تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۴۲۶۲۸۱
باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا با استقبال از تغییر ذهنیت تظاهرکنندگان آمریکایی علیه نژادپرستی و خشونت‌های پلیس اظهار کرد که این شرایط می‌تواند به اصلاحات در سطح ملی منجر شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما در اولین اظهارات ویدیویی خود پس از مرگ جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس در ۲۵ مه گذشته از مقامات ایالتی و محلی درخواست کرد در سیاست‌های اعمال زور بازبینی کنند.
رئیس جمهوری پیشین آمریکا در این کنفرانس ویدیویی از معترضان که برای محکوم کردن خشونت‌های پلیس، نژادپرستی و نابرابری‌های اجتماعی به خیابان‌ها آمدند، تقدیر کرد و گفت: برای ما بسیار مهم است از این فرصت به وجود آمده به عنوان یک جامعه و حتی کشور استفاده کنیم تا بالاخره تاثیری داشته باشیم.
وی همچنین بیان کرد: یک تغییر ذهنیت در حال انجام است و یک آگاهی بسیار بزرگ به وجود آمده تا ما متوجه شویم که می‌توانیم بهتر از این عمل کنیم.
باراک اوبامای ۵۸ ساله که نزد دموکرات‌ها همچنان محبوبیت بالایی دارد، تاکید کرد که تظاهرکنندگان کنونی یک تابلوی نقاشی از آمریکایی ارائه می‌کنند که بسیار حضور پررنگ‌تری از جنبش‌های حقوق مدنی در سال‌های ۱۹۶۰ را دارد.
وی با اشاره به حضور جوانان اظهار کرد: آنها حضور پررنگ‌تری داشتند و انگیزه‌هایشان می‌تواند الهام‌بخش تغییرات عمیق‌تری باشد.
اوباما خطاب به جوانان سیاه‌پوست آمریکا که به گفته وی در زمان‌های متعددی شاهد یا قربانی خشونت‌ها بوده‌اند، بیان کرد: می‌خواهم بدانید که با ارزش هستید و شما زندگی‌ و رویاهایتان ارزش دارند.
وی همچنین خطاب به نمایندگان محلی گفت: از همه فرمانداران ایالت‌های کشور می‌خواهم تا سیاست‌های استفاده از زور را با اعضای جوامع خود بازبینی کنند و در مسیر اصلاحاتی که قول آن داده شده است قدم بردارند.
اوباما که اولین رئیس جمهوری سیاه‌پوست آمریکاست درخواست کرد که تمامی مردم با یکدیگر همکاری داشته باشند تا «آمریکا را تغییر دهند» و به کشور کمک کنند تا خود را با ارزش‌هایش مطابقت دهد.
اوباما ادامه داد،‌ اعتراضات کافی نیستند و باید در انتخابات آینده حضور پرشوری داشت.
رئیس‌جمهوری سابق آمریکا افزود: برخی اظهارنظرها تداعی کننده رای دادن در مقابل اعتراض یا سیاست و مشارکت در ازای نافرمانی مدنی را می‌شنوم. اوضاع در این مسیر یا در آن مسیر پیش نمی‌رود بلکه باید هر دو با هم باشند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور تغییر واقعی باید روی مشکل متمرکز شد و افراد در قدرت نباید آسوده باشند باید تغییر را به راه حل‌ها و قوانین عملی که قابل اجرا هستند و نظارت روی اجرای آنها باشد، تبدیل کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲