یک کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: در عرصه سیاست خارجی به بخش‌های از وصیت نامه امام «ره» توجه شده و بخش‌هایی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو ،  با بیان این که یک دهه در دانشگاه وصیت نامه امام خمینی (ره) را تدریس کرده است، گفت: با توجه به اشرافی که نسبت به آن دارم احساس می‌کنم به بخشی از وصیت نامه امام  خمینی در حوزه سیاست خارجی به آن میزانی که حضرت امام اهتمام داشتند عمل نشده است.
وی با بیان این که یکی از مسائلی که کمتر در طول این سال‌ها به آن توجه شده موضوع صدور انقلاب اسلامی است افزود: سفارت خانه‌های ایران در خارج از کشور باید پایگاهی برای ترویج اسلام ناب باشند که  فقط در برخی از مناطق این موضوع عملیاتی شده است .
این کارشناس مسائل غرب آسیا ، با بیان این که البته نظام سلطه در ارتباط با  فعالیت های جمهوری اسلامی ایران  و پایگاه‌های دیپلماتیک کشورمان در دیگر کشورها حساس هستند، اظهار کرد : در مجموع باید گفت در طی این سال ها به  اهداف مورد نظر  وصیت نامه امام در عرصه سیاست خارجی دست نیافته‌ایم.
وی با بیان این که مقام معظم رهبری در دیداری که هر ساله با سفرا دارند، مطالبی  را در این زمینه مطرح می‌کنند و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است ، گفت: مقام معظم رهبری براساس رهمنودهای امام خمینی سه  موضوع عزت ، حکمت و مصلحت را در عرصه سیاست خارجی ایران مطرح کرده‌اند که  همواره باید  مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشور قرار بگیرد.
صدرالحسینی همچنین با بیان این که سفارت خانه‌های ایران در خارج از کشور باید آیینه‌ تمام نمای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی و سبک زندگی  ایرانی اسلامی باشند، اظهار کرد : امام همچنین بر تعامل با نخبگان، فرهیختگان و افراد علاقه مند به انقلاب اسلامی در نقاط مختلف دنیا تاکید کرده‌اند که در این زمینه خوشبختانه در برخی از مناطق کارهای خوبی انجام و قدم‌های مناسبی برداشته شده است.
وی با تاکید بر این که  نباید زحمات وزارت خارجه در طول 40 سال گذشته را  زیر سوال ببریم و نباید بگوییم هیچ کاری انجام نشده و از آن طرف نیز  نباید بگوییم هیچ کاری  روی زمین نمانده است اظهار کرد: برای رسیدن به اهداف متعالی که امام خمینی در عرصه سیاست  خارجی مطرح کرده‌اند توجه به فرامین و توصیه‌های مقام معظم رهبری در این حوزه باید مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشور قرار بگیرد. در واقع توجه به راهبردها و راهنمایی‌های ایشان راهی برای رسیدن به سرمنزل مقصود است که امام خمینی مطرح کردند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما