تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۲۶۳۰۶
نخست‌وزیر استرالیا ضمن اذعان به وجود تبعیض نژادی در این کشور، درخصوص رسیدن موج تظاهرات ضدنژادپرستی به استرالیا هشدار داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا روز پنجشنبه درخصوص کشیده شدن تظاهرات‌‌ ضدنژادپرستی به استرالیا هشدار داد.
به نوشته روزنامه «گاردین»، موریسون در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به تجمع ضدنژادپرستی در شهر «سیدنی» استرالیا گفت، با «واردات چیزهایی که آن‌سوی آب‌های استرالیا اتفاق می‌افتند» مخالف است.
وی اذعان کرد استرالیا نیز به لحاظ رعایت حقوق نژادهای مختلف مشکلاتی دارد که سعی شده با آن‌ها مقابله شود و نیازی به مقایسه این کشور با آمریکا نیست.
دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت و همچنین به آغاز تظاهرات‌هایی علیه تبعیض نژادی منجر شد.
تجمعات اعتراضی علیه قتل فلوید از سه‌شنبه شب در شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و تدریجاً به دیگر نقاط آمریکا و حتی دیگر کشورها نظیر انگلیس و فرانسه نیز کشیده شد.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز این اعتراضات حملات لفظی تندی علیه معترضان و رسانه‌ها صورت داده و خواستار سرکوب آن‌ها شده است.
روز سه‌شنبه صدها نفر در سیدنی با برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در واکنش به قتل فلوید، شعارهایی نظیر «زندگی سیاه پوستان مهم است» و «نمی‌توانم نفس بکشم» را سر دادند.
گفته می‌شود قرار است تجمعات گسترده دیگری نیز در روزهای آتی در دیگر شهرهای استرالیا برگزار شود.
از آنجا که موریسون یکی از متحدان آمریکا و دارای تفکرات راست‌گرایانه مشابه ترامپ است، برگزاری چنین تجمعاتی در کشورش را تهدیدی برای روابط کانبرا و واشنگتن می‌داند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما