تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۲۶۱۷۱
«دبرا مسینگ» هنرپیشه هالیوودی به دلیل به اشتراک گذاشتن تصویر فتوشاپی مقایسه ای ترامپ با آدولف هیتلر در رسانه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازعلیرضا سپهوند:  «دبرا مسینگ» هنرپیشه هالیوودی چند سالیست که از منتقدان و مخالفان سرسخت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است. او در جدیدترین واکنش خود نسبت به ترامپ، حضور ترامپ در جلوی کلیسای سنت جورج و گرفتن کتاب مقدس را عوام فریبی عنوان کرد و در این رابطه پستی به اشتراک گذاشت. او عکسی ترکیبی از ترامپ با کتاب مقدس مربوط به همین کلیسا را در کنار عکسی از آدولف هیتلر دیکتاتور نازی که او هم به طور مشابه کتابی مقدس در دست دارد را در صفحه توئیتر خود به اشتراک گذاشت. به فاصله چند ساعت هزاران لایک و کامنت و ریتوئیت برای این پست گذاشته شد. اما پس از ساعاتی، توئیتر این پست را با عنوان «محتوای دستکاری شده» تگ کرد چراکه تصویر هیتلر فتوشاپ از آب درآمد. رسانه ها و شبکه های اجتماعی واکنش های مختلفی به این موضوع داشتند که در ادامه می خوانیم.
فاکس نیوز نقل کرد: دبرا مسینگ به دلیل به اشتراک گذاشتن تصویر فتوشاپی مقایسه ای ترامپ با آدولف هیتلر در رسانه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت.

 
مسینگ، که در سالهای اخیر به انتقاد صریح از سیاست ترامپ می پردازد، رئیس جمهور را به خاطر آنچه بسیاری از منتقدین حضور ترامپ در جلوی کلیسای جامع سنت جورج را که روز یکشنبه زیرزمین اش در اعتراض به مرگ «جورج فلوید» به آتش کشیده شده بود را «photo op» یا همان «شوآف» و فرصت طلبی برای خودنمایی قلمداد کردند، عکس منتشر شده ترامپ با کتاب را با فتوشاپ در کنار عکس مشابه از آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان نازی قرار داد و منتشر کرد.

 
ترامپ در پی سخنرانی خود در رُز گاردن با کتاب مقدس در دستش و همراهی مقامات عالی رتبه دولت، فاصله ۴۰۰ متری کاخ سفید تا کلیسای تاریخی در پارک لافایت را  پیاده رفت.
با این حال، «دبرا مسینگ» هنرپیشه «ویل وگرِیس» این حرکت ترامپ را گمراه کننده و به اصطلاح «dog whistle» گول زنک و به نوعی حمایتی در لفافه از نژادپرستان و متعصبان می داند.

 
مسینگ تصویری از ترامپ با در دست داشتن کتاب مقدس در کنار تصویری از هیتلر که او نیز ظاهراً کتابی مقدس در دست دارد، نوشت: این اقدام ترامپ پیامی(dog whistle) برای ملی گراها و نازی های سفید پوست است. 
در کپشن این عکس نوشته شده بود: این تصادفی نیست!
پ.ن: dog whistle پیام سیاسی که به نظر می رسد برای عموم جامعه یک معنا دارد اما در واقع یک معنای اضافی و متفاوت برای برخی از گروه های فرعی و مورد هدف دارد. معمولا از این امر برای انتقاد از یک سیاست استفاده می شود. انتقادی که به نظر منطقی می آید اما در واقع از آن برای راضی کردن یا راضی نگهداشتن بخش افراطی تری از رای دهندگان یا مردم استفاده می شود.
با این وجود، دبرا مسینگ با انتقاداتی مواجه شد. بسیاری به این اشاره کرده بودند که خودِ عکس هیتلر هم نسبت به عکس اصلی فتوشاپ شده که دیکتاتور نازی را با کتابی در دست نشان می دهد که اصل این عکس بدون کتاب است.

 
سناتور تد کروز بلافاصله از فرصت استفاده کرد و نوشت: هرکسی انجیل در دست بگیرد، هیتلر است! این واقعا احمقانه است.
واشنگتن تایمز:«لری اُکانر مجری معروف آمریکایی نوشت: به جز مساله تقلبی بودن عکس هیتلر، این اقدام فرافکنی و کنایه سیاسی(dog whistle) ناامید کننده،از افراد بی اخلاق و منزجر کننده ای چون شما برمی آید. هربار که اینچنین اقدامی انجام بدهید، بیشتر و بیشتر حمایت دیگران را ازدست خواهید داد. بس کنید!
سی ان ان:«دان لمون» از سی ان ان گفت: اینجا بحث  دیکتاتوری ترامپ در نوع موضع گرفتن برای مساله قتل «جورج فلوید»مطرح است!
«کرِگ سیلورمن» سردبیر رسانه خبری «BuzzFeed» خطاب به دبرا مسینگ گفت: لطفا قبل از انتشار، محتواهایتان را چک کنید. عکس هیتلر تقلبی(فِیک) است.
بسیاری از مردم در حال به اشتراک گذاشتن عکسی هستند که هیتلر و ترامپ را که انجیل را به یک شکل در دست دارند نشان می دهد. عکس ترامپ که مربوط به یکم همین ماه ژوئن است اما عکس هیتلر با فتوشاپ یک انجیل به آن اضافه شده است.

 
دبرا مسینگ با اینکه از کرگ سیلورمن بابت یادآوری این مساله تشکر کرده اما همچنان قائل به مقایسه ترامپ و هیتلر است و می نویسد: ممنونم کرِگ که به من اطلاع دادی. نمی دانستم فتوشاپ است. اما به هر حال همچنان پای مقایسه ترامپ با یکدیکتاتور ایستاده ام. او مردم را با ارتش و نیروی نظامی تهدید کرده است. او از قدرت، تجهیزات و گاز اشک آور در مقابل تظاهر کنندگان صلح طلب استفاده می کند. شهروندان به خشونت سیستماتیک پلیس علیه سیاهان اعتراض دارند. ترامپ می خواهد مردم را مغلوب کند. تمام مساله همین است!
دیلی مِیل: «نیل بورتز» مجری آمریکایی به مسینگ نوشت: آیا تشخیص ندادی این عکس تقلبی است؟ آن عکس فتوشاب است که تو بی فکر آن را توئیت کردی!
پلیس ضد شورش برای تخلیه این منطقه از نیروی قهریه و گاز اشک آور و شلیک گلوله های پلاستیکی استفاده کرد تا ترامپ با قدم های آهسته و در ظاهر آرام، مسیر ۴۰۰ متری کاخ سفید تا کلیسا را بپیماید.
 
برخی دیگر سؤال کردند که چرا عمل نگه داشتن کتاب مقدس حتی اگر عکس واقعی باشد، به عنوان مرجع پنهانی برای هیتلر تلقی می شود.
یک کاربر عکسی از ترامپ و هیتلر منتشر کرد که هرکدام در حال نوشیدن یک لیوان آب بودند و نوشت: خب، خب، خب!

 
دبرا مسینگ در سال های اخیر محتواهایی مقایسه ای از ترامپ و هیتلر را به اشتراک می گذارد و یک جمله را همیشه در این محتواها لحاظ می کند: «This is not an accident»(تصادفی نیست).
دیلی میل در ادامه می نویسد: البته ترامپ بعد از جریان همین حضور در مقابل کلیسا با انتقادات گسترده ای روبرو شد چراکه پلیس ضد شورش برای عبور پیاده ترامپ از کاخ سفید به مقصد کلیسای سَنت جورج، جمعیت را با زور و فشار از منطقه تخلیه کرد که انتقادات فراوانی درپی داشت. پلیس ضد شورش برای تخلیه این منطقه از نیروی قهریه و گاز اشک آور و شلیک گلوله های پلاستیکی استفاده کرد تا ترامپ با قدم های آهسته و در ظاهر آرام، مسیر ۴۰۰ متری کاخ سفید تا کلیسا را بپیماید.

 
جالب اینکه پس از انتقادات شدید از برخورد خشونت آمیز پلیس برای تخلیه محل، پلیس منطقه پارک اعلام کرد که به هیچ عنوان از گاز اشک آور و شلیک گلوله پلاستیکی و باتون استفاده نکرده است این درحالیست که بسیاری از شاهدان عینی ابراز داشتند که پلیس از همه وسایل و نیروی قهریه خود استفاده کرده است. حتی کشیش همین کلیسای سنت جورج به رسانه ها گفت که از شدت گاز اشک آور به شدت سرفه کرده و چشم هایش ملتهب شده است. 
نیوزویک هم به خبر عکس جعلی هیتلر و ترامپ واکنش نشان داد و نوشت: به فاصله کوتاهی که ما در نیوزویک خواستیم در مورد اصالت این عکس ومحتوا بررسی کنیم، توئیتر آن را «تگ»(tagg) کرد و با عنوان محتوای دستکاری شده(manipulated media) مشخص کرد.
در فاصله کوتاهی از انتشار این توئیت و تا قبل از تگ شدن آن توسط توئیتر، این عکس ۹ هزار بازتوئیت و ۱۹ هزار لایک به همراه داشت.
مساله به سمتی دیگر رفت زمانیکه نیوزویک دربخشی از مطلب خود اختلاف اخیر توئیتر با ترامپ را به این عکس جنجالی گره زد و نوشت: عصر سه شنبه نیوزویک از نماینده توئیتر پرسید که چرا توئیت دبرا مسینگ تگ «محتوای دستکاری شده» نخورده که باعث شده این محتوای نادرست و جعلی هزاران بار بازتوئیت شود.
نیوزویک در ادامه تاکید می کند: تأخیر بیش از ۸ ساعت بین مدت زمان توئیت و ارسال پیام توییتر، نشانگر چالشی است که این شرکت برای جلوگیری از اتهامات سوگیری سیاسی در تعارض با کاخ سفید با آن روبرو است. که به فاصله ۳۰ دقیقه از ایمیل نیوزویک، توئیت مذکور به عنوان «محتوای دستکاری شده» تگ(برچسب) شد.
ماجرای توئیتر و ترامپ از آنجا شروع شد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا پیامی را در توئیتر منتشر کرد که این رسانه اجتماعی مجبور به عدم نمایش اولیه و سانسور آن پیام شد. در این ارتباط در صفحه نخست حساب توئیتری ترامپ، به جای متن نوشته شده توسط ترامپ، هشداری از سوی توئیتر به چشم می‌خورد که در آن گفته شده: این توئیت قواعد توئیتر را به دلیل ترویج خشونت نقض می‌کند و به هر حال، توئیتر مصمم است که توئیت همچنان برای منافع عمومی قابل دسترس باشد.
به فاصله کوتاهی از انتشار این توئیت و تا قبل از تگ شدن آن توسط توئیتر، این عکس ۹ هزار بازتوئیت و ۱۹ هزار لایک به همراه داشت.
 
پس از این هشدار توئیتر، در این بخش از حساب کاربری ترامپ پیام او نشان داده نمی‌شود، ولی گزینه‌ای برای نمایش پیام ترامپ وجود دارد که با فشار دادن آن، این پیام نشان داده می‌شود.

در این پیام ترامپ مدعی شده است:
«این اراذل و اوباش، به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ دهد. با تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا صحبت کرده و به او گفتم ارتش در تمام مسیر با اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را به دست می‌گیریم، اما زمانی که غارتگری شروع شود، شلیک هم شروع می‌شود.»
اختلافات میان ترامپ با رسانه محبوبش «توئیت» بالا گرفته و توئیتر را به مداخله در روند انتخاباتی ۲۰۲۰ متهم می‌کند. همین موارد به اختلاف شدید و پیام و جواب های دوطرف صحنه انجامید.

 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴