کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۴ افسر شریک در قتل سیاه‌پوست آمریکایی متهم شدند

15 خرداد 1399 ساعت 8:15

در پی تشدید موج خشم عمومی از قتل نژادپرستانه مرد سیاه‌پوست آمریکایی هر چهار افسر پلیس که در قتل او دست داشته‌اند متهم شدند.


به گزارش بلاغ به نقل ازقتل نژادپرستانه «جورج فلوید»، مرد سیاه‌پوست آمریکایی توسط یک افسر پلیس «مینه‌سوتا» موجی از خشم و تظاهرات در میناپولیس و سایر شهرهای آمریکا به راه انداخته است. 
رسانه‌های آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گزارش داده‌اند «درک چاوین»، افسر پلیسی که با فشار دادن زانویش روی گردن فلوید موجب قتل او شد به قتل درجه دو (شبه‌عمد) متهم شده است.
چاوین پیش از این به قتل درجه سه (غیرعمد) متهم شده بود اما مقام های ایالت مینه‌سوتا اتهام او را به قتل درجه دو تغییر داده‌اند. 
طبق این گزارش، سه افسر دیگر نیز به مباشرت و معاونت در قتل درجه دو و مباشرت و معاونت در قتل شبه‌عمد متهم شده‌اند. 
آمریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.  
دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد. 
چاوین و سه افسر دیگری که در آن صحنه حاضر هستند همه اخراج شده‌اند. وزارت دادگستری آمریکا گفته در حال تحقیق درباره این پرونده است. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 426154

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/426154/۴-افسر-شریک-قتل-سیاه-پوست-آمریکایی-متهم-شدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com