علت تاخیر در برگزاری مجمع چیست؟

هیئت کشتی مازندران در انتظار متولی

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۴۲۶۵۸۴
بعد از پایان نام‌نویسی، اشخاص زیادی برای کسب کرسی ریاست هیأت کشتی مازندران اقدام کردند، حمید محمدنژاد، بهنام طیبی، محسن بابایی، عسکری محمدیان، شهرام جعفری، نقی کلانتری، مرتضی قربانی، مجتبی ابراهیمی، عمران زارع، سید جواد هاشمیان و فرامرز نقیبی یازده نفری بودند که امید دارند با حضور در راس کشتی مازندران تحولات بزرگی را برای این هیات بزرگ رقم بزنند.
۰
plusresetminus
هیئت کشتی مازندران در انتظار متولی
به گزارش بلاغ، بعد از پایان نام‌نویسی، اشخاص زیادی برای کسب کرسی ریاست هیأت کشتی مازندران اقدام کردند، حمید محمدنژاد، بهنام طیبی، محسن بابایی، عسکری محمدیان، شهرام جعفری، نقی کلانتری، مرتضی قربانی، مجتبی ابراهیمی، عمران زارع، سید جواد هاشمیان و فرامرز نقیبی یازده نفری بودند که امید دارند با حضور در راس کشتی مازندران تحولات بزرگی را برای این هیات بزرگ رقم بزنند.
 
این روزها اکثر بازنشسته‌های دستگاه ورزش به قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها برخوردند و حالا دیگر بازنشسته‌ها جایی در هیأت‌های ورزشی ندارند. این قانون این روزها یقه دو هیأت بزرگ ورزش مازندران که سال‌ها و حتی بیش از دو دهه با یک سیتم مدیریتی کار می کردند را گرفته و تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

بعد از کنار رفتن عادل عالیشان که آن زمان معاونت اداره کل ورزش و جوانان را برعهده داشت با پیشنهاد مدیرکل و حکم رئیس فدراسیون بعنوان سرپرست هیات کشتی مازندران معرفی شد. عالیشان تغییراتی را نیز در این هیات ایجاد کرد و بعد از برگزاری مجمع رای دهندگان و مشخص شدن اشخاص رای دهنده از سمت خود استعفا داد. عالیشان که پست معاونتش را از طریق مدیرکل دستگاه ورزش از دست رفته دید، با پایان سه ماه سرپرستی تصمیم گرفت دیگر در کشتی هم نباشد و حالا کشتی مازندران بی سرپرست شده است.

سکوت اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران نسبت به این موضوع هم در نوع خودش عجیب است. کشتی ورزش اول ماست و نباید به این صورت بلاتکلیف بماند. باید هر چه زودتر نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی این هیات بزرگ تصمیمات لازم صورت گیرد و کشتی از این بلاتکلیفی نجات پیدا کند.

این وقفه در برگزاری مجمع انتخاباتی درحالی است که گزینه های خوبی برای ریاست هیات کشتی مازندران کاندیدا شده اند و اما معلوم نیست اداره کل ورزش و جوانان مازندران به چه دلیل در برگزاری مجمع تاخیر می اندازد!

وقتی در رزومه اشخصاصی که به عنوان کاندیدا حضور دارند مینگریم شخصیت های بزرگی را می بینیم که هرکدام به تنهایی می توانند برای این رشته مهم تاثیرگذار باشند. حضور بهنام طیبی، عسگری محمدیان، نقی کلانتری سه تن از بزرگان کشتی که سال ها خاک خورده این رشته هستند، بخت آنها را نسبت به سایر رقبا بیشتر کرده است. نقی کلانتری هم سال ها در کشتی زحمت کشد و حتی در فدراسیون و کشتی پایتخت نیز سمت های مهمی داشت که قطعا می تواند تجربیاتش را مجدد در اختیار کشتی استانش قرار دهد.

اما در این بین، حضور فرامرز نقیبی عضو شورای شهر ساری بعنوان یک چهره سیاسی هم در نوع خودش جالب است. البته نقیبی به عنوان یک چهره سیاسی، سال ها در ورزش فعالیت های مثبتی نیز داشته است و با ورزش بیگانه نیست و حضورش در این عرصه بدون شک بی برنامه نبوده و قطعا یکی از بخت  های اصلی خواهد بود. نقیبی خودش هم یک کشتی گیر ساده است و علاقه شدیدش به این رشته باعث شد او همیشه در جمع ورزشکاران این رشته به تمرین بپردازد.

بهنام طیبی هم اهل قائمشهر است. طیبی یک مدال نقره بازی‌های آسیایی و یک مدال طلا و یک مدال برنز قهرمانی آسیا را در سبک‌وزن به دست آورده‌است. طیبی در دوران اوج کشتی خود رقابت نزدیکی با غلام‌رضا محمدی برای عضویت تیم ملی در دسته ۵۴ کیلو داشت. او در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی برای اولین بار عضو تیم ملی در رقابت‌های جهانی یا المپیک شد اما بر اثر افت بدن ناشی از کاهش بسیار زیاد وزن شکست خورد. طیبی در قهرمانی جهان ۲۰۰۶ هم عضو کادر فنی تیم ملی کشتی بود.

عسکری محمدیان را همه می‌شناسند. کشتی‌گیر آزادکار پیشکسوت که دو مدال نقره المپیک در ۱۹۸۸ سئول و ۱۹۹۲ بارسلون را به دست آورده‌است. وی در المپیک سئول در دیدار پایانی مغلوب سرگئی بلوگلازوف از شوروی شد که در این دیدار کتفش دچار شکستگی شد که موجب شکست شش بر یک او شد و در بارسلونا در مسابقه نهایی مغلوب جان اسمیت آمریکایی شد. وی نتیجه را شش بر صفر واگذار کرد و مدال نقره المپیک را برای دومین بار بر گردن آویخت.

محمدیان در المپیک سئول یکی از رفتارهای عجیب تاریخ المپیک را رقم زد. او در رقابت کسب نشان طلا پس از شکست از بلوگازوف به سوی او رفته، با او دست داد و او را روی دست بلند کرده و گرد تشک گردانید. بلند کردن حریف روی دست، گاه از سوی برنده صورت می‌گرفت اما تا آن زمان دیده نشده بود که کشتی‌گیر مغلوب فرد پیروز را بر دست بلند کند و پیروزی او را چنین شادباش گوید.

وی سابقه مدیرعاملی و سرمربی‌گری تیم کشتی آزاد باشگاه عسگری محمدیان ساری را در کارنامه دارد. این تیم در لیگ کشتی ایران هم شرکت کرده‌است.  عسکری محمدیان امروزه مربی‌گری را در باشگاه‌های استان مازندران در شهرستان ساری و نکا برعهده دارد. و حالا کاندید انتخابات هیات کشتی مازندران است.

شهرام جعفری هم از شخصیت های محبوب کشتی استان است و به همراه چند کاندیدای دیگر برای خودشان در انتخابات پیش روی شانس انتخاب شدن دارند.

اما حالا باید دید که اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و فدراسیون کشتی چه تصمیمی برای هیات کشتی استان مازندران خواهند گرفت. هیاتی که مدت هاست بلاتکلیف است و نیاز است تا شخص مدیرکل برای برطرف کردن ابهامات و شایعات، هر چه زودتر نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی ورود پیدا کند و با برگزاری مجمع و مشخص کردن رئیس این هیات بزرگ ورزشی، به کشتی مازندران سر و سامان ببخشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴