تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۴۲۷۶۸۱
در حالی که زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت رئیس‌اسبق به فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد یکی از نمایندگان مجلس می‌گوید بازگشت کفاشیان جرم است و او نمی‌تواند سرپرست فدراسیون فوتبال شود.
۰
plusresetminus
بازگشت کفاشیان به فوتبال جرم است/عده‌ای فدراسیون را برای خود می‌خواهند؟!

به گزارش بلاغ، بعد از داستان اساسنامه و رونمایی از رقم و مفاد عجیب در قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس، بازهم خبر غافلگیر‌کننده دیگری به گوش اهالی فوتبال رسید. این خبر غافلگیر‌کننده بازگشت احتمالی علی کفاشیان به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال بود. عملکرد ضعیف کفاشیان که پیش از این برای 8 سال رئیس‌و برای دو سال نایب‌رئیس‌فدراسیون بود، انتقادات اهل فن را به دنبال داشت تا جایی که این پرسش مطرح شد که چرا و به چه علت باید این مدیر به فدراسیون فوتبال بازگردد؟! مخالفت‌ها با بازگشت کفاشیان به‌اندازه‌ای بود که حتی خبرگزاری تسنیم در خبری عنوان داشت تعدادی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال قصد دارند با نگارش نامه‌ای به AFC‌، مخالفت خود با بازگشت کفاشیان را به اطلاع مقامات فوتبال آسیا برسانند.

روز گذشته محمود اسلامیان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال که از حامیان کفاشیان و تاج به حساب می‌آید، در این باره گفت: هیئت‌رئیسه هیچ نامه‌ای برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ننوشته و این کذب محض است. او هم‌چنین درباره احتمال بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال هم توضیح داد: حکم ایشان تعدیل شده است. این‌جا بحث‌های حقوقی وجود دارد و باید حضوری با ایشان صحبت کنیم. درباره بازگشتش به فدراسیون باید از خودشان سؤال کنید. هیچ مسئله‌ای نیست و فدراسیون کارش را می‌کند. وقتی هیئت‌رئیسه مدتش تمام شد یک گزینه کمیته انتقالی بود ولی فیفا همان هیئت‌رئیسه قبلی را تایید کرد، یعنی الان ادامه کار ما به خاطر تایید فیفا است. این‌جا بحث‌های حقوقی وجود دارد. آن زمانی که این تایید صورت گرفت آقای کفاشیان حضور نداشت. من فکر می‌کنم این مسئله حل شود. هنوز هیچ چیزی روشن نیست.

وی درباره قرارداد ویلموتس هم توضیح داد:‌ ما از مفاد قرارداد خبر داشتیم. ویلموتس یک مربی خوب و شناخته‌شده در سطح دنیا بوده و هست. بیکار هم نمی‌ماند. مشکلی که این‌جا پیش آمد این بود که فدراسیون به دلیل تحریم‌ها نتوانست پولش را بدهد. وقتی کسی حقوقش را نگیرد مشکل پیدا می‌کند. مشکل اصلی ویلموتس این بود.

مخالفت با بازگشت کفاشیان
پاسخ مبهم اسلامیان درباره بازگشت احتمالی کفاشیان در شرایطی است که دیروز احسان قاضی زاده‌هاشمی، نماینده مجلس گفت: از آبان ماه ۱۳۹۷ هم قانون منع به کارگیری بازنشستگان تصویب شد و یک سال و نیم از اجرای این قانون می‌گذرد و جالب است که در ۱۳ فدراسیون این قانون اجرا شده است. کمتر از یک ماه قبل نیز جمع دیگری از مدیران ورزشی بازنشسته شدند اما این اتفاق به صورت معکوس در فدراسیون فوتبال انجام می‌شود. از طرفی دوره مدیریت مجمع این فدراسیون به صورت خودکار تمام شده است.

وی ادامه داد: این فدراسیون از نیمه اردیبهشت تا نیمه مهر ماه مهلت دارد تا تصویب اساسنامه و برگزاری انتخابات را انجام دهد. مجمعی که در وقت اضافه به سر می‌برد و برخلاف قوانین داخلی، فردی که بازنشسته محسوب می‌شود را برمی‌گرداند، صحیح نیست و بر خلاف عرف و اخلاف اجتماعی است و یک دهن کجی به قوانین داخلی محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس در واکنش به اینکه گفته می‌شود در مقطعی کفاشیان از عضویت در هیئت‌رئیسه استعفا داده بود، اظهار کرد: این موضوع را پیگیری کرده بودیم. الان او ادعا می‌کند که استعفا نداده است. فارغ از استعفا یا عدم استعفا در آن مقطع کناره‌گیری کرد و بر همان اساس، جایگاه خود را در AFC‌ از دست داد. اگر او سمتی در فوتبال ایران داشت، کرسی خودش را در AFC حفظ می‌کرد. ما بازگشت او در شرایط فعلی را با توجه به بازنشسته بودنش، درست نمی‌دانیم. او فردی بازنشسته است و براساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در هر شکل و مجموعه نهاد عمومی غیردولتی، ممنوع است. دستگاه‌های نظارتی در این موضوع ورود می‌کنند. این امر طبق قانون جرم کیفری است و هر یک از ایرانیان می‌توانند اعلام جرم کنند.

قاضی زاده‌هاشمی یادآور شد: به همین دلیل، چون به کارگیری بازنشسته توسط فرد یا افراد جرم است، شاید بگویند این فرد محکومیت درون فدراسیونی داشته و الان به صورت اتوماتیک برگشته است اما باز هم این اقدام مجرمانه است.

وی درباره نقش وزارت ورزش در این موضوع گفت: دیروز این موضوع را با وزارت ورزش در میان گذاشتیم و صحبت‌هایی هم شده است. وزارت ورزش می‌گوید دخالت مستقیمی ندارد اما ما از مجموعه وزارت ورزش خواستیم در این موضوع تمام تلاش خود را بکنند که هیئت‌رئیسه سریع‌تر مجمع را تشکیل بدهند. یک علامت سؤال خیلی جدی وجود دارد. نقشه راه فیفا تا ۱۵ مهر است و باید تمرکز خودتان را بر تشکیل مجمع بگذارید و اساسنامه را تصویب کنید و انتخابات برگزار شود. وقتی وسط این اتفاقات جابه‌جایی صورت می‌گیرد، به نظر می‌رسد قرار نیست اصلاحات انجام شود و وضعیت بلاتکلیفی ورزش ما در رشته فوتبال قرار است تا مدت‌های طولانی ادامه پیدا کند. به صراحت این مطلب را گفتیم. متاسفانه هیئت‌رئیسه فعلی فدراسیون فوتبال هم دغدغه‌ای برای برگزاری انتخابات ندارد. ملاک این است که یک عده خاص در فدراسیون باشند.

رقابت انتخاباتی شروع شده است
مخالفت یکی از نمایندگان با بازگشت کفاشیان در شرایطی است که شواهد و قرائن نشان می‌دهد نبرد قدرت برای آرایش انتخاباتی پیش روی در فدراسیون فوتبال آغاز شده، از یک سو کفاشیان و یارانش دنبال بازگشت به فدراسیون و نشستن روی صندلی سرپرستی هستند و از سوی دیگر هم مقاومت حداکثری برای جلوگیری از بازگشت کفاشیان صورت خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴