تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۲۶۳۶۶
مایکل وایت، عضو قدیمی نیروی دریایی آمریکا پس از گذشت ۶۸۳ روز از دستگیری‌اش و پس از برگزاری دادگاه و متهم شناخته شدن، با دکتر مجید طاهری که محکوم به ۱۶ ماه حبس به بهانه نقض تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران شده و در بازداشت آمریکائیان بوده، مبادله شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ سرباز قدیمی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، «مایکل وایت» که سال ۱۳۹۷ در مشهد دستگیر شده بود با یک ایرانی زندانی در آمریکا مبادله شد.
این عضو قدیمی نیروی دریایی آمریکا پس از گذشت ۶۸۳ روز  از دستگیری‌اش و پس از برگزاری دادگاه و متهم شناخته شدن، با دکتر مجید طاهری که محکوم به ۱۶ ماه حبس به بهانه نقض تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران شده و در بازداشت آمریکائیان بوده، مبادله شد.
هنگام دستگیری وی، رسانه‌ها حضورش در مشهد را دیدار با نامزد مشهدی‌اش ذکر کردند و اسفند ۱۳۹۷ بود که دادستان وقت مشهد، غلامعلی صادقی در خصوص بازداشت مایکل وایت گفت پرونده وی شاکی خصوصی و عمومی دارد، صادقی همچنین وجود اتهام امنیتی نسبت به این سرباز قدیمی آمریکا را تایید کرده بود.
رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی ضمن ابراز خوشحالی از آزادی وایت، خروج وی با هواپیمای سوئیسی را از ایران، خبر داده است.
هانا کاویانی، خبرنگار و گزارشگر رادیو فردا نیز در توئیتی نوشته است: «نتیجه همه اتفاقات ۳ ساعت گذشته این بوده که پس از اینکه عسگری به ایران رسید، اول خبر آزادی مایکل وایت منتشر شد که در راه سوئیسه، بعد خبر آزادی یک متهم در زمینه تحریم در آمریکا به اسم مجید طاهری منتشر شده، همه این‌ها در زمانی که مقام‌های دو طرف یک ماه اصرار کردن که تبادلی در کار نیست».

 
تصاویری نیز از حضور مایکل وایت در فرودگاه ایران منتشر شده است و مادر این سرباز قدیمی آمریکایی آزادی فرزندش را در شبکه سی.ان.ان تایید کرده است.
 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴