مسئول جشنواره خدمت آستان قدس مازندران:

شیفت حرم پاداش خدمت به محرومان است

تاریخ انتشارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۴۲۷۵۹۸
مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران بابیان اینکه خادمیاران رضوی باید با ورود به سامانه خادمیاری آستان قدس و انتخاب عرصه و مصداق خدمتی، هفته‌ای 6ساعت به نیت امام رضا(ع) به محرومین خدمت کنند و ثبت گزارش داشته باشند، گفت: پاداش این نوع‌دوستی، خدمت در حرم مطهر است.
۱
plusresetminus
شیفت حرم پاداش خدمت به محرومان است
به گزارش بلاغ، سهیل صالحی  در کلاس آموزشی توجیهی مسئولین کانون‌های محلی و موضوعی خادمیاران رضوی شهرستان ساری که با محوریت کار در سامانه خادمیاری آستان قدس گفت: فعالیت در حوزه خدمت به زائران امام رضا (علیه‌السلام) برای رسیدن به مقام و جایگاه مادی نیست، بلکه هدف، ترویج و توسعه معارف الهی و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در جامعه است.

وی تصریح کرد: خادمیار کسی است که رفتار و گفتارش رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد و رفتارش باعث شود فرهنگ محبت به ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) در جامعه گسترش یابد و حلقه‌ ارتباط بین مردم و امام رضا (علیه‌السلام) نزدیک‌تر شود.

 مسؤل جشنواره خدمت آستان قدس رضوی در مازندران بابیان اینکه خادمیاران در دو بخش محرومیت‌زدایی و فرهنگی به محرومان و نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، گفت: ما باید شکرگزار خدا در توفیق خدمت به امام رئوف باشیم و همه باید به‌عنوان خادم امام رضا (ع)  با توجه به تخصص و تعهدی که داریم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خدمت به جامعه تلاش کنیم.

صالحی ادامه داد: خدمت کردن برای اهل‌بیت (علیهم‌السلام) مکان و زمان نمی‌شناسد و باید همیشه و در همه حال خود را خادم بدانیم.

وی بابیان اینکه خادمیاران رضوی به‌پاس خدمتی که در محل زندگی و کار خود به محرومین ارائه می‌دهند با تعریف شیفت حرم از سوی آستان قدس رضوی مورد تشویق قرار می‌گیرند درواقع پاداش خدمت به محرومین، خدمت در محضر مبارک امام رضا(ع) است، افزود: خادمیاران رضوی باید هفته‌ای 6ساعت به نیت امام مهربانی‌ها حضرت رضا(علیه‌السلام) به محرومین خدمت کنند و در سامانه خادمیاری ثبت گزارش داشته باشند.

مسؤل جشنواره خدمت آستان قدس رضوی در مازندران ضمن تشریح سامانه خادمیاری آستان قدس و اینکه تمامی روند حوزه خادمیاری از طریق این سامانه در حال برگزاری است، گفت: هر خادمیار در بدو مراجعه به این سامانه باید اطلاعات هویتی خود را بارگذاری و سپس تایید کند.

وی ادامه داد: هر خادمیار باید عرصه و مصداق خدمتی  در این سامانه انتخاب کند.

مسؤل جشنواره خدمت آستان قدس رضوی در مازندران همچنین در خصوص کارنامه خدمتی خادمیاران، رزرو خدمت توسط مسئولین کانون‌های محلی و برخی از کانون‌های موضوعی، اهمیت گزارش‌نویسی و چگونگی ثبت گزارش در سامانه، بهره‌مندی از آموزش‌ها و شرکت در آزمون‌های آستان قدس نکاتی را بیان کرد.

صالحی بابیان اینکه کانون‌های خادمیاری باهدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی و اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، شناسایی ظرفیت‌های هر استان و شهرستان‌ها در محلات مختلف، شناسایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، امدادرسانی و کمک به مستمندان با مشارکت خادمیاران رضوی تشکیل‌شده، گفت:  استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی در زمینه‌های مختلف با توجه به تخصص آنان برای تحقق مأموریت‌های محوله آستان قدس رضوی،  رصد نیاز محرومان در اطراف کانون و وصل کردن خادمیاران به نیازمندان از وظایف اصلی خادمیاران محله‌ای است.

 وی انجام اقدامات عمومی با هماهنگی رابط شهرستان و نیز استفاده از توان خادمیاران عمومی از دیگر وظایف مسئولان کانون‌های محله‌ای است.

مسؤل جشنواره خدمت آستان قدس رضوی در مازندران با اشاره به اینکه تائید خدمت خادمیاران عضو کانون (عضو سامانه)، طراحی و اجرای برنامه‌های عملیاتی تخصصی علاوه بر خدمت‌های مندرج در سامانه، تبلیغ و ترویج موضوع خادمیار در مجموعه‌های تخصصی مرتبط با کانون موضوعی از وظایف اصلی مسئولین این کانون محسوب می‌شود.

صالحی با تأکید بر اینکه خادمیاران باید در آموزش غیرحضوری سامانه‌ای شرکت کنند و در بخش ثبت گزارش سامانه فعالیت کنند تا ارزیابی‌ها صورت گیرد که در غیر این صورت ارزیابی خادمیار منفی خواهد بود، گفت: سه هزار و 436نفر از مردم شریف ساری با ورود به سامانه خادمیاری آستان قدس به‌عنوان خادمیار رضوی نام‌نویسی کردند که انتظار داریم علاوه بر ارائه خدمات شایسته به نیت امام رئوف (علیه‌السلام)، ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری نیز در دستور کار این خادمیاران باشد.

وی افزود: خادمیارانی که در عرصه خدمتی خود فعالیت ندارند و همچنین ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری موردتوجه این افراد نیست به‌زودی تعیین وضعیت خواهند شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴