تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۴۲۶۶۴۸
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: سهام عدالت یک هدیه بزرگ اقتصادی نظام جمهوری اسلامی در حوزه مردمی است، صد در صد موافق این طرح و طرح‌های این چنینی هستم اما دولت در این موضوع با نگاه سیاسی ورود پیدا کرد.
۰
plusresetminus
دولت با نگاه سیاسی به سهام عدالت ورود کرد/دخالت مستقیم در انتخابات شوراها نداریم
به گزارش بلاغ، علی بابایی کارنامی در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مایه و اساس اصلی انقلاب اسلامی علیرغم اهمیت گام دوم در گام اول انقلاب شکل گرفته است و اگر گفتیم مستضعفین، فقرا، گفتمان امام راحل، اگر مدعی شفافیت شدیم و اگر گفتیم باید مردم آزادی داشته باشند و برای مملکت، تصمیم بگیرند، مبین آن است که گام نخست تعیین کننده گام‌های بعدی است.

وی افزود:  مقام معظم رهبری در پیام راهبردی‌شان به مجلس یازدهم تاکید فرمودند که من از همه پیشرفت‌های انقلاب اسلامی راضی هستم از دو کلمه اقتصاد و فرهنگ با الویت عدالت ناراضی هستند و گلایه داشتند و لذا مجلس یازدهم در اولین روزهای فعالیتش بدنبال عملکردی است تا بخشی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مردم را بکاهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیا مردم از وضعیت کنونی شهر ساری در مسیر توسعه راضی هستند؟ آیا مردم از وضعیت کنونی استان مازندران که می‌توانست نماد بسیاری از پیشرفت‌ها و شاخصه‌ها باشد، راضی هستند؟ آیا مازندران در مقام قیاس با سایر استان‌ها به جایگاه واقعی خود رسیده است؟

بابایی کارنامی ادامه داد: در هیچ کجای دنیا، یک یا دو نفر نتوانسته‌اند توسعه و پیشرفت را ایجاد کنند و همه با هم باید در این مسیر گام بردارند و باید این را گفت که آیا دعواهای قومی و قبیله‌ای باعث نشده است که شهرمان ضربه بخورد؟ با همگرایی به توسعه کشور و استان فکر کنیم.

وی بیان کرد: هم بر اساس قانون اساسی مردم مهم هستند و هم بر اساس نوع نگاه جهان بینی امام راحل و هم بر اساس نگاه مقام معظم رهبری مردم مهم هستند و خوشبختانه مردم هم به این نتیجه رسیده‌اند که در این کشور اثرگذار هستند و با همه مشکلات و دغدغه‌ها در انتخابات به نمایندگان‌شان رای دادند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: برای یکبار هم که شده باید نوع نگاه‌مان را تغییر دهیم و اختلافات را از میان برداریم؛ تا به کی مردم باید تاوان اختلاف نظر مسئولان را بپردازند؛ ما فرصتی جز کار، تلاش و خدمت در این شهر نداریم.

بابایی کارنامی عنوان کرد: بسیاری از اتفاقات به دلیل آن است که دو نماینده با یکدیگر خوب همکاری و کار نکردند؛ تعامل میان دو نماینده، احساسی بوده و خوب و مطلوب نبوده است و نماینده‌ای که روی کرسی مجلس نشسته است باید بر اساس قانون چه در مقام نظارت و چه در مقام قانونگذاری حرف بزند.

وی اعلام کرد: ما نیامدیم تا در مقابل مدیران این استان یا مسئولان این شهر بایستیم، ما آمدیم تا با تعامل و یکپارچگی به سمت پیشرفت و توسعه قدم برداریم، لذا ما آمدیم تا نگاه‌مان را به وحدت عوض کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برخی‌ها پا به مجلس که می‌گذراند می‌آیند و از کل کشور گزارش می‌دهند، ما نماینده مجلس هستیم و به تفکرات و طرح‌های ارائه شده در صحن مجلس به اندازه یک سهم از 290 سهم، رای می‌دهیم و باید بر مدار قانون به مردم گزارش دهیم.

بابایی کارنامی گفت: من می‌دانم که در این شهر و استان هر چه مرور کردم یک پروژه ملی وجود ندارد، من از استاندار چه توقعی می‌توانم داشته باشم وقتی تمام پروژه‌های ما استانی است و بودجه تخصیصی آن محدود است؟ ما باید گلایه‌هایمان منصفانه باشد و البته توقعاتی داشتیم که باید اتفاق می‌افتاد.

وی مطرح کرد: ما در بیکاری، در زیرساخت‌ها، توجه به عدالت اجتماعی، توسعه همه جانبه شهر ساری و میاندرود، الویت گردشگری و همچنین صنعت و کشاورزی و همچنین نوع نگاهی که به دریا و جنگل داریم، استفاده از معادن زیرزمینی برای توسعه این شهر، منتقد هستیم و برای نظارت و خیلی از بخش‌ها حرف و برنامه داریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نظارت به جا و صحیح البته با استفاده از منابع می‌توان به مردم خدمات ارائه کرد و به موقع هم ورود پیدا می‌کنیم و به هیچ کس هم در بحث نظارت، تعارف نخواهیم داشت.

بابایی کارنامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شفافیت آرا و اموال نمایندگان اظهار کرد: اعتقادی که من به موضوع شفافیت و شفاف سازی دارم شاید با بعضی از همکارانم در مجلس یازدهم متفاوت باشد، من هیچوقت در رقابت انتخاباتی نگفتم که بنده همه آرایی که در مجلس گرفته می‌شود را باید علنی رای بدهیم؛ من شفاف سازی را در نوع کردار نمایندگان می‌بینم.

وی افزود: وقتی می‌گوییم نماینده باید شفافیت داشته باشد به نوع عملکرد نماینده اطلاق می‌شود، مثلا من در موضوع دارایی‌ها، اموال خودم را در مجلس و در جمع شما که حدود 800 میلیون تومان است را رسما اعلام کرد و معتقدم تمام نمایندگان باید آن را اعلام کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی  اذعان کرد: من اقدام برخی نمایندگان که نامه و امضا جمع می‌کنند و به صحن مجلس می‌برند را قبول ندارم، چرا که من نماینده مردم هستم و باید تصمیم بگیرم و شما می‌خواهید ظرف یک دقیقه با یک امضا کاری را پیش ببرید؛ این چه نگاهی است که برخی به نماینده دارند؛ نماینده حق دارد پس از بررسی، امضایی بزند که تا اخرش پای آن بایستد.

بابایی کارنامی گفت: اگر منظور از شفافیت به شعار است من قبول ندارم اگر منظور به رفتار و کردار نماینده است، من موافقم و معتقدم آنانی که امروز شعار شفافیت را می‌دهند باید 4 سال بعد نیز پای آن بایستند و در خصوص هر طرحی به یقین برسم، حاضرم به طور شفاف اظهار نظر کنم.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص ارتباط بین نمایندگان و انتخابات در پیش روی شوراهای شهر و روستا در استان، بیان کرد: ما بر اساس قانون، ناظر بر انتخابات شوراها هستیم و قطعا دخالت مستقیم نخواهیم داشت، ناظر که حق دخالت ندارد و متاسفانه برخی‌ها در این امر دخالت می‌کنند و بنده مقید در دخالت در انتخابات شوراها نیستم اما به عنوان یک شهروند نظراتی دارم که سر جایش محفوظ است اما دقت می‌کنم که اساس نظارت بر انتخابات، زیر سوال نرود.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آمار و ارقام در خصوص مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان، عنوان کرد: بر اساس بررسی اولیه، در استان مازندران 300 هزار شغل به صورت مستقیم دچار آسیب جدی شده است و امیدواریم با پیگیری‌ها، بسته‌های حمایتی اقتصادی را در استان مازندران اعمال کنیم و از سبد 100 هزار میلیاردی دولت برای حمایت از اقشار آسیب دیده از حق مازندران دفاع می‌کنیم.

بابایی کارنامی اضافه کرد: آمار بیمه بیکاری حاکی از رشد 37 درصدی در استان دارد که این آمار خوبی نیست و امیدواریم با پیگیری، بخشی از دغدغه‌های جامعه کارگری را تقلیل ببخشیم.

وی در خصوص پوشیدن لباس کارگری در صحن مجلس پاسخ داد: این لباس، افتخار من است و در همه صحنه‌های مسئولیتی خود، مقید به پوشیدن این لباس بودم و با توجه به عدم حضور آقای محجوب در مجلس از من خواسته شد در بین 290 نماینده مجلس، این لباس را بپوشم و از سویی دیگر، در سال جهش تولید باید از خودمان شروع کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی در خصوص وحدت میان نمایندگان استان اظهار کرد: تعریف ما از وحدت، همدلی است و این بدان معنا نیست که هر چه دیگری گفت ما انجام دهیم و هر چه ما گفتیم دیگران بپذیرند.

بابایی افزود: باید این اصل در بین ما رعایت شود که منافع استان به منافع شهرمان، ارجعیت دارد.

وی ادامه داد: در بحث منطقه آزاد، اولویت کارشناسی، گزینه امیرآباد بود اما برخی‌ها بر طبل مخالفت کوبیدند، هر چند من در برخی جاها، مخالف منطقه آزاد هستم و معتقدم باید در این موضوع، نگاه کارشناسی داشته باشیم و ای کاش در همان روزهای نخستین، منطقه آزاد مازندران مورد تایید قرار می‌گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما نمی‌توانیم برنامه دهیم اما می‌توانیم رویکرد داشته باشیم مثلا باید نگاه اول ما گردشگری باشد و لذا باید از ظرفیت‌های گردشگری در استان استفاده کنیم.

بابایی کارنامی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در موضوع سهام عدالت گفت: سهام عدالت یک هدیه بزرگ اقتصادی نظام جمهوری اسلامی در حوزه مردمی است، صد در صد موافق این طرح و طرح‌های این چنینی هستم اما دولت در این موضوع با نگاه سیاسی ورود پیدا کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان مازندران از هفته آتی، رسما آغاز به کار خواهد کرد؛ گفت: یکی از اولین برنامه‌های  بنده، ساماندهی قرارداد فعالیت کارگران قراردادی و فصلی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴