تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۲۶۳۲۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با وجود هشدارهای داده شده و با وجود این که تعداد روزانه مبتلایان به کرونا در کشور دوباره به اوج خود رسیده است اما شاهد کاهش رفتارهای بهداشتی در اجرای فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت اصول پیشگیری و بهداشت فردی هستیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ مازندران جز استان‌های گردشگرپذیر استان است که در همه ایام سال شاهد حضور مسافران هستیم به‌ویژه در سال‌های اخیر که حتی مسافران سفر چند ساعته به مازندران را هم غنیمت شمردند.

روزهای ابتدایی اسفند ماه بود که همزمان با شیوع ویروس کرونا در برخی از استان‌های کشور بسیاری از مردم کوله بار سفر بسته و راهی شمال شدند و همین موصوع موجب شد استان مازندران به وضعیت قرمز درآمد.
حتی باوجود اینکه اعلام شد از سفر پرهیز شود اما مسافران به این موضوع توجه نکردند و با وخامت اوضاع بحث ممنوعیت سفر به استان و برگشت خودروها رقم خورد که همین مسائل سبب شد که استان به وضعیا زرد درآید.
باتوجه به مسافرخیز بودن استان مازندران وضعیت استان زرد است اما حضور مسافران در تعطیلات عیدفطر و روزهای گذشته مشکلات بسیاری را برای مردم رقم خواهد زد.

گردشگرپذیر بودن این دیار سبز کار دست‌مان داد و حضور مسافران موجب شد مردم این دیار با نگرانی‌های بسیاری دست و پنجه نرم کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این.باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

دکتر سیدعباس موسوی افزود: همین مدت تعداد ۴۷ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی بیان کرد:  هم اکنون ۲۴۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: باوجود هشدارهای داده شده و با وجود این که تعداد روزانه مبتلایان به کرونا در کشور دوباره به اوج خود رسیده است ، همچنان شاهد کاهش رفتارهای بهداشتی در اجرای فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت اصول پیشگیری و بهداشت فردی هستیم.

این مسوول در پایان هشدار داد: غفلت مردم از اصول فاصله گذاری و رعایت نکردن بهداشت فردی، عواقب سنگین و جبران ناپذیری خواهد داشت.
به گزارش فارس، هرچه روزها می‌گذرد برخی مردم توصیه‌های بهداشتی را فراموش کرده و به خیال گرم شدن هوا تصورشان بر این است که این ویروس از بین رفته درحالی‌که باید بدانند این ویروس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تنها اقدام مهم توجه به مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای است.




بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲