کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست فرماندهان ارتش‌های هند و چین برای حل اختلافات

17 خرداد 1399 ساعت 20:00

فرماندهان ارتش‌های هند و چین امروز شنبه با هدف حل مناقشه شدید دو طرف بر سر مناطق مرتفع مرزی آنها واقع در رشته کوه هیمالیا با یکدیگر دیدار می‌کنند.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نظامیان دو طرف در این منطقه در دو طرف مرز استقرار یافته‌اند.
نشست امروز در محل یک پاسگاه مرزی برگزار می‌شود و در سطح بالاترین نشستی است که تاکنون میان فرماندهان ارشد ارتشهای دو طرف برگزار می‌شود. در چهار هفته گذشته چند بار فرماندهان واحدهای مرزبانی دو کشور نشستهایی را با هدف رفع مناقشه دو طرف برگزار کردند اما نتوانستند بن بست را بر طرف کنند.
روز جمعه مقام‌های وزارتخانه‌های امور خارجه هند و چین درخصوص تنشهای مرزی دو کشور به بحث پرداختند.
مقام‌های هند اظهار کردند، اختلاف دو طرف اوایل ماه مه هنگامی که تعداد قابل توجهی از سربازان چینی از سه جا در حوزه "لداخ" وارد مناطق تحت کنترل هند شده و چادر و پست دیده‌بانی برپا کردند، شروع شده است. آنها گفتند که این سربازان چینی به هشدارهای شفاهی مکرر آنها برای ترک محل بی توجهی کردند و  متعاقب این مساله درگیری و زد و خورد بین آنها رخ داد.
کارشناسان در هند می‌گویند انتظار چندانی نسبت به حل فوری اختلافات در نشست نظامی امروز ندارند. این در حالی است که در گذشته اکثر مناقشات میان چین و هند از طریق چنین نشستهایی سریعا حل می‌شدند و در پاره‌ای مواقع اختلافات آنها از طریق مداخلات دیپلماتیک برطرف شدند.
 


کد مطلب: 426634

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/426634/نشست-فرماندهان-ارتش-های-هند-چین-حل-اختلافات

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com