کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نفت برنت از مرز ۴۰ دلار عبور کرد

14 خرداد 1399 ساعت 11:50

قیمت نفت روز چهارشنبه با امیدواری به تمدید کاهش تولید اوپک پلاس در حجم فعلی و احیای تقاضا، صعود کرد و نفت برنت برای نخستین بار از ماه مارس به این طرف به مرز ۴۰ دلار صعود کرد.



به گزارش بلاغ، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۳ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، به ۴۰ دلار در هر بشکه رسید. این شاخص روز گذشته ۳.۳ درصد افزایش داشت.
بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۶۸ سنت معادل ۱.۹ درصد افزایش، به ۳۷ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز سه شنبه ۳.۹ درصد صعود کرده بود.
هر دو شاخص در هفته‌های اخیر تحت تاثیر بهبود تقاضا در چین که خاستگاه شیوع ویروس کروناست و سایر اقتصادهای دیگری که به مرور محدودیتهای وضع شده برای مقابله با شیوع این اپیدمی را کاهش می‌دهند، رشد چشمگیری پیدا کرده و از رکوردهای پایینی که در آوریل ثبت کرده بودند فاصله گرفته‌اند.
منابع آگاه به رویترز اظهار کردند که گروه اوپک پلاس ممکن است کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز را در ژوییه یا اوت ادامه دهد.
قرار بود این میزان کاهش در ماههای مه و ژوئن انجام گیرد و سپس محدودیت عرضه تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش داده شود اما عربستان سعودی خواهان ادامه کاهش تولید به میزان فعلی برای مدت طولانی‌تری شده است.
تحلیلگران شرکت ING Economics در این باره گفتند: کاهش بیشتر تولید روند برقراری توازن مجدد بازار نفت را تسریع می‌کند و وضعیت بازار از مازاد عرضه به کمبود عرضه در نیمه دوم سال تغییر خواهد کرد. با این حال زمان نشست اوپک پلاس هنوز مشخص نشده است و هنوز نتیجه مذاکرات قطعی نیست.
در این بین، چشم انداز تقاضا برای نفت روشن‌تر به نظر می‌رسد زیرا اقتصادهایی مانند چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، در حال احیا از پاندمی ویروس کرونا هستند.
موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: با تسهیل تدریجی محدودیتهای قرنطینه، انتظار می‌رود تقاضا برای نفت به تدریج بهبود پیدا کند و مصرف جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ به حدود ۹۲ میلیون بشکه در روز بالغ شود. این رقم کمتر از ۱۰۰.۲ میلیون بشکه در روز مصرف جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ و پیش از شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا است که باعث شد تقاضا برای نفت به یکباره سقوط کند.
بر اساس گزارش رویترز، موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ مه، به میزان ۴۸۳ هزار بشکه کاهش پیدا کرده اما ذخایر بنزین و سوختهای تقطیری رشد کرده است. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.
 


کد مطلب: 426013

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/426013/نفت-برنت-مرز-۴۰-دلار-عبور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com