BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> اسرائیلی‌ها علیه طرح الحاق کرانه باختری تظاهرات کردند | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۴۲۶۶۸۳
هزاران اسرائیلی در اعتراض به طرح بنیامین نتانیاهو برای بسط حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از کرانه باختری تظاهرات کردند. این طرح عملا به منزله الحاق اراضی مد نظر فلسطینی‌ها برای ایجاد کشور مستقل‌شان است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از سایت شبکه الحره، این تظاهرات روز شنبه تحت شعار "نه به الحاق، نه به اشغالگری، بله به صلح و دموکراسی" برگزار شد و تظاهرکنندگان ماسک به صورت داشتند و فاصله گذاری اجتماعی را در سایه تدابیر شدید مقابله با کرونا رعایت کرده بودند. برخی ماسک خود را به رنگ پرچم فلسطین نقاشی کرده بودند. این تظاهرات را گروهی از چپ‌گراها ترتیب دادند.
ترتیب دهندگان تظاهرات سخنرانی تلویزیونی برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکا را پخش کردند.
برنی سندرز اعلام کرد: این مهمترین لحظه تایید عدالت و مبارزه به منظور آینده‌ای است که همه مستحقش هستیم باید در برابر رهبران مستبد بایستیم و آینده مملو از صلح برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بسازیم.
فلسطینی‌ها خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین در کرانه باختری، قدس شرقی و غزه هستند که اراضی اشغال شده توسط اسرائیل در جنگ ۱۹۶۷ محسوب می‌شوند.
نتانیاهو اول ژوئیه را موعد آغاز اجرای طرح مورد نظرش برای الحاق شهرک‌های اسرائیلی و غور اردن در کرانه باختری به اسرائیل اعلام کرده و امید دارد که واشنگتن چراغ سبز نشان دهد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در ژانویه از طرح صلح خود پرده برداشت که شامل حفظ شهرک‌های اسرائیلی و ایجاد کشور مستقل فلسطین طبق شروط سفت و سخت است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴