تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۲۸۳۵۰
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه تملک واحدهای تولیدی گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور باز نمی‌کند، گفت: درحال حاضر هم دولت و هم بانک‌ها به دنبال واگذاری تملکات خود به بخش خصوصی برای فعال شدن حوزه تولید هستند.
۰
plusresetminus
تملک واحدهای تولیدی گره‌ای از مشکلات اقتصادی باز نمی‌کند/اصلاح سرگردانی سرمایه‌گذاران در ادارات
به گزارش بلاغ، فرهاد دژپسند در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی مازندران که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد باید از ستاد خارج شود، اظهارکرد: در سال رونق و جهش تولید باید به سمت سرمایه‌گذاری در زمینه تولید حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تملک واحدهای تولیدی گره‌ای از مشکلات اقتصادی کشور باز نمی‌کند، خاطرنشان کرد : درحال حاضر هم دولت و هم بانک‌ها به دنبال واگذاری تملکات خود به بخش خصوصی برای فعال شدن حوزه تولید هستند. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه دولت از پیشنهادهایی که در راستای برون‌رفت بخش خصوصی از بنگاهداری باشد استقبال می‌کند تصریح کرد: دولت راهکارهای موجود را به سرعت مورد بررسی قرار خواهد داد و همچنین از فعالان اقتصادی بخش خصوصی تقاضا می‌کنیم تا برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی پا پیش بگذارند.

دژپسند تاکید کرد: باید وارد میدان شویم چراکه یکی از عوامل اصلی رونق سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب و کار به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای طرح پنجره واحد فیزیکی ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری و تولیدی، گفت: در نخستین قدم ، این پنجره فیزیکی در پایتخت کشور فعال شده و زمان ایجاد شرکت را از ۷۲ روز به سه روز کاهش دادیم. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: در زمینه صدور مجوزها نیز باید کاهش صورت گیرد و در حال حاضر در درگاه ملی ۵۵ درصد مراجعه فیزیکی کاهش پیدا کرده است.

دژپسند بهبود فضای کسب و کار را مهم‌ترین اولویت برای تحقق افزایش و جهش تولید دانست و اظهار کرد: کاهش زمان تاسیس شرکت یکی از برنامه‌های بهبود فضای کسب و کار و تنوع بخشی به این فضا است که به مرحله عملیاتی رسیده است. 

وی یادآور شد: هم‌اندیشی نظریه‌پردازی نیست بلکه باید طرح و پروژه را پیشنهاد داد تا کارهای اساسی برای تحول در مازندران صورت گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام این که قرار است این پنجره واحد به صورت کوتاه مدت در چهار استان دیگر نیز عملیاتی شود، گفت: باید صدور مجوز تاسیس شرکت وارد محیط الکترونیکی شود چراکه سرگردانی سرمایه‌گذاران در ادارات و مراجعه حضوری اشتباه بوده و این روند بزودی اصلاح می‌شود. 

دژپسند اظهارکرد: با برنامه‌هایی که دولت برای ارز اولی‌ها دارد، می‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم و برای اینکه توسعه اقتصادی استان را سرعت بخشیم اقدام به برپایی نشست شورای هماهنگی بانک‌ها و فعالان اقتصادی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵ درصد صدور مجوز در درگاه الکترونیکی انجام می‌شود و باید روند صدور الکترونیکی مجوز کامل شود تا مراجعه حضوری به صفر برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴