کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس سوری: تحویل میگ-29 به سوریه، نشانه آغاز عملیات ادلب است

16 خرداد 1399 ساعت 22:40

یک کارشناس نظامی سوری بر این باور است که سوریه با تحویل گرفتن جنگنده‌های پیشرفته روسی میگ-29، عملیات در ادلب را کلید خواهد زد و حملات اخیر به تروریست‌ها، نشانه آغاز این عملیات خواهد بود.


به گزارش بلاغ به نقل از«علی مقصود» سرهنگ بازنشسته ارتش سوریه که یکی از کارشناسان مسائل نظامی است، تأکید کرد که «تصمیم نابودی آخرین مقر تروریستها در ادلب سوریه گرفته شده است».
مقصود به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، پس از حملات هوایی سوریه به تروریستهایی که قصد حمله به مسیر بین‌المللی «ام-4» را داشتند، نشانه‌های آغاز عملیات علیه تروریستها در ادلب آشکار شد. جنگنده‌های سوری در این حملات، پلها و مسیرهای ارتباطی تروریستها را هدف قرار دادند.
 این کارشناس سوری می‌گوید که پیش‌دستی در قبال هر گونه تحول احتمالی باعث شده که روسیه جنگنده‌های پیشرفته «میگ-29» را در اختیار خلبانان سوری قرار دهد (جزئیات بیشتر).
مقصود با اشاره به آمادگی کامل این میگها برای مقابله با هر گونه اقدام احتمالی ترکیه در حمایت از تروریستها، تأکید کرد، تجهیز دمشق به این جنگنده‌ها، پاسخی به تمامی تلاشهایی است که اخیرا برای آسیب زدن به روابط راهبردی سوریه و روسیه شکل گرفته بود.
وی با اشاره به تجهیز سوریه به تانک و موشک‌اندازهای پیشرفته توسط روسیه، خاطر نشان کرد، این اقدام روسیه، پاسخی به عملی نشدن تعهدات ترکیه در ادلب و «تخطیهای اسرائیل از توافقات موجود بین فدراسیون روسیه و این رژیم است؛ به ویژه پس از حملات [صهیونیستی] به مرکز تحقیقات علمی السفیره در ریف حلب که از حریم هوایی ترکیه صورت گرفت».
این کارشناس نظامی ادامه داد، این تحولات باعث شد که روسیه به هر گونه تعدی یا انفعالی که برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر پیشروی ارتش سوریه در ادلب باشد، پاسخ دهد. به همین دلیل، این میگ‌ها قدرت جنگی سوریه را به ویژه در زمینه هوایی افزایش داد.
مقصود خاطر نشان کرد، میگ-29 جنگنده‌ای است که از «اف-16» بهتر است و در حال حاضر برای پاسخ به حملات خارج از حریم هوایی سوریه از آن استفاده می‌شود. موشکهای «هوا به هوا» که در میگ-29، بُرد آن به 120 کیلومتر می‌رسد، بدین معناست که این موشکها می‌تواند تمامی اهداف متخاصم ترکیه، اسرائیل و آمریکا را هدف قرار دهد و اجازه ندهد که مراکز مهم در داخل خاک سوریه هدف قرار گیرند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 426456

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/426456/کارشناس-سوری-تحویل-میگ-29-سوریه-نشانه-آغاز-عملیات-ادلب

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com