معاون سازمان صنعت مازندران خبر داد

بازار لوازم خانگی مازندران زیر ذره‌بین بازرسان ویژه

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۲۸۲۸۴
معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از آغاز طرح نظارت ویژه بازرسی بر بازار لوازم خانگی از صبح امروز در سراسر مازندران خبر داد و گفت: با گران‌فروشان بازار لوازم خانگی، مطابق قانون برخورد می‌شود.
۰
plusresetminus
بازار لوازم خانگی مازندران زیر ذره‌بین بازرسان ویژه
حسین اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از آغاز طرح نظارت ویژه بازرسی بر بازار لوازم خانگی از صبح امروز پنج‌شنبه 29 خردادماه در سراسر مازندران خبر داد.

وی افزود: در پی نوسانات اخیر قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی و افزایش نامتعارف قیمت‌ها در بازار، این طرح برای کنترل وضعیت موجود در مازندران همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: مواردی که در حال حاضر مطرح است، بحث رعایت قیمت‌هایی است که در سامانه 124 لوازم خانگی وجود دارد و حدود 35 شرکت با مراجعه به این سامانه، اقدام به ثبت اطلاعات قیمتی کالاهای تولیدی خود کرده‌اند و بر این اساس، نظارت‌ها و قیمت‌ها تعیین و تنظیم می‌شود.

اصغرزاده گفت: مصرف کنندگان و خریداران بازار لوازم خانگی نیز می‌توانند با مراجعه به این سامانه و مشاهده لیست قیمتی از آخرین نرخ مصوب کالاها مطلع و از خرید کالاهای با نرخ نامتعارف خودداری کنند.

وی تصریح کرد: برای تلویزیون تولیدات داخلی 20 درصد و برای سایر اقلام لوازم خانگی ایرانی تا 25 درصد افزایش قیمت مجاز اعلام شده است و بر این اساس، هر گونه افزایش قیمتی مضاف بر این میزان، گران‌فروشی محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران متذکر شد: گشت مشترک ویژه نظارت بر بازار لوازم خانگی با حضور بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و تعزیرات در سراسر استان تا پایان تعدیل قیمت‌ها ادامه دارد.

اصغرزاده یادآور شد: به کسبه و بازاریان توصیه می‌کنیم شفاف عمل کنند و ضمن دریافت فاکتور هنگام خرید، در زمان فروش کالا به مشتری نیز فاکتور صادر کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴