تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۲۶۰۱۸
استادان دانشگاه علوم پزشکی ایران در جلسه‌ای ویدئو کنفرانسی با متخصصان دانشکده پزشکی نووا در لیسبون پرتغال به تبادل نظر درباره کووید-19 پرداختند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، در ابتدای این جلسه، دکتر مهدی مقتدایی ضمن معرفی دانشگاه علوم پزشکی ایران، توضیحات کوتاهی نیز راجع به مراکز تحقیقاتی و بیمارستان‌های زیر نظر این دانشگاه ارائه کرد و دکتر مهشید طالبی طاهر در مورد نحوه‌ی مدیریت بیماران درگیر کرونا در بیمارستان رسول اکرم(ص)، داروهای استفاده شده برای آن‌ها و نتایج این داروها، مطالبی را بیان کرد.
در این جلسه دکتر ژایمی برانکو، رئیس دانشکده پزشکی نووا، در مورد سن و شرایط جسمی بیماران فوت شده در ایران سوال کرد و در تکمیل صحبت‌های وی، دکتر ژایمی نینا گفت: بیشتر درگذشتگان کرونایی در کشور پرتغال، افراد مسن هستند. وی در همین رابطه نمودار آماری‌ای نیز ارائه داد.
دکتر حمیدرضا برادران، مراحل و تعداد سال‌های تحصیل در رشته دکترای پزشکی در ایران را شرح داد و دکتر برانکو در پاسخ گفت: طول تحصیل در رشته‌ی پزشکی در پرتغال شش سال است که دو سال آن علوم پایه و چهار سال دیگر علوم تخصصی است.
در بخش دیگری از این جلسه، دکتر برانکو در پاسخ به سوال دکتر احمد احمدی درباره‌ی خصوصی یا دولتی بودن رشته‌ی پزشکی در دانشگاه نووا گفت: رشته‌ی پزشکی در این دانشگاه خصوصی است و در این دانشگاه سه دانشجوی ایرانی در رشته‌ی دکترای پزشکی مشغول به تحصیل هستند.
در ادامه دکتر هلنا کانیائو توضیح داد که چون در پرتغال امکان ارتباط برقرار کردن به زبان انگلیسی با بیماران و کارمندان بخش‌های بیمارستان‌ها به دلیل تسلط نداشتن آنها به این زبان وجود ندارد، بنابراین دانشجویان و متخصصینی که در این کشور تحصیل می‌کنند مجبور به یادگیری زبان پرتغالی هستند.
در جریان این کنفرانس دکتر محمدرضا شالبافان از تجارب خود از حضور در پرتغال و نزدیک بودن فرهنگ دو کشور سخن گفت.
در پایان دکتر برادران ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده، در مورد امکان تبادل متخصصین و دانشجویان برای دوره‌های فلوشیپ و امثال آن پرسید که دکتر کانیائو این موضوع را میسر دانست و گفت: تحت برنامه‌ی اراسموس(Erasmus) این امکان وجود دارد.
در این جلسه از دانشگاه علوم پزشکی ایران اساتید ذیل حضور داشتند:
۱- دکتر مهدی مقتدایی (معاون بین الملل)
۲- دکتر برادران (مدیر توسعه روابط بین الملل)
۳- دکتر احمد احمدی (مدیر روابط عمومی)
۴- دکتر امید مرادی مقدم (متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه)
۵- دکتر مهشید طالبی طاهر (متخصص بیمارهای عفونی و گرمسیری)
۶- دکتر محمدرضا شالبافان (متخصص اعصاب و روان)

اسامی اساتیدی که از  دانشکده ی نووا حاضر بودند نیز بدین شرح هستند:
۱- پروفسور ژایمی برانکو (Prof. Jaime Branco) (رئیس دانشکده)
۲- دکتر هلنا کانیائو (Dr. Helena Canhão)
۳- دکتر پائولو پایشائو (Dr. Paulo Paixão)
۴- دکتر ژایمی نینا (Dr. Jaime Nina)
بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، این جلسه با تلاش و هماهنگی دکتر فراهت کاردار سفارت ایران در پرتغال برگزار شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲