تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۴۲۶۳۷۲
چند سناتور‌ آمریکایی طرحی را ارائه کرده‌اند که خواستار تحریم تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم2» است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ بر اساس گزارش یک رسانه خبری «تد کروز»، «جین شاهین» و «جان باروزو» از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به همراه «تام کاتن» و «ران جانسون»، دو سناتور دیگر این مجلس، امروز پنجشنبه طرحی را معرفی کرده‌اند که خواستار تحریم تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» است.
بر اساس این طرح تمام شرکت‌هایی که ارائه کننده گواهینامه، خدمات بیمه و تجهیزات بندرگاهی به پروژه نورد استریم2 روسیه باشند تحریم خواهند شد. 
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، طرح جدید معرفی شده از سوی این قانون‌گذاران روشن کرده که تحریم‌هایی که به پروژه نورد استریم۲ مربوط می‌شوند بر کشتی‌هایی اعمال خواهد شد که در نصب تمام خطوط لوله در این پروژه فعالیت می‌کنند.
بر اساس این گزارش، این تحریم‌ها همچنین بر (شرکت‌هایی) که تهیه این کشتی‌ها را تسهیل می‌کنند، یا تجهیزات بند‌ر‌گاهی و یا امکان اتصال این خطوط را برای این کشتی‌ها فراهم می‌کنند نیز اعمال خواهد شد.
این گزارش همچنین اذعان می‌کند که این تحریم‌ها همچنین شامل حال شرکت‌هایی خواهد شد که ارائه کننده گواهینامه به نورداستریم2 به منظور آغاز عملیات هستند.  
نورد استریم ۲ یک پروژه مشترک میان شرکت «گازپروم» روسیه و پنج شرکت اروپایی است و این خط لوله قرار است ۱.۹۴۲ تریلیون فوت مکعب گاز را در سال از روسیه و از طریق آب‌های منطقه‌ای یا مناطق انحصاری اقتصادی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد به آلمان منتقل کند.
آمریکا در این زمینه تلاش داشته تا به هرقیمتی از پروژه گازی نورد استریم 2 جلوگیری کند. این کشور به همراه برخی کشورهای اروپایی مدعی است که این پروژه اهرمی را برای مسکو در اتحادیه اروپا به وجود می‌آورد و در همین راستا، در سال ۲۰۱۹، تحریم‌هایی را علیه شرکت‌هایی وضع کرد که در این پروژه مشارکت داشتند. (جزئیات بیشتر)
با این حال، تحریم‌های آمریکا، واکنش اتحادیه اروپا را به همراه داشت و اینگونه اقدامات واشنگتن را دخالت در حاکمیت ملی و منطقه‌ای خواندند.
پایگاه راشاتودی، هفته گذشته پس از آنکه اقدامات پیشین آمریکا نتوانست به متوقف شدن اجرای این خط لوله منجر شود گزارش داد که برخی سناتورهای آمریکایی در تلاش هستند تا با اعمال تحریم‌های بیشتری به منظور جلوگیری از تکمیل شدن این خط لوله را در نظر بگیرند.
«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین نیز هفته گذشته، پنجشنبه، اعلام کرد که مسکو هرگونه تحریم علیه پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» را یک رقابت غیرمنصفانه و نقض قوانین بین‌الملل می‌داند. (جزئیات بیشتر)
سخنگوی کرملین همچنین تصریح کرد که روسیه در برنامه و طرح‌های خود برای اجرای پروژه نورد استریم هیچ‌گونه تغییری ایجاد نکرده است.
وی در این خصوص توضیح داد: «رویکرد ما در قبال هرگونه تحریم‌ مشخص است. این رویکرد تغییری نکرده است. (رویکرد) کاملاً منفی است».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما