تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۲۶۳۹۹
سفیر ازبکستان در کره جنوبی با معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی دیدار و طرفین تسریع امضای قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور را بررسی کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از «ویتالی فن» سفیر ازبکستان در کره جنوبی با «یا هان کو» معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی دیدار و طرفین امکان تسریع امضای قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور را بررسی کردند.
طرفین در این دیدار روند اجرای توافقات به دست آمده 13 آوریل سال 2020 میلادی در چارچوب گفت‌وگوی تلفنی در سطح عالی را بررسی کردند.
در این دیدار همچنین تسریع اقدامات برای طرح قرارداد تجارت آزاد بین دو کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار همچنین در مورد ارتباطات دو کشور در آینده نزدیک در سطوح مختلف از جمله سازماندهی در آینده نزدیک گفتوگو های ویدئویی در سطح معاونین وزرای دو کشور نیز تبادل نظر شد.   
کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان می‌باشد.
کره جنوبی تاکنون برای حضور در اقتصاد ازبکستان بیش از 10 میلیارد دلار اختصاص داده است.
در حال حاضر در ازبکستان بیش از 800 کارخانه با مشارکت سرمایه‌گذاران کره جنوبی از جمله 79 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه‌گذاران کره جنوبی در بخش‌های ماشین سازی، بازرگانی، صنایع شیمیایی، غذایی، فلزسازی، داروسازی، جهانگردی، نفت و گاز و خدمات فعالیت می‌کنند.
مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و کره جنوبی در سال  2019 میلادی در سطح 2 میلیارد و 755 میلیون و 400 هزار دلار قرار گرفت.
کره جنوبی استقلال این کشور‌را در 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در 29 ژانویه سال 1992 میلادی روابط سیاسی خودرا با ازبکستان برقرار کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲