رئیس شورای اسلامی روستای اردشیر محله ساری:

تنها مدرسه اردشیر محله ساری تعطیل و پاتوق معتادان است

تاریخ انتشارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
کد مطلب : ۴۲۷۷۶
طی مذاکراتی که با مسئولین داشته ایم آنها اظهار داشتند معلم در مجموعه کم است و نمی توانیم به این روستا معلم اعزام کنیم لذا این مدرسه نیز تعطیل شد.
۰
plusresetminus
بلاغ - روستای اردشیر محله در 9 کیلومتری ساری مرکز استان مازندران واقع شده و در بخش مرکزی این شهر قرار گرفته است . این روستا دارای حدود 180 خانوار و جمعیتی در حدود 700 نفر می باشد که غالب مردم این روستا از قشر زحمتکش کشاورز هستند . مردم این روستا 4 شهید والامقام به انقلاب اسلامی هدیه کرده اند .
اولین شهید این روستا کریم رجبی در سن 21 سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گشت ، احمد رجبی و یعقوب بخشنده معاون گردان ثارالله لشگر نصر خراسان در 28/7/62 در سن 27 سالگی در عملیات میمک ، شهد شیرین شهادت را نوشیدند و دیگر شهید این روستا سردار علی اصغر بهاری معاون اطلاعات عملیات کمیته بابلسر در 21/11/64 و در سن 31 سالگی در عملیات والفجر 8 در اروند رود شهید و به خیل همرزمان شهیدش پیوست .
با عنایت به مقدمه کوتاه در خصوص  وضعیت این روستا باید عنوان شود شورای اسلامی اردشیر محله سه عضو اصلی دارد بر همین اساس در این گزارش با خلیل اسدی رئیس شورای اسلامی روستای اردشیر محله به گفتگو نشستیم تا مشکلات این روستا را از زبان این رئیس با تجربه که سالیان سال برای توسعه و آبادانی این روستا منشأ خدماتی ارزنده بوده ، جویا شویم .
خلیل اسدی در ابتدا از مشکلات آب شرب روستای خود سخن گفت و با بیان اینکه لوله های موجود دارای رسوب بوده و آب جاری آن نیز رسوب دارد ، اظهار داشت : نیمی از مردم روستا نمی توانند از آب شرب لوله کشی استفاده کنند و این از مشکلات عمده این روستا به شمار می رود .
خلیل اسدی سخنانش را اینطور ادامه داد : در زمان رژیم گذشته یک مدرسه در روستا وجود داشت که در سال های اولیه انقلاب تصمیم به فروش آن گرفته شد و شورای روستا به دلیل نبود فضای آموزشی مجبور به خرید مجدد آن از آموزش و پرورش ساری شد مدرسه ای دیگر در سال 63 ساخته شد که اکنون آن را تعطیل کرده اند .
اسدی افزود : طی مذاکراتی که با مسئولین داشته ایم آنها اظهار داشتند معلم در مجموعه کم است و نمی توانیم به این روستا معلم اعزام کنیم لذا این مدرسه نیز تعطیل شد  و متأسفانه اکنون به جایگاهی برای پاتوق معتادین و افراد ناباب تبدیل شده و آسایش مردم در شب به مخاطره انداخته است .
اسدی با اظهار تأسف نسبت به این موضوع گفت: مدرسه ای که باید محل تعلیم و تربیت فرزندان ما باشد به خانه مصرف مواد مخدر تبدیل شده و دانش آموزان روستای ما باید برای تحصیل به روستاهای دیگر و یا به شهر ساری بروند و این مسئله نیز از دیگر مشکلات موجود در این روستا محسوب می شود .
رئیس شورای اسلامی روستای اردشیر محله با قدردانی از خدمات مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساری نسبت به اجرای طرح هادی در این روستا ، گفت: اکنون بخشی از تعریض مناطق روستا در حال اجراست و آماده سازی آن انجام شده تا عملیات آسفالت در آن صورت بگیرد .
وی با اشاره به کمبود آب  و  رسوب لوله ها در این روستا اظهار داشت : حمام عمومی این روستا تعمیر شده تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند . اسدی در سخنان خود از مسئولین اداره برق ساری تشکر نمود که در حل مشکلات ناشی از کمبود انرژی برق در این روستا کمال همکاری را با روستائیان داشتند و به تعویض تیرهای برق و کابل های شبکه روستایی همت گماردند .
خلیل اسدی و اعضای شورای روستا از نامناسب بودن جاده دسترسی روستا گله و در سخنان خود از تبدیل زمین حاشیه روستای اردشیر محله به زباله دان روستاهای همجوار و سورتینگ هایی که در مسیر وجود دارند ، انتقاد کردند و خواهان رسیدگی مسئولین نسبت به این موضوع شدند .
یکپارچه سازی زمین های کشاورزی و روستایی اردشیر محله توسط شورای اسلامی روستا و اداره جهاد کشاورزی و همت مردم که قالب تسهیلات اخذ شده توسط شورا برای مردم ، اقدامی دیگری بوده که توسط اسدی بیان شد . وی گفت: 45 درصد از این وجه را روستائیان پرداخت نمودند و آسفالت روستا نیز با خودیاری مردم توسط شورای اسلامی روستا صورت گرفت .
اسدی گفت: در مزار شهدای این روستا 3000 متر زمین جدید برای توسعه فضای این مزار به زمین قبلی افزوده شد و این کار و همچنین دیوار کشی  نیز از محل درآمدهای شورای اسلامی روستا صورت پذیرفته است .
از دیگر مشکلاتی که اعضای شورای روستا اردشیر محله بدان اشاره داشتند و دهیار آن حسین مشهدی خلردی نیز پیگیر حل آن می باشد مسأله ارتفاع  کم لوله های آب در عمق خیابان است که هنگام کار  و زیرسازی برای آسفالت و تعریض لوله های ترکیده می شوند و مشکلات زیادی را برای روستائیان به بار می آورد و هزینه زیادی را به شورا و دهیاری تحمیل می کند .
اسدی رئیس شورای اردشیر محله از کمبود منابع درآمدی شورای اسلامی روستا سخن گفت و خواهان توجه ویژه ای از سوی مسئولین ذیربط به بودجه روستای خود شد .
وی که خود سابقه 55 ماه حضور در جبهه های حق علیه باطل را داشته و بازنشسته جهاد کشاورزی می باشد در امر شوراهای روستایی نیز دارای تجربه ای گرانبهاست .
اسدی در سخنان خود از توجه مسئولین شهرستان به روستاها گفت و اظهار داشت : شورای روستای ما درآمد پایداری برای خود ندارد ولی روستاهای همجوار هر یک دارای منابع درآمدی پایدار هستند حتی برخی از شوراهای روستایی دارای استخر پرورش ماهی و یا باغ مرکبات می باشند و از این راه درآمد بسیار خوبی عاید آنها می گردد ولی شورای روستای اردشیر محله دارای درآمد پایدار نیست و برای انجام کارها باید خودمان خرج کنیم و یا از مردم روستا خودیاری اخذ نماییم  که این مسئله به جایگاه شورا لطمه وارد می سازد .
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴