تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۴۲۶۱۵۹
این جهادگر جبهه سلامت می‌گوید: خودم آرزو داشتم٬ مدافع حرم می‌شدم اما فرصتی پیش نیامد که به سوریه بروم و همیشه منتظر بودم توفیقی شود و اکنون خدا آن‌ را برایم اینجا نوشته است که به‌عنوان مدافع سلامت٬ خدمت کنم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ بیماری کرونا اگرچه برایمان ساعات تلخی را رقم زد و همچنان نیز درگیر آن هستیم٬ اما صحنه‌های زیبایی به‌وجود آمد که شاید تا قبل آن٬ این‌قدر زیبا جلوه نمی‌کرد.
کادر‌درمانی که در خط‌مقدم جبهه سلامت٬ حماسه‌آفرینی می‌کنند٬ در لحظه لحظه ساعت‌های خدمت٬ از‌ خود‌گذشتگی و ایثار را به خوبی معنا کردند، اما در این بین٬ کادر‌خدماتی که در سخت‌ترین شرایط کاری به‌سر می‌برند٬ شاید کمتر از آنها گفته شد.
نیروهای پرتلاشی که با گمنامی در خط‌مقدم ایثار و نوع‌دوستی را به‌خوبی معنا کرده‌اند.
*روزهای پراسترسی که سپری شد
پرسنل کادر‌خدمات٬ بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر از همان روزهای نخست بحران٬ همپای کادر درمانی از هیچ کوششی دریغ نکردند و چه بسا ساعت‌هایی را نیز در معرض مستقیم ابتلا به بیماری٬ گذراندند.
یکی از پرسنل کادر‌خدماتی بخش دیالیز این بیمارستان٬ با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفت٬ می‌گوید: در ابتدای شروع بیمار٬ به‌دلیل اینکه وسایل حفاظتی کم بود٬ باعث استرس در پرسنل شده بود اما در مدت زمان کوتاهی٬ با مدیریتی که شد مشکلات کمبود تجهیزات نداشتیم و نگرانی‌ها نیز رفع شد.
احمد سالاری از سختی‌های شرایط کرونایی بیمارستان می‌گوید و افزود: لباس‌های مخصوص محافظت در مقابل بیماری٬ در مدت طولانی٬ تحملش سخت بود و تنفس را مشکل می‌کرد به‌خصوص در مواقعی که شیفت کاری٬ طولانی می‌شد، اگر‌چه فشار کار زیاد بود و مرخصی‌ها نیز لغو و زمان استراحت خیلی کم بود اما همه این سختی‌ها تمام خواهد شد.

 
این پرسنل کادر خدماتی بیمارستان از نگرانی‌هایش بابت انتقال بیماری از بیمارستان به خانه و حفظ سلامت فرزند خردسال و همسرش و نگرانی که دوران پراسترسی برایش رقم زد در ادامه یادآور می‌شود: نگرانی انتقال بیماری وجود دارد اما در همان بیمارستان تمام نکات و تدابیر بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت می‌کردیم و وقتی هم به خانه می‌آئیم نیز همین‌طور رعایت می‌کنیم و شرایط کاری طوری بود که خطر ابتلا وجود داشت.
 

*بی‌توجهی مردم به بی‌رحمی ویروس کرونا
سالاری با ابراز نگرانی نسبت به بی‌توجهی عده‌ای از مردم درباره رعایت تدابیر بهداشتی برای مقابله با بیماری٬ تصریح کرد: اگر‌چه توقع زیادی است که مردم چند ماه دیگر در قرنطینه می‌ماندند اما این روزها وقتی به محل کارم رفت‌و‌آمد می‌کنم٬ می‌بینم که متاسفانه٬ بسیاری از مردم٬ اصول را رعایت نمی‌کنند و از هر ۳۰ نفر شاید یک نفر از ماسک استفاده می‌کند و شرایط خوبی در این زمینه ندیدم.
او با بیان‌اینکه باید سختی‌ها تحمل شود٬ چرا که بیماری به کسی رحم ندارد٬ خاطر نشان کرد: برخی از مردم یک‌سری کارهای ضروری دارند که باید انجام دهند٬ ولی توقع داریم برای کارهای غیرضروری به‌خاطر خودشان هم که شد٬ رعایت کرده و نیاز است سختی‌ها را تحمل کنند٬ چرا که این بیماری به پیر٬ جوان٬ فقیر و غنی رحم نمی‌کند.
* روزهای سخت انجام وظیفه
این پرسنل کادر‌ خدماتی٬ اوایل شیوع بیماری را از روزهای سخت انجام وظیفه برشمرد و خاطرنشان کرد: اوایل٬ به ویژه فروردین ماه٬ شرایط کار در بخش دیالیز٬ با‌ توجه به افزایش تعداد بیماران٬ خیلی سخت بود و بعد از شیفت سایر بیماران٬ بیماری کرونایی را جدا به بخش دیالیز می‌آوردند و باعث می‌شد تا نیمه‌های شب و حتی ساعات بامداد در بخش دیالیز بمانیم، چون وظیفه ما ضدعفونی کردن بخش و کارهای دیگر بود.
*ازخودگذشتگی برای شادی مردم
سالاری، دیدن لبخند مردم و کاهش آلام جامعه را از اهدافی دانست که باعث شد٬ اتحادی بین همه شکل بگیرد، افزود: ما می‌دیدیم که کل کشور٬ درگیر این بیماری هستند، همه را خانواده خود می‌دانیم و یک اتحادی بین همکاران‌مان شکل گرفت که درصدد برطرف کردن٬ مشکل برآمدیم که مشکلی که برای کل جامعه است و جامعه هم برای ماست و تلاش کردیم٬ شادی مردم را ببینیم٬ دیدن لبخند مردم٬ باعث شادی ما است و به‌خاطر مردم٬ تلاش می‌کنیم تا شر این ویروس منحوس٬ از سر کشور ما کم شود.
او کمک‌های مؤمنانه که این روزها شاهد آن هستیم٬ را عاملی برای همدلی برشمرد و گفت: در این اوضاع که کشور٬ درگیر بیماری کرونا است و با‌ توجه به وضع معیشتی مردم٬ کمک‌های مؤمنانه واقعا باعث همدلی شد و مردم آن را ادامه دهند و همدلی زیبایی که خداوند پاداش آن را خواهد داد.
*مدافع سلامتی که آرزوی مدافع حرم‌شدن را داشت
این جهادگر جبهه سلامت که آرزوی مدافع حرم شدن٬ برایش تحقق نیافت٬ این دوران را فرصتی برای مدافع سلامت‌بودن دانست و خاطرنشان کرد: خودم آرزو داشتم٬ مدافع حرم می‌شدم اما فرصتی پیش نیامد که به سوریه بروم و همیشه منتظر بودم توفیقی شود و اکنون خدا آن‌را برایم اینجا نوشته است که به‌عنوان مدافع سلامت٬ خدمت کنم.

 
سالاری با‌ بیان اینکه خدمت در جبهه سلامت٬ فرصتی برای جبران مدافع حرم نشدن٬ است٬ افزود: افتخار می‌کنم که برای جامعه کاری کرده‌ام و حس غرور به من دست می‌دهد که در شرایط بحرانی٬ مدافع سلامت شده‌ام و این حس به من آرامش می‌دهد و دوستان‌مان مدافع حرم شدند و فرصتی برای من پیش نیامد و همیشه غبطه می‌خوردم‌٬ اما الان فرصتی ایجاد شد که بتوانم به طریقی جبران کنم.
او گرمی هوا را شرایط سختی برای مدافعان سلامت برشمرد و اظهار کرد: مردم تمام مدافعان سلامت را دعا کنند که شرایط سختی دارند، به ویژه که الان هوا روبه گرمی می‌رود و پوشیدن آن لباس‌های مخصوص غیرممکن می‌شود و مردم مراعات کنند و دعا کنند که همکاران ما به دامن خانواده‌های‌شان برگردند.
*بحرانی که اتحاد بی‌نظیر شکل داد
بیماری کرونا روزی به پایان خواهد رسید٬ اما خاطرات تلخ‌ و‌ شیرین آن٬ در جای‌جای این سرزمین ثبت می‌شود، سرزمینی که مردمانش همیشه در بحران‌ها٬ اتحادی بی‌نظیر شکل می‌دهند، پرسنل کادر‌خدماتی نیز جان‌ برکف وارد میدان مبارزه با بیماری شده‌اند.
گمنام‌هایی که کمتر دیده شدند و همین لذت خدمت را برایشان شیرین می‌کند.
چه خوب است ما نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  شیرینی این حس را برایشان حفظ کرده و باری از  دوش آنان کم کنیم. ایثار و جهاد در خط‌مقدم جبهه سلامت٬ هرگز از یادها نخواهد رفت و آیندگان با افتخار از این روزها٬ سخن خواهند گفت.
روزهایی که همگان برای خلق زیبایی‌های آن٬ قلم‌موی عشق به دست می‌گیرند و صحنه‌هایی را به تصویر می‌کشند که هرگز پاک شدنی نیستند.
این روزها مدافعان جبهه سلامت٬ خدمت به حریم سلامت وطن را٬ فرصتی برای جبران٬ تحقق نیافتن آرزوی٬ مدافع حرم شدن می‌دانند٬ خدمتی که حس آرامش به آنان می‌بخشد.
گزارش از معظمه نقی‌پور





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰