تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۲۶۰۱۵
در حالی که ملی‌پوش هندبال ادعا دارد که مشکل حضورش در لیگ پرتغال قوانین جدید فدراسیون است، رییس فدراسیون موارد دیگری را عنوان می‌کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، محمدرضا اورعی یکی از ملی‌پوشان هندبال است که ادعا می‌کند با تیم ویتوریا پرتغال قرارداد یکساله بسته است اما اکنون با مشکل روبه‌رو شده است. این ملی‌پوش مشکل را در قوانین جدیدی که فدراسیون هندبال در خصوص ITC محدود در نظر گرفته عنوان می‌کند.
از طرفی رییس فدراسیون هندبال در خصوص این مشکل نظر متفاوتی دارد و مشکل موجود را به خاطر قرارداد این ملی‌پوش با تیم دیگر و هم‌چنین خدمت سربازی عنوان می‌کند.
محمدرضا اورعی، ملی‌پوش هندبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مشکل پیش آمده برای خود گفت: بعد از قرارداد این مشکل به وجود آمد؛ گویا در قانون جدید فدراسیون برای لژیونر شدن بازیکنان زیر ۲۳ سال نمی‌تواند لژیونر شوند. من ۲۱ سال دارم و اکنون با این مشکل مواجه شده‌ام.
او درباره مدت سربازی خود و هم‌چنین قرارداد با تیم دیگر گفت: تا مهرماه سربازی من تمام خواهد شد، لیگ پرتغال هم از همین ماه آغاز می‌شود و مشکلی از این بابت نخواهم داشت. هم‌چنین در مورد قراردادی که گفته می‌شود با تیم دیگر داشتم باید بگویم قرارداد معتبر نیست و از این بابت هم مشکلی ندارم.
اورعی در ادامه گفت: باشگاه ویتوریا پرتغال دعوت‌نامه برای من ایمیل کرده است. من برای یک سال با این تیم قرارداد بستم همان‌طور که گفتم مهرماه دوران خدمت سربازیم تمام خواهد شد. لیگ پرتغال نیز از همان ماه آغاز خواهد شد. با مربی تیم صحبت کردم و اگر از بازی ششم به این تیم ملحق شوم مشکلی وجود ندارد.
وی در ادامه گفت: گویا فدراسیون در قوانین جدیدش مواردی را لحاظ کرده است. به طوری که باید برای لژیونر شدن کشوری را که انتخاب می‌کنیم جزو ۱۰ کشور معتبر در هندبال باشد. هم‌چنین باید به تیمی ملحق شویم که جزو ۵ تیم اول آن کشور باشد. پرتغال از کشورهای معتبر در هندبال است. تیم ملی این کشور جزو ۱۰ تیم اول اروپا است اما نمی‌دانم چرا پرتعال جزو کشورهای انتخابی فدراسیون نیست. در این یک سال هم که تیم ملی ایران هیچ رویدادی ندارد و حضورم در لیگ پرتغال باعث کسب تجربه خواهد بود. من تابع فدراسیون هستم اما امیدوارم که مشکل لژیونر شدنم برطرف شود.
اما علیرضا پاکدل، رییس فدراسیون هندبال در این‌باره به ایسنا گفت: مشکلی این بازیکن ربطی به شیوه نامه جدید ندارد. ما مخالف لژیونر شدن بازیکنان نیستیم اما باید شرایطی فراهم شود که منافع تیم ملی و بازیکن تامین شود. اورعی چند مشکل دارد اول این که سرباز است؛ هم‌چنین یک باشگاه ادعا دارد با او قرارداد بسته است. از طرفی تقاضای ITC از هیچ کشوری برای این بازیکن به دست ما نرسیده است. اگر دعوت‌نامه به دست ما برسد و با قوانین  شیوه نامه ما مطابقت داشته باشد قطعا قبول خواهیم کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴