی خود پول بیشتر و موقعیت بهتری در مزدوری دریافت کنند.


در این انفجار، هم‌زمان با روز عاشورا و در حالی که در رواق‌ها، صحن‌ها، بست‌ها و اطراف مضجع شریف امام هشتم شیعیان، مردم حضور داشتند و مشغول عزاداری بودند روی داد، ۲۶ نفر کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.
این بمب‌گذاری در قسمت بالای سر ضریح انجام و منفجر شد. بر اثر شدت انفجار که طبق نظر کارشناسان مربوطه حجم آن معادل ۱۰ پوند )5/4 کیلوگرم) ماده منفجره تی.ان.تی بود، به ضریح مطهر، آسیب کمی رسید و کاشی کاری‌ها و آیینه کاری‌های بسیار ظریف ۸۰۰ ساله حرم، تا حدودی آسیب دید.


در کمترین زمان، ساکنان و مجاوران مشهد مقدس از وقوع حادثه خبردار شده و هر آن کس که خبر فاجعه را می‌شنید، سراسیمه به سوی حرم می‌شتافت. شور و التهاب و هیجان، شهر را فرا گرفته و همگان را مبهوت و متأثر ساخته بود. همه از حادثه‌ای که هرگز وقوعش را در باور نمی‌آوردند، گفتگو می‌کردند و هر کس در آن لحظات سخت، می‌اندیشید که چه کاری باید و می‌تواند انجام دهد.
پیکر‌های زخمی مجروحین و شهیدان توسط خدام و مردم با وسایل نقلیه شخصی و آمبولانس‌هایی که به دو صحن انقلاب اسلامی و آزادی وارد شده بودند به بیمارستان‌های مشهد منتقل شدند و آنچه از کینه منافقان باقی ماند، ۲۷ شهید گلگون کفن و ۳۰۰ مجروح بود.


در همین زمینه، مقام معظم رهبری با صدور پیامی، ضمن تسلیت به بازماندگان این فاجعه بزرگ بویژه به حضرت ولی‌الله‌الاعظم(عج)، این عملیات بزدلانه و حرمت‌شکنانه را نشان اوج استیصال و عجز دشمنان این ملت ذکر کرد. متن این پیام بدین شرح است:
بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم

انّا للَّه و انّا الیه راجعون

با اندوه و تأسف اطلاع یافتیم که دست خیانتکار دشمنان اسلام، به جنایتی بزرگ آلوده شده و با هتک حریم مطّهر و مقدس بارگاه رضوی علیه‌آلاف‌التحیةوالثناء، عدّه‌یی از زوّار مظلوم را در حرم مطّهر امام هشتم (علیه‌السّلام) و در روز عاشورای حسینی به خون غلتانده است. دشمنان منافق و معاند و سنگدل با این کار نشان می‌دهند که به هیچیک از موازین انسانی پایبند نیستند و دشمنی آنان با ملّت غیور و مؤمن هیچ حدّ و مرزی نمی‌شناسد. منافقین کوردل و خائن نشان می‌دهند که برای حریم مقدّس اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السّلام) نیز هیچگونه حرمتی قائل نیستند و زمان و مکانی بدین عظمت و قداست مانع و رادع خونخواری و ددمنشی و کینه‌ی سبعانه‌ی آنان نسبت به ملت ایران نیست. لعنت خدا و نفرین و نفرت بندگان خدا بر آن دستهای جنایتکار و دلهای سیاه باد. دشمنان ملت ایران با این‌گونه کارها عجز و ناتوانی خود را به اثبات می‌رسانند و ثابت می‌کنند که محکوم به زوال و نابودی‌اند - این‌جانب ضمن عرض تسلیت به حضرت ولی‌اللَّه الاعظم (روحی‌فداه) و به خانواده‌هایی که عزیزانشان قربانی خباثت و جنایت دشمنان شده‌اند و به همه‌ی ملت شجاع و بزرگ و استوار ایران اسلامی، و درخواست علّو درجات برای شهدای این فاجعه‌ی جانسوز، از مسؤولین امر و نیروهای امنیتی و انتظامی می‌خواهم که با جدیّت به دنبال عاملان این جنایت باشند و در اسرع وقت ممکن آن خفّاشان خونخوار را به دست عدالت بسپرند.

و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون

سیّد علی خامنه‌ای
1373/3/30
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴