تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۴۲۶۲۷۰
همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین، برخی از گالری‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند امکان بازدید حضوری را با هماهنگی‌ قبلی، فراهم کنند. البته پس از شیوع ویروس کرونا، هنوز برخی دیگر از گالری‌ها به دلایل مختلفی همچون احتمال پایین بودن تعداد بازدیدکنندگان و طبعا کاهش میزان فروش آثار، تصمیم به بازگشایی نگرفته‌اند و همچنان تعطیل هستند یا به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، در این گزارش مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این ایام برپا هستند و برخی از آنها نیز به مناسبت سی‌امین سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، با این موضوع برگزار شده‌اند.
*******
  • فرهنگسرای گلستان
نمایشگاه «ضمیر مطمئن» با عکس‌ها و اسلایدهای امام خمینی (ره) با ارائه ویژگی‌های بارز این شخصیت تاریخی و دینی همچون اقتدار، بندگی خالص، خداشناسی، پیشوای مستضعفان و ساده‌زیستی برای بازدید علاقه‌مندان، در فضای مجازی قرار گرفته است.
بازدید از نمایشگاه مجازی «ضمیر مطمئن» از طریق نشانی golestan.farhangsara برای علاقه‌مندان امکان پذیر است. 
فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک است. برای آگاهی بیشتر می‌توان با شماره  ۷۷۸۲۶۴۷۵، تماس گرفت.
  • باغ‌موزه هنر ایرانی
نمایشگاهی از آثار هنرمندان پیشکسوت حوزه هنری از ۱۱ هنرمند با عنوان «همراه با ولایت» در اینستاگرام باغ‌ موزه‌ هنر ایرانی به‌ نمایش گذاشته می‌شود.
در این نمایشگاه که در باغ‌ موزه هنر ایرانی و با مشارکت حوزه هنری برگزار شده است، آثاری از علی اسلامی مقدم، ایرج اسکندری، احمد خلیلی فرد، نـاصر  پلنگی، مصطفی گودرزی، غلامعلی اهری، کامیار صادقی، علیرضا خالقدادی، علی شیخی، حسن رزمخـواه و احمـدآقـا قلـی‌زاده به نمایش گذاشته شده است. 
نمایشگاه «همراه با ولایت» از روز ۱۳ تا ۱۶ خردادماه ٩٩ در اینستاگرام باغ‌ موزه هنر ایرانی به آدرس iamg_ir به نمایش گذاشته شده است.
  • گالری ویستا
نمایشگاه آنلاین منتخبی از آثار اشکان ماهرویی از ۹ تا ۱۶ خردادماه در اینستاگرام گالری ویستا به نمایش گذاشته شده است.
اشکان ماهرویی در بخشی از بیانیه نمایشگاه و توضیح آثارش نوشته است: «جست‌وجو در حال و هواها و فضاها. جنگل و دریا جاییست که گویی مرز بین حال و هوای درون سرت و عالم مشهود محو و بی‌رمق می‌شود. خیال را در محضر چشم می‌بینی و خودت را درون سرت. آنچه در ذهنم وقتی در زیرزمینی در شهر نشسته‌ام، می‌گذرد مصداق عینی‌اش را در جنگل و دریا می‌یابم.»
  • گالری گلستان
نمایش آثار دیجیتال ابراهیم حقیقی با عنوان «کرونا ایسم»، از اول خرداد تا اول تیرماه در گالری گلستان برگزار است. این نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار شده و امکان بازدید آثار در سایت این گالری فراهم شده است. 
ابراهیم حقیقی، هنرمند پیشکسوت، به بهانه‌ی شیوع ویروس کرونا در جهان، تاریخ هنر را نیز از این موضوع بی‌نصیب نگذاشت و پای این ویروس را به آثار هنری مشهور جهان باز کرد. او با استفاده از نمادهای ویروس جهان‌شمول کرونا از دستمال کاغذی و ژل‌های ضدعفونی کننده گرفته تا ماسک و دستمال کاغذی در آثار مشهور هنری جهان، کرونا را به تاریخ دنیای هنرهای تجسمی برده است. 
حقیقی این تصاویر را که به وسیله‌ی فتوشاپ ساخته است، در صفحه شخصی ایسنتاگرامش منتشر کرد. آثاری از رنه ماگریت، ونسان ونگوگ، ادوارد مونک و ادوارد مانه هدف این هنرمند قرار گرفته است.
  • آس
نمایشگاه ویدئوآرت با عنوان «اولین بار من» از روز جمعه (۹ خردادماه) تا ۲۰ تیر در گالری آس برپاست.
در این نمایشگاه آثاری از نسترن آزادی، آناهیتا آقاطاهر، سیما باقرزاده، رجا بهروش، ابراهیم خبازی، هانیه کاشانی، نگار عالم‌زاده گرجی و حسام نیک‌فال به نمایش گذاشته شده است.
علاقه‌مندان برای بازدید آثار می‌توانند با وقت قبلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری از این نمایشگاه بازدید کنند.
گالری «آس» در خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ واقع شده است.
  • «اُ»
«هندسه سکوت» عنوان نمایشگاه نقاشی محمد خلیلی است که از روز جمعه (۹ خردادماه) در گالری اُ برگزار می‌شود تا ۲۶ خردادماه نیز ادامه دارد. 
همچنین مجموعه آثار حجم و طراحی نیلوفر لهراسبی نیز با عنوان «انتزاع کوچ» در همین تاریخ در طبقه دوم گالری برگزار می‌شود.
امکان بازدید حضوری از این نمایشگاه‌های هنری با هماهنگی قبلی و رعایت نکات بهداشتی، وجود دارد. 
گالری «اُ» در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده است.
  • گالری انتظامی
نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های علی رحیمی، جمعه (۱۶ خردادماه) در گالری انتظامی افتتاح می‌شود و تا چهارشنبه (۲۰ خردادماه) نیز ادامه دارد.
علی رحیمی ـ نقاش، انیماتور و مجسمه‌ساز ـ از سال ۱۳۷۹ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده و پیش از این، دو نمایشگاه انفرادی را تجربه کرده است.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه با عنوان «در امتداد تاریکی» که به قلم علی رحیمی نوشته شده، آمده است:
«زیر پا گذاشتن اصول زیباشناسی و ترکیب‌بندی لزوما چیزی به ارزش یک اثر هنری اضافه نمی‌کند. هر وقت از شلوغی و پیچیدگی‌های دنیای سه بعدی و برنامه‌نویسی خسته می‌شوم بازگشتی به نقاشی سیاه قلم با مداد می‌کنم، مانند فردی که از شلوغی و ازدحام شهر خسته شده و به عمق طبیعت بکر و وحشی فرار می کند. تاریکی و سیاهی جذاب تر و راز آلوده تر از نور و روشنایی است و اسرار ناگفتنی و هیجان انگیز بیشتری در دل خود دارد. مثل یک سیاهچاله که هیچ کس از درون آن آگاه نیست.
گالری انتظامی خیابان شریعتی ، بالاتر از مطهری، روبروی فرشگاه اتکا ، پلاک ۶۰۸ ، طبقه ۲ واقع شده است.
  • گالری دستان
نمایشگاه «صورت، رخ، قیافه» با نمایش آثاری از سه هنرمند جوان، از ۲ تا ۱۶ خدادماه در گالری دستان به صورت آنلاین برقرار است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با هماهنگی قبلی از این نمایشگاه به صورت حضوری نیز بازدید کنند.
در این نمایشگاه آثار پارسا مستقیم، سپهر حاجی‌آبادی و صدرا میرشریفی به نمایش گذاشته شده است.
همچنین ساعت ازدید از ۱۱ تا ۱۹ اعلام شده است.
گالری دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۶ واقع شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲