کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یهودیان انگلیسی طرح‌های الحاق کرانه باختری را محکوم کردند

17 خرداد 1399 ساعت 17:55

چهره‌های سرشناسی از یهودیان انگلیس هشدار داده‌اند که اقدام دولت صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری می‌تواند تهدیدی وجودی برای این رژیم باشد.



به گزارش بلاغ، به نوشته روزنامه گاردین، در میان بیش از ۴۰ امضاکننده یک نامه بی‌سابقه به سفیر رژیم صهیونیستی در انگلیس، نام سر بن هلفگات که از بازماندگان هولوکاست است، دیده می‌شود.
این نامه خطاب به مارک رگو بیانگر نگرانی و هشدار درباره برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری است. امضاکنندگان این نامه نوشتند، نگرانی آن‌ها با دغدغه تعداد زیادی از اعضای جامعه یهودیان انگلیس شامل رهبری کنونی آن یکسان است؛ گرچه بسیاری از آن‌ها این نگرانی را عنوان نمی‌کنند.
آن‌ها در این نامه نوشتند: ما هنوز استدلالی را مشاهده نمی‌کنیم که ما را متقاعد کند که الحاق پیشنهادی اقدامی سازنده است. در عوض، به نظر ما این یک دستاورد با هزینه‌ای گزاف و در عمل، بدون نتیجه است که چالش‌های سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی اسرائیل را تشدید می‌کند.
در ادامه این نامه همچنین آمده است، این اقدام پیامدهای شدیدی برای مردم فلسطین دارد و موضع بین‌المللی رژیم صهیونیستی هم مخدوش می‌شود و با مفهوم آن به عنوان سرزمینی "یهودی و دموکراتیک" ناسازگار است.
در ادامه این نامه آمده است: تخریب اعتبار بین‌المللی اسرائیل عظیم خواهد بود.
این نامه پس از آن نوشته شد که هیات نمایندگان یهودیان انگلیس درخواست‌ها مبنی بر محکومیت الحاق پیشنهادی بخش‌هایی از کرانه باختری را رد کرده و گفت:‌ ما درباره سیاست‌های اسرائیل جانبداری نمی‌کنیم.
 


کد مطلب: 426623

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/426623/یهودیان-انگلیسی-طرح-های-الحاق-کرانه-باختری-محکوم-کردند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com