تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۲۶۴۲۲
سوئیس مشارکت خود را در آزادی مایکل وایت، شهروند آمریکا در ایران و مجید طاهری پزشک ایرانی در ایالات متحده تأیید کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازدر وزارت امور خارجه سوئیس ضمن بیان این مطلب اعلام کردند برن آماده است به کمک های خود به هر دو کشور ادامه دهد.
در وزارت امور خارجه خاطرنشان ساختند: "سوئیس نقش خود را در ژست بشردوستانه  امروز که منجر به آزادی مایکل ری وایت و دکترمجید طاهری شد ، تأیید می کند. وزارت امور خارجه فدرال سوئیس از هر دو کشور بخاطر اعتماد و همکاری خود در این زمینه تشکر می کند. کشور ما برای ادامه مساعدت مطابق با سنت های دیرینه خدمات حسنه خود آماده است".وایت در زندان ایران به ویروس کرونا  مبتلا و با مساعدت سفارت سوئیس در تهران به مرخصی رفته و سپس به بیمارستان منتقل شد. وی پیش از این به دلیل نقض قوانین اطلاعات خصوصی و توهین به آیت الله علی خامنه ای ، رهبر ایران به 10 سال زندان محکوم شده بود.
وایت یک روز پس از آزادی سیروس عسگری ، دانشمند ایرانی که در سال 2017 به اتهام نقض تحریم های ایالات متحده علیه ایران در آمریکا بازداشت شده بود ، آزاد گردید. مقامات آمریکایی همچنین دکتر مجید طاهری را که قبلاً به نقض تحریم های ضد ایرانی متهم شده  و 16 ماه زندانی بود ، آزاد کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴