تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
کد مطلب : ۴۲۶۱۲۳
وزیر خارجه آفریقای جنوبی ضمن حمایت از اعتراضات در آمریکا در رد قتل نژادپرستانه «جورج فلوید»، خواستار «خویشتنداری حداکثری» نیروهای امنیتی و معترضان شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوزیر خارجه آفریقای جنوبی به نمایندگی از رئیس‌جمهور و مردم این کشور درباره قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» و ناآرامی‌های متعاقب آن در ایالات متحده ابراز تاسف کرد.
به گزارش پایگاه «بریفلی»، «نالدی پاندور» اعلام کرد: «خشونت بروز یافته در برخی از اعتراضات (آمریکا)، به طرزی جدی توجهات را از لزوم افزایش آگاهی بین‌المللی در خصوص نگرانی‌های مشروع در قبال خشونت علیه مردم بی دفاع سیاه پوست و دیگر اقلیت در آمریکا منحرف می‌کند».
وی ادامه داد: «آفریقای جنوبی از همه و به ویژه از نیروهای امنیتی در ایالات متحده می‌خواهد در پاسخ به خشم و سرخوردگی بسیاری از شهروندانش، دوستانش و شرکای بین‌المللی‌اش، از خودشان خویشتنداری حداکثری نشان دهند».
به باور وزیر خارجه آفریقای جنوبی، «مرگ تاسف بار» جورج فلوید، فرصتی برای آمریکا است که به مسائل و «موضوعات اساسی حقوق بشری» از قبیل آزادی و برابری بپردازد.
وی افزود: «همانطور که مردم آمریکا از آفریقای جنوبی در مبارزات مشروع خود علیه آپارتاید حمایت کردند، آفریقای جنوبی نیز از درخواست‌ها برای اقدام عملی به منظور رفع نارسایی‌های برجسته شده توسط معترضان جامعه مدنی و سازمان‌های حقوق بشری حمایت می‌کند».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴