تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۲۶۵۳۸
در حالی است که وزیر دفاع ترکیه از نیروهای مستقر در مرزهای سوریه بازدید کرده، برخی گزارش‌ها حاکی از آمادگی این نیروها برای آغاز عملیاتی نظامی در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه هستند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه به همراه یاشار گولر، رئیس ستاد کل ارتش این کشور، امید دوندار فرمانده نیروی نظامی، حسن کوچک‌آکیوز، فرمانده نیروی هوایی و عدنان اوزبال، فرمانده نیروی دریایی این ارتش از یگان‌های نظامی مستقر در استان شانلی اورفا بازدید کردند.
آکار و فرماندهان ارتش ترکیه در چارچوب این بازدید، دیدارهای مستقیم و نیز مجازی با فرماندهان این یگان‌ها انجام دادند.
روزنامه ینی شفق نزدیک به دولت ترکیه در گزارش روز جمعه خود نوشت، سربازان ترکیه در چهارچوب عملیات (سپر بهار) که اواخر فوریه گذشته در پی کشته شدن ۳۳ تن از آنها در حملات هوایی ارتش سوریه آغاز شد، به تقویت پایگاه‌های خود در استان ادلب سوریه ادامه می‌دهند.
همچنین این روزنامه نوشت: در حالی که وزارت دفاع ترکیه هیچ‌گونه بیانیه رسمی درباره‌ پایان عملیات سپر بهار منتشر نکرده، سربازان این کشور مهم‌ترین سامانه پدافند هوایی خود را در ادلب نصب و راه‌اندازی کردند.
پیش از این ترکیه چند سامانه پدافند هوایی آمریکایی را به ادلب منتقل و در آنجا راه‌اندازی کرده بود.
ینی شفق تاکید کرد: سربازان ترکیه در آماده‌باش کامل برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی از سوی دولت بشار اسد و در حال تقویت پایگاه‌های نظامی خود در شمال دو آزادراه حلب-لاذقیه (ام۴) و حلب-دمشق(ام۵) هستند.
این روزنامه ترکیه‌ای به نقل از توران اوگوز، کارشناس مسائل نظامی ترکیه نوشت: سربازان ترکیه با راه‌اندازی سیستم‌های رادار و پدافند هوایی در منطقه این پیام را انتقال دادند که آرامش کامل برقرار است گویا هیچ‌گونه عملیات نظامی وجود ندارد و در عین حال آمادگی کاملی وجود دارد به شکلی که گویا هر لحظه امکان دارد عملیات نظامی آغاز شود.
این کارشناس نظامی افزود: سربازان ترکیه‌ای از زمان اجرای آتش بس در ادلب در ششم مارس گذشته بیش از ۴۰۰۰ خودروی نظامی و نیز بیش از ۱۰ هزار سرباز را به ادلب منتقل کرده‌اند که رقم بسیار بزرگی است. ترکیه به تقویت پایگاه‌های خود ادامه می‌دهد و به نتایج آتش‌بس اخیر که پنجم مارس گذشته در مسکو حاصل شد، اکتفا نمی‌کند.
وی مدعی است: سیستم‌های راداری و پدافند هوایی که ترکیه به تازگی در ادلب راه‌اندازی کرده عامل بازدارنده‌ در برابر دولت اسد خواهد بود و دمشق را از اندیشیدن به هرگونه حمله احتمالی به ادلب منصرف می‌کند.
ترکیه روز جمعه یک پدافند هوایی جدید را به ادلب منتقل و ارتش این کشور دو ایست نظارتی جدید را در اتوبان ام۴ ایجاد کرد. در این راستا چندین دستگاه خودروی زرهی در نزدیکی روستای القیاسات و نیز خودروهای زرهی در مدرسه السباقه در نزدیکی شهرک بسنقول مستقر شدند، به این ترتیب تعداد ایست‌های نظامی ترکیه به حدود ۶۵ ایست در منطقه کاهش تنش ادلب و بخش‌هایی از حلب، لاذقیه و حماة رسید.
همچنین ترکیه به انتقال تجهیزات نظامی خود به ادلب ادامه می‌دهد، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این خصوص روز جمعه گزارش داد، یک کاروان نظامی ترکیه از استان هاتای این کشور با عبور از گذرگاه مرزی کفرلوسین وارد شمال ادلب شد. این کاروان نظامی شامل ۲۵ دستگاه تانک، خمپاره‌انداز و تانکر سوخت بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴