تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۴۲۷۱۵۱
رئیس‌فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین صحبت‌هایش مدعی شده فدراسیون قرارداد خوبی با مربی بلژیکی امضا کرده،‌این در حالی است که بررسی مفاد قرارداد کی روش و ویلموتس چیز دیگری را نشان می‌دهد.
۰
plusresetminus
کمیته فنی نقشی در انتخاب ویلموتس نداشت «مربی ناکامِ بلژیکی» گران‌تر از «کی روشِ موفق» تمام شد!

به گزارش بلاغ، حواشی مطرح شده درخصوص قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال، موجب شد پای نمایندگان مجلس نیز به میان آید. روز دوشنبه نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم خراسان در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای اعلام کرد وجود تبانی در قرارداد ویلموتس با فدراسیون محرز شده است.

این اظهار نظر نماینده مجلس شورای اسلامی واکنش وزارت ورزش و جوانان را به دنبال داشت تا جایی که تقی‌زاده معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: از هرگونه رسیدگی به پرونده قرارداد سرمربی سابق تیم ملی و هر پرونده دیگری در نهادهای نظارتی و مجلس استقبال می‌کنیم.
وی در گفت‌و‌گویی با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان اعلام داشت:‌ ما از هرگونه رسیدگی به پرونده قرارداد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال و هر پرونده دیگری در نهادهای نظارتی و مجلس استقبال می‌کنیم، کما اینکه در مجلس قبل نیز در همین پرونده و همچنین پرونده کی‌روش همکاری کامل با مجلس داشتیم و اسناد و مدارک مورد نیاز را در اختیار نمایندگان قرار‌دادیم و اگر باز هم نیاز باشد نه تنها استقبال می‌کنیم بلکه در این زمینه و هر موضوع دیگری کاملا شفاف هستیم.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از نماینده‌ها افزود: از این نماینده انتظار داریم در اظهاراتشان جانب انصاف و اخلاق را بگیرند و قبل از بررسی پرونده در مراجع نظارتی و قضائی و اثبات یا رد برخی شبهات یا معرفی خاطیان احتمالی از به کار بردن اسامی افراد و هتک حیثیت آنها خودداری کنند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در پایان با اشاره به شکایت سرمربی سابق تیم ملی از فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در شرایطی که شکایت سرمربی سابق همچنان در فیفا مطرح است، برخی اظهار نظرهای داخلی بدون در نظر گرفتن جوانب امر می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به منافع ملی وارد کند و از افراد مختلف انتظار می‌رود در شرایط فعلی در اظهار نظرهایشان دقت کنند تا خدای ناکرده مورد سوءاستفاده طرف مقابل قرار نگیرد.

تاج: قرارداد ویلموتس «خوب» بود
البته این پایان ماجرا نبود،‌دوشنبه شب مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر حضور یافت و توضیحاتی را درباره قرارداد ویلموتس ارایه داد. تاج در مورد انجمن فرهنگی- تجاری ایران در هلند و معرفی سرمربی به فدراسیون فوتبال گفت: این انجمن نامه به وزارت ورزش زده بود که آقای وزیر روی نامه نوشته بود جهت بررسی و اطلاع. این هم در راستای همه پیشنهادهایی بود که از جاهای مختلف می‌آید. بیش از شش تا هفت جای مختلف دیگر به آقای سلطانی فر نامه زده بودند و گزینه مورد نظر خودشان را معرفی کرده بودند اما ایشان فقط به اطلاع فدراسیون می‌رساندند.

رئیس‌پیشین فدراسیون فوتبال ادامه داد: در نهایت این پیشنهادات در کمیته فنی فدراسیون بررسی می‌شود. همه کسانی که مربیان پیشنهاد می‌کنند تصمیم گیر نیستند. من نامه وزارت ورزش را توصیه هم نمی‌دانم و فقط آن را پاراف می‌دانم. صرف اینکه بگوییم این انجمن موجب شده است با ویلموتس وارد مذاکره شویم درست نیست.

 مهدی تاج در مورد رقم قرارداد ویلموتس گفت: در ابتدای مذاکرات ایشان گفتند که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو می‌خواهد که در نهایت با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به توافق رسیدیم. نظر ما این بود که ویلموتس معمار فوتبال بلژیک است. در زمان ایشان فوتبال بلژیک سوم دنیا بود و الان اول دنیاست. اگر ویلموتس در دیدار با عراق دقیقه ۹۴ گل نمی‌خورد  الان همه تعریف می‌کردند. وی در مورد اینکه آیا ویلموتس ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو می‌ارزید گفت: بله من اعتقاد دارم که ایشان می‌ارزید و رقمش هم خوب است. در مجموع می‌توانم بگویم قرارداد ویلموتس خیلی خوب بود.

رئیس‌فدراسیون فوتبال در مورد شرکت پتروشیمی یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شستا که دو میلیون یورو به حساب ویلموتس ریخته است گفت: این را تأیید می‌کنم. در کشور ما ستادی هست به اسم ستاد تحریم که اعضای مختلفی عضو آن هستند. یکی از مصوبه‌های آن استقراض فدراسیون فوتبال از این شرکت است.

افشاگری یاوری از نحوه انتخاب مربی بلژیکی
تاج در صحبت‌هایش در شرایطی عنوان می‌کند که کمیته فنی ویلموتس را انتخاب کرده که دیروز محمود یاوری در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس اظهار داشت: در مورد کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم باید بگویم که برای انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی در رده‌های جوانان، امید و نوجوانان ما از افراد مختلف دعوت می‌کردیم که به کمیته بیایند و برنامه‌هایشان را ارایه کنند بعد یکباره می‌دیدیم که از جایی دیگر سرمربی انتخاب شده است! گفتم اگر قرار است جایی دیگر تصمیم بگیرد و سرمربی انتخاب کند خب به ما هم بگویید که دیگر افراد را نیاوریم. دکتر خبیری، من و دکتر اسلامی عضو کمیته فنی بودیم که رفتیم و استعفا کردیم زیرا فضای این کمیته را کارشناسی و فنی ندیدیم.

یاوری تصریح کرد: کمیته فنی در انتخاب ویلموتس هیچ نقشی نداشت و دخالتی نکرد. در مورد انتخاب سرمربی ملی تیم‌های پایه هم جالب است بگویم که بعد از استعفایم به من تلفن شد و گفتند آقای یاوری در جریان باشید که فلانی سرمربی تیم ملی رده فلان شد! من گفتم خدا پدرتان را بیامرزد 6 ماه پیش استعفا کرده‌ام و اکنون می‌گوییم در جریان انتخاب سرمربی تیم ملی رده پایه باشم. ضمن اینکه اعضای کمیته فنی باید سرمربی تیم ملی را انتخاب کنند نه اینکه به آنها گفته شود فلانی سرمربی تیم ملی شد!

مقایسه جزییات قرارداد کی‌روش و ویلموتس
در کنار بی‌خبری اعضای کمیته فنی از امضای قرارداد با ویلموتس، بخش دیگری از صحبت‌های تاج که انتقاد کارشناسان را به دنبال داشت،‌بیان این جمله که شرایط برای فدراسیون در امضای قرارداد با ویلموتس بهتر از کی‌روش بود‌، در حالی که بررسی مفاد قرارداد دو مربی حکایت از چیزی دیگری دارد. خبرگزاری ایسنا روز گذشته ریز قرارداد کی روش و ویلموتس را با یکدیگر مقایسه کرد و مشخص شد که همکاری با کی روش برای فوتبال ایران خیلی به صرفه‌تر از ویلموتس بود. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴