کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حیف از آن همه دعوا!

17 خرداد 1399 ساعت 15:30

بدون‌ شک بزرگ‌ترین ویژگی برنامه اعلام‌ شده لیگ قهرمانان آسیا فشردگی و سنگینی آن است. بر این اساس تیم‌ها باید هر ۳ روز یک‌ بار بازی کنند. اگر تیمی از مرحله گروهی اوت شود، ظرف ۱۲ روز اول باید ۴ بازی انجام بدهد و اگر تیمی به مرحله یک‌هشتم نهایی برسد، طی ۱۵ روز مکلف به برگزاری ۵ بازی خواهد بود. این یک برنامه بسیار سخت و جدی است که به معنی واقعی کلمه ساق آهنی می‌خواهد.



به گزارش بلاغ، روزنامه همشهری نوشت: «بالاخره بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی، کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه اولیه زمانی برای از سر گیری رقابت‌های لیگ قهرمانان را اعلام کرد. بر این اساس قرار شده مسابقات باقی‌ مانده از مرحله گروهی و البته تک‌ بازی یک‌ هشتم نهایی، بین روزهای ۲۴شهریور تا هشتم مهر ماه به‌صورت متمرکز در کشوری که بعدا انتخاب خواهد شد، برگزار شود. این یعنی تیم‌های غرب و شرق هر کدام یک‌ جا جمع می‌شوند و بدون تماشاگر، ۴ یا ۵ بازی را ظرف ۱۵ روز انجام می‌دهند. البته این برنامه هنوز هم کاملا قطعی نیست اما ذکر چند نکته در مورد آن می‌تواند خالی از لطف نباشد.
جنجال پوچ میزبانی
ماه‌ها پیش اعلام شد باشگاه‌های ایرانی به‌ خاطر محدودیت‌های اعمال‌شده در پروازهای بین‌المللی، باید تمامی مسابقات این فصل‌شان در لیگ قهرمانان آسیا را در زمین بی‌طرف میزبانی کنند. این مسئله خشم نمایندگان کشورمان را به‌ دنبال آورد و با تهدید آنها به کناره‌گیری دسته‌جمعی همراه شد. در ادامه کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد کرد مسابقات دور رفت همه تیم‌های ایرانی در خانه رقبا برگزار و میزبانی‌های ما به دور برگشت موکول شود. بعد از کلی سفر و جلسه و تأیید و تکذیب، بالاخره این پیشنهاد پذیرفته و اجرایی شد اما بعد از ۲بازی خارج از خانه، کرونا کل مسابقات را تعطیل کرد و حالا هم تمامی دیدارها به‌ صورت متمرکز برگزار خواهد شد؛ این یعنی تمام آن دعواها و چند هفته کشمکش و درگیری و استرس، کاملا پوچ و عبث از آب درآمد. خسته نباشی ویروس!
رفت و برگشت مضحک
مسخره‌ترین بخش داستان برگزاری متمرکز بازی‌ها، ۲ دیدار رفت و برگشت سوم است. مثلا الان بازی سوم گروهی استقلال برابر الوحده امارات باقی مانده است؛ در شرایط جدید آبی‌ها باید ۲بار پیاپی به‌ عنوان رفت و برگشت در یک ورزشگاه خالی مثلا در قطر، به مصاف نماینده امارات بروند. این واقعا جوک است. هیچ جای تاریخ نمی‌بینید مسابقاتی که به‌ صورت تورنمنت متمرکز با یک میزبان برگزار می‌شوند (مثل جام‌ جهانی، جام‌ ملت‌ها و...) رفت و برگشت داشته باشند، اما الان AFC ناچار است این کار را انجام بدهد، چون در غیر این صورت جدول ناقص خواهد ماند. ببینید که یک ویروس چه بلاهایی سر فوتبال جهان آورده است!
ساق‌هایی که باید آهنین باشند
بدون‌شک بزرگ‌ترین ویژگی برنامه اعلام‌ شده، فشردگی و سنگینی آن است. بر این اساس تیم‌ها باید هر ۳ روز یک‌ بار بازی کنند. اگر تیمی از مرحله گروهی اوت شود، ظرف ۱۲ روز اول باید ۴ بازی انجام بدهد و اگر تیمی به مرحله یک‌هشتم نهایی برسد، طی ۱۵ روز مکلف به برگزاری ۵ بازی خواهد بود. این یک برنامه بسیار سخت و جدی است که به معنی واقعی کلمه ساق آهنی می‌خواهد. مسلما نقش بدنسازی درست، آمادگی جسمانی بالا و برخورداری از نیمکت قدرتمند در پشت سر گذاشتن این مرحله بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.
لیگ بیستم از مهرماه؟
به‌ طور طبیعی هر فصل لیگ برتر در ایران از اوایل مردادماه آغاز می‌شده است، اما الان لیگ نوزدهم اواسط این ‌ماه خاتمه می‌یابد؛ تازه اگر اتفاق خاصی رخ ندهد! بنابراین به‌ نظر می‌رسد لیگ بیستم بعد از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان یعنی از هشتم مهرماه آغاز خواهد شد. بعید است سازمان لیگ مثلا به‌دنبال آغاز مسابقات از اوایل شهریور باشد، چون بلافاصله ناچار خواهد شد ۴نماینده ایران را ۲۰روز از تقویم خارج کند. بنابراین لیگ جدید با پایان ماموریت آسیایی‌ها استارت می‌خورد؛ باز مشروط به این که اوایل پاییز خبری از پیک دوم کرونا نباشد. در هر صورت انتظار می‌رود لیگ بیستم یکی از فشرده‌ترین فصول فوتبالی سال‌های اخیر باشد؛ لیگی که به‌طور طبیعی دوماه‌ونیم دیرتر از حد استاندارد آغاز می‌شود.»
 


کد مطلب: 426588

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/426588/حیف-همه-دعوا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com