تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۴۲۶۴۵۷
رئیس سابق فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت: تمام زندگی‌ام را برای خدمت به ورزش گذاشتم و ادعاهای مطرح شده علیه من بی‌اساس است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازتاماش آیان که روز گذشته در دوران سلطنت طولانی خود به عنوان رئیس جهانی وزنه برداری (IWF)  توسط ریچارد مک‌لارن استاد حقوق کانادا، محکوم به فساد شد نامه سرگشاده‌ای نوشت که ادعا می کند اتهامات علیه وی بی‌اساس است.
آیان 81 ساله ماه گذشته از سمت خود به عنوان رئیس IWF کناره‌گیری کرد. این استعفا به دنبال انتشار مستندی از یک شبکه آلمانی بود که آیان را متهم به فساد می‌کرد.
براساس گزارش 122 صفحه‌ای مک‌لارن، آیان متهم به گم شدن 10 میلیون دلار و مخفی کردن 40 نمونه تست دوپینگ شده است.
آیان با ارسال نامه‌ای به رسانه‌های مختلف نوشت: در تمام زندگی‌ام به قانون نوشته و نانوشته ورزش احترام گذاشتم. مطابق با قوانین IWF همه تصمیمات ضروری توسط هیات اجرایی فدراسیون جهانی گرفته شده است.
وی افزود: این هیات اجرایی فدراسیون جهانی بود که بودجه سالیانه و گزارش‌های حسابرسی  توسط حسابرسان سوئیسی را تصویب کرده است. این ادعاها علیه من بی‌اساس است.
رئیس سابق IWF خاطرنشان کرد: در طول این تحقیقات من همکاری لازم را با مک‌لارن و تیم او داشتم. بسیار متاسفم که با وجود درخواست من، آنها هرگز اطلاعاتی را در اختیارم قرار ندادند که به من امکان رد اظهارات آنها را می داد. آنها گزارش را بدون اینکه به من شانس شفاف‌سازی بدهند منتشر کردند. از آنجایی که پیش از این گزارش را ندیدم بعد از انتشار آن می‌توانم صحبت کنم.
آیان یادآور شد: برای نیم قرن  تمام زندگی خود را برای خدمت به ورزش، مجارستان، جنبش المپیک و وزنه‌برداری گذراندم و علیه دوپینگ مبارزه کردم. تا امروز به عنوان رئیس آکادمی المپیک مجارستان برای منافع ورزش کار کردم. آرزو می‌کنم تلاش خود را در این راستا ادامه دهم. می‌خواهم با فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری و خانواده وزنه‌برداری ارتباط نزدیکی برقرار کنم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴