تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۴۲۶۹۸۱
مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: در بهزیستی مازندران، با توجه به اطلاعات خانوارها به دهک‌های یک تا سه درآمدی متوسط و روبه ضعیف هستند بصورت فصلی و دهک ضعیف به‌طور ماهیانه مستمری پرداخت می‌شود، مابقی همان پردرآمدها هستند که مستمری دریافت نخواهند کرد‌.
۰
plusresetminus
واکنش بهزیستی مازندران به پرداخت نشدن مستمری برای چندقلوها
به گزارش بلاغ، تعدادی از خانواده‌های دارای فرزند سه قلو در تماس با ما از پرداخت نشدن مستمری بهزیستی به آنها خبر دادند و خواهان پیگیری این موضوع شدند.
 
فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه، در نیمه بهمن ماه سال ۱۳۹۸ دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور از آغاز پرداخت مستمری ماهانه به خانوارهای دارای سه قلو به بالا خبر داد، اظهار کرد: در استان مازندران این مبالغ در حال پرداخت است.
 
گوهردهی افزود: طبق آمار در کشور، از سال ۹۳ تا ۹۷ هر سال بین یک میلیون و 3۰۰ تا یک میلیون و 5۰۰ هزار تولد داریم که حدود سه درصد از این تولدها بیش از یک قلو و نیم درصد سه قلو به بالا هستند یعنی تقریبا سالانه در کشور حدود ۲۰ هزار تولد دو قلویی داریم که به این ترتیب هر سال ۴۰ هزار فرزند دو قلو به جمعیت ایران اضافه می‌شود.
 
وی تصریح کرد: هر سال بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ تولد سه قلویی و بین ۲۰ تا ۴۰ تولد ۴ قلویی در کشورصورت می‌گیرد که طبق دستورالعمل به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو که مشکل معیشتی دارند کمک‌های معیشتی بصورت ماهانه در نظر گرفته شده است که حمایت‌های مذکور از زمان تولد تا پایان ۶ سالگی ادامه خواهد داشت.
 
گوهردهی بیان کرد: در بهزیستی مازندران، با توجه به اطلاعات خانوارها به دهک‌های یک تا سه درآمدی متوسط و روبه ضعیف هستند بصورت فصلی و دهک ضعیف به‌طور ماهیانه مستمری پرداخت می‌شود، مابقی همان پردرآمدها هستند که مستمری دریافت نخواهند کرد‌.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر 143 خانوار سه قلویی و 284 خانوار دوقلویی در دهک کم درآمد جامعه زیر مجموعه بهزیستی مازندران هستند که به هر خانوار ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان مستمری تعلق می‌گیرد و هر ماه به حساب هر خانوار واریز می‌شود.
 
گوهردهی در پایان گفت: 280 خانواده دوقلویی در استان داریم که جز دهک‌های بالا هستند و مستمری بگیر نیستند، 25 خانوار بین دهک متوسط و ضعیف هم داریم که فصلی 400 هزار تومان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲