کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیوستن ورزشکاران به جنبش مبارزه با نژادپرستی در آمریکا

17 خرداد 1399 ساعت 0:22

جردن باروز کشتی‌گیر عنوان دار آمریکا با انتشار پستی در اینستاگرام خود با اشاره به تبعیض در قبال سیاه پوستان آمریکایی در بخشی از متن خود نوشت: «شرم بر شما باد، عجیب است که پس از سال‌ها هنوز هم کمتر از انسان تلقی می‌شویم.»


به گزارش بلاغ، در پی اقدام مامور سفید پوست پلیس آمریکا در قتل جورج فلوید یکی از سیاه پوستان این کشور، موج گسترده‌ای از اعتراضات ایالات مختلف آمریکا را فراگرفت و بسیاری از مردم این کشور با حضور در اعتراضات خیابانی نسبت به تبعیض نژادی در آمریکا تظاهرات کردند.
با شدت گرفتن اعتراضات، ورزشکاران سراسر جهان نیز با انتشار مطالبی در فضای مجازی انتقادات خود نسبت به تبعیض نژادی در آمریکا را رسانه‌ای کردند. در دور تازه این انتقادات، جردن باروز کشتی‌گیر عنوان دار آمریکا با انتشار پستی در اینستاگرام خود با اشاره به تبعیض در قبال سیاه پوستان آمریکایی در بخشی از متن خود نوشت: «شرم بر شما باد، عجیب است که پس از سال‌ها هنوز هم کمتر از انسان تلقی می‌شویم.»

البته این پایان اعتراضات نبود، از چند روز قبل یک جنبش بین‌المللی برای مبارزه با نژادپرستی با عنوان «بلک‌اوت‌تیوزدی» هم در فضای مجازی شکل گرفته است که افراد و مشاهیر زیادی به آن پیوسته‌اند. یکی از آنها هم لیونل مسی، کاپیتان آرژانیتنی تیم فوتبال بارسلونا بوده است که به شکلی جالب به جنایت نژادپرستانه اخیر پلیس آمریکا واکنش نشان داده است. مسی در صفحه شخصی خود پستی با یک تصویر کاملاً سیاه گذاشته و در زیر آن بدون نوشتن هیچ جمله‌ای از هشتگ‌های مرتبط با حادثه اخیر در آمریکا استفاده کرده است. در عرض کمتر از 15 دقیقه پست او از سوی نیم میلیون نفر پسندیده (لایک) شد و 15 ساعت بعد تعداد آنها به بیش از سه میلیون نفر رسید.

پیش از مسی ستاره‌های دیگری در دنیای فوتبال از جمله جیدون سانچو و اشرف حکیمی دو بازیکن تیم فوتبال بورسیا دورتموند و مارکوس تورام بازیکن تیم فوتبال مونشن‌گلادباخ و فرزند ستاره سابق تیم ملی فرانسه (لیلیان تورام) هم به شیوه‌های معنادار از جمله درج پیام‌ روی تی‌شرت‌های زیر پیراهن‌شان یا زانو زدن نمادین، اعتراض خود را نسبت به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا با جورج فلوید نشان دادند.

 


کد مطلب: 426482

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/426482/پیوستن-ورزشکاران-جنبش-مبارزه-نژادپرستی-آمریکا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com