تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۲۶۵۸۱
رئیس سازمان املاک نیروهای مسلح گفت: در راستای اجرای قانون کاداستر، تا سال ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰ هزار ملک از املاک دولت با ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان شناسایی و تعیین تکلیف شده است و با اجرای قانون کاداستر دولت می‌تواند بر تعداد اموال خود مدیریت داشته باشد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، ابراهیمی رئیس سازمان املاک نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که صبح امروز در سازمان ثبت و اسناد کشور برگزار شد، اظهار کرد: قانون کاداستر با توجه به اهمیت بسیار زیادی که در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و امنیتی دارد در نهایت در سال ۱۳۹۳ تصویب شد اما به سازوکارهایی احتیاج داشت.
رییس سازمان املاک نیروهای مسلح افزود: دستگاه های مختلف با رعایت جنبه‌های امنیتی باید اسناد خود را آماده کنند و بخش نیروهای مسلح هم در ماده ۹ قانون مشخص شده است.
وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح گفت: از سال ۱۳۹۴ با وزارت اقتصاد برای مدیریت دارایی های دولت اقدام کردیم و با سازمان ثبت اسناد هم در این راستا همکاری هایی انجام شد و در راستای سیاست‌های دولت برای مستند سازی و مدیریت دارایی های دولت بر اساس مصوبات کمیسیون ۵۷ و ۱۴۸ اختیاراتی را گرفته‌ایم تا بتوانیم املاک نیروهای مسلح را که به ما واگذار شده مستند سازی کنیم.
ابراهیمی افزود: با تصویب قانون کاداستر این موضوع سرعت بیشتری پیدا کرد و بستر سازی بحث پروژه مبدل سازی دارایی دولت ایجاد شد و تاکنون ۱۵۲۱ مکان به مساحت ۹۵۳ هزار و ۹۶۸ هکتار جانمایی کرده ایم.
رئیس سازمان املاک نیروهای مسلح تصریح کرد: امیدوارم اقدام امروز به ما این فرصت را بدهد تا در جهت اجرای قانون کاداستر قدم برداریم، ساماندهی و تعیین و تکلیف اراضی در اختیار نیروهای مسلح از جمله اهداف ما در این طرح است.
وی با اشاره به دیگر هدف مورد توجه در قانون کاداستر بیان کرد: آمایش سرزمین هم یکی دیگر از اهداف ما است و با اجرای قانون کاداستر می‌توانیم در مسائل پدافند غیر عامل و مسائل امنیتی نقش آفرینی کنیم.
ابراهیمی افزود: امیدوارم بتوانیم در جهت مستندسازی و تعین و تکلیف اراضی در اختیار نیروهای مسلح قدم برداریم و این کار در جهت مدیریت دارایی های دولت بسیار موثر است و تا سال ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰ هزار ملک از املاک دولت با ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان شناسایی و تعیین تکلیف شد و با اجرای قانون کاداستر دولت می‌تواند بر تعداد اموال خود مدیریت داشته باشد.
امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰، اراضی نیروهای مسلح را در کاداستر جانمایی کنیم
معاون مهندسی دفاعی وزارت دفاع ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۱۴۰۰، تمامی اراضی نیروهای مسلح در قانون حدنگاری جامع(کاداستر) جانمایی و تعیین تکلیف شوند.
علی اکبر سلیمانی معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  نیز در این مراسم با بیان اینکه وزارت دفاع متولی املاک نیروهای مسلح است اظهار کرد: اراضی و املاک در کشور روز به روز ارزش بیشتری پیدا می‌کنند و همزمان با افزایش قیمت ملک زمین خواری هم گسترش می‌یابد.
وی ادامه داد: امیدواریم با این تفاهم نامه از زمین خواری جلوگیری کنیم و مستند سازی املاک نیروهای مسلح انجام شود املاک بسیاری از قبل از انقلاب تاکنون در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته اما متاسفانه مستندسازی نشده و در معرض زمین خواری هستند و امروز با امضای تفاهم نامه به دنبال این هستیم تا مستندسازی اراضی و املاک انجام شود.
معاون مهندسی دفاعی وزارت دفاع گفت: برنامه ریزی وزیر این بود که در طی ۴ سال، ۶۰۰هزار هکتار را تعیین تکلیف کند اما امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰، ۱ میلیون هکتار را تعیین تکلیف منیم و به نوعی تا پایان ۱۴۰۰ تمامی اراضی نیروهای مسلح را در کاداستر جانمایی کنیم‌.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما